Motorevija
PRETRAGA
2009-06-07 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: BMW
Bookmark and Share

BMW je odavno odustao od imidža konzervativnog proizvođača motocikala. Njegov principijelni stil budućnosti je asimetričan dizajn, a S 1000 RR predstavlja kao - motocikl s dva lica!



U rimskoj mitologiji Janus je poznat kao bog s dva lica. Bog koji označava početak i kraj svega. BMW S 1000 RR umnogome se može povezati s njim, jer njegova su prednja svjetla dva različita lica, a imidž koji će taj motocikl donijeti Bavarcima nesumnjivo označava kraj jedne „pitome“ turing-ere te ulazak u „divlju“, sportsko-natjecateljsku. Prve slike „maskiranog“ S 1000 RR-a vješto su skrivale njegov asimetrični dizajn – smjer kojim se BMW posebice ponosi te ga ističe svojim principijelnim stilom budućnosti.



Ipak, još važnije od dizajna su unutrašnje RR-ove vrijednosti, odnosno motor. Motorrad je bio izuzetno blizu već kada je prije nekoliko mjeseci prognozirao snagu veću od 190 KS. Sada je poznat i točan podatak – na 13.000 o/min redni četverocilindraš razvija čak 193 KS. Samo aprilia RSV 4 i MV agusta F4 1078 u toj kategoriji drže približnu vrijednost. Za razliku od motora iz modela K 1300, na kojem je samo jedna bregasta (ona koja regulira ispuh) pokretana lancem, na S 1000 RR-u je kompletan razvod riješen preko lanca.


Četverocilindraš iznimno kratkog hoda trebao bi se vrtjeti izuzetnom lakoćom. Za poboljšanje okretnog momenta brinu se sustav klapni u ispuhu te varijabilni usis














Kako je kod motora s tako enormnom najvišom snagom gornji dio krivulje iznimno neravnomjeran, odnosno vrlo težak za kontroliranje, tako su BMW-ovi inženjeri posegnuli za ugradnjom varijabilnog usisa koji je već otprije poznat s yamahe R1 te aprilije RSV 4. Zrak se do varijabilnih difuzora dovodi kanalom koji prolazi kroz prednji dio okvira. Uz to, kao potpora varijabilnim difuzorima djeluju i dvije klapne u granama ispuha, kao i jedna u ispušnom topu.



Ako ste pomislili da je nabrajanje tehničkih vrhunaca privedeno kraju, varate se. Naime, novi BMW-ov superbike kao jedini serijski motocikl nudi opciju odabira između četiriju različitih mapa paljenja, odnosno moda – rain, sport, race te slick. Tu je još i kontrola proklizavanja (traction control) koju Bavarci nazivaju DTC te ABS koji bi cijenu motocikla, prema navodima proizvođača, trebali povećati tek desetak tisuća kuna.


Na instrumentima dominira analogni pokazivač broja okretaja. Tik do njega smješten je indikator upozorenja promjene stupnja prijenosa. Brojke na displeju izuzetno su velike te lako čitljive"Acidgreen" je naziv boje koju BMW predstavlja kao udarnu na tom motociklu. U ponudi je još i srebrna te tamnosiva u izvedbi metalik

Također, zapanjuje podatak da se kao masa ABS navodi vrijednost od samo 2,6 kg! Za usporedbu – na hondi firebladeu ili CBR-u 600 RR-u ona iznosi – više od deset! Kao šećer na kraju ostala je cijena. Naime, proizvođač još uvijek navodi iznimno optimističnu vrijednost – oko 112.000 kuna, naravno za zemlje u sastavu Europske Unije, a za Hrvatsku tek očekujemo njezino formiranje.



Tehnički podaci

Motor
Četverocilindarski, četverotaktni redni motor
Promjer x hod    80 x 49,7 mm
Obujam         999 ccm
Snaga         142 kW (193 KS) pri 13.000 o/min
Okretni moment    112 Nm pri 9750 o/min

Okvir i ovjes
Dvostruke aluminijske grede, prednja vilica upside-down promjera 46 mm, stražnja aluminijska vilica, monoamortizer

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i četveroklipna kočna čeljust, straga disk promjera 220 mm i čeljust s jednim klipom

Kotači i gume
sprijeda 3,5x17, straga 6x17
120/70 ZR 17, 190/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1432 mm, kut glave okvira 66,1 stupanj, predtrag 95,9 mm, hod sprijeda/straga 120/130 mm, visina sjedala 820 mm, masa sa svim tekućinama 204 kg (s ABS-om 206,5 kg), ukupna dopuštena nosivost 390 kg, spremnik goriva 17,5 litara

Boje zelena, srebrna, crna

Cijena (bez dodatne opreme) u EU
oko 112.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.