2009-06-07 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: BMW | |
BMW je odavno odustao od imidža konzervativnog proizvođača motocikala. Njegov principijelni stil budućnosti je asimetričan dizajn, a S 1000 RR predstavlja kao - motocikl s dva lica!
U rimskoj mitologiji Janus je poznat kao bog s dva lica. Bog koji označava početak i kraj svega. BMW S 1000 RR umnogome se može povezati s njim, jer njegova su prednja svjetla dva različita lica, a imidž koji će taj motocikl donijeti Bavarcima nesumnjivo označava kraj jedne „pitome“ turing-ere te ulazak u „divlju“, sportsko-natjecateljsku. Prve slike „maskiranog“ S 1000 RR-a vješto su skrivale njegov asimetrični dizajn – smjer kojim se BMW posebice ponosi te ga ističe svojim principijelnim stilom budućnosti.
Ipak, još važnije od dizajna su unutrašnje RR-ove vrijednosti, odnosno motor. Motorrad je bio izuzetno blizu već kada je prije nekoliko mjeseci prognozirao snagu veću od 190 KS. Sada je poznat i točan podatak – na 13.000 o/min redni četverocilindraš razvija čak 193 KS. Samo aprilia RSV 4 i MV agusta F4 1078 u toj kategoriji drže približnu vrijednost. Za razliku od motora iz modela K 1300, na kojem je samo jedna bregasta (ona koja regulira ispuh) pokretana lancem, na S 1000 RR-u je kompletan razvod riješen preko lanca.
Četverocilindraš iznimno kratkog hoda trebao bi se vrtjeti izuzetnom lakoćom. Za poboljšanje okretnog momenta brinu se sustav klapni u ispuhu te varijabilni usis
Kako je kod motora s tako enormnom najvišom snagom gornji dio krivulje iznimno neravnomjeran, odnosno vrlo težak za kontroliranje, tako su BMW-ovi inženjeri posegnuli za ugradnjom varijabilnog usisa koji je već otprije poznat s yamahe R1 te aprilije RSV 4. Zrak se do varijabilnih difuzora dovodi kanalom koji prolazi kroz prednji dio okvira. Uz to, kao potpora varijabilnim difuzorima djeluju i dvije klapne u granama ispuha, kao i jedna u ispušnom topu.
Ako ste pomislili da je nabrajanje tehničkih vrhunaca privedeno kraju, varate se. Naime, novi BMW-ov superbike kao jedini serijski motocikl nudi opciju odabira između četiriju različitih mapa paljenja, odnosno moda – rain, sport, race te slick. Tu je još i kontrola proklizavanja (traction control) koju Bavarci nazivaju DTC te ABS koji bi cijenu motocikla, prema navodima proizvođača, trebali povećati tek desetak tisuća kuna.
Na instrumentima dominira analogni pokazivač broja okretaja. Tik do njega smješten je indikator upozorenja promjene stupnja prijenosa. Brojke na displeju izuzetno su velike te lako čitljive"Acidgreen" je naziv boje koju BMW predstavlja kao udarnu na tom motociklu. U ponudi je još i srebrna te tamnosiva u izvedbi metalik
Također, zapanjuje podatak da se kao masa ABS navodi vrijednost od samo 2,6 kg! Za usporedbu – na hondi firebladeu ili CBR-u 600 RR-u ona iznosi – više od deset! Kao šećer na kraju ostala je cijena. Naime, proizvođač još uvijek navodi iznimno optimističnu vrijednost – oko 112.000 kuna, naravno za zemlje u sastavu Europske Unije, a za Hrvatsku tek očekujemo njezino formiranje.