Motorevija
PRETRAGA
2009-01-18 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Cestarina za motocikliste od 1. ožujka sljedeće godine smanjena je za čak 40 posto

„Hrvatske autoceste d.o.o. uvele su novu skupinu vozila IA kojoj pripadaju motocikli, motorni tricikli i četverocikli. Visina cestarine i sredstva pretplate za skupinu vozila IA primjenjivat će se od 1. ožujka 2009. godine. U prijelaznom razdoblju do 28. veljače 2009. godine motorna vozila skupine IA ostvaruju popust od 40 posto cijene za skupinu vozila I, i to smart karticom“ – vijest je koju smo u nevjerici čuli tijekom mjeseca studenog ove godine poslije jedne od Vladinih sjednica na kojoj je ista dala suglasnost HAC-u za sniženje cijena.

Tom je odlukom napokon prestala diskriminacija motociklista koji su unatoč svojoj manjoj masi, manjem opterećenju osovina, manjem broju kotača bili prisiljeni plaćati cestarinu jednaku vozilima koja tu istu autocestu kudikamo više zagađuju i „raubaju“.

Naime, nezadovoljstvo tim svrstavanjem traje već godinama, a kulminiralo je prosvjedom motociklista koji su u dobro organiziranoj akciji 15. kolovoza ove godine cestarine plaćali sitnim novcem. Također, gužve i kaos koji su prouzročili dobili su popriličnu medijsku pažnju, no revoltirali su onu većinu koja bi se s motociklistima ustvari trebala solidarizirati, a to su automobilisti. Isprva se mogao steći dojam da su sada motociklističke želje nepopularnije negoli prije, no na sreću, iznimno brzo stigla je prva reakcija iz HAC-a - da su već uputili prijedlog Vladi o smanjenju cestarine za motocikliste. Naravno, suočeni s našom surovom stvarnošću, nismo mogli povjerovati da bi išta moglo riješiti naše probleme sve dok vijest u studenom nije potvrđena u medijima.
 
Iako je do tog trebalo doći znatno prije, ovom prilikom valja pohvaliti i HAC i Vladu na pravilnoj odluci, jer osim nešto malo novca manje u HAC-ovom prihodu dobilo se mnogo toga. Primjerice, zahvaljujući nižoj cijeni motociklisti će za put češće birati autocestu koja je za njih itekako sigurnija nego magistralna. Uz to, tako će se svakako smanjiti broj nesreća te doprinijeti sigurnosti u prometu, a i strani će turisti na motociklima to zasigurno prepoznati kao znak dobrodošlice. Dakle, autocesta odsad nije bauk nego logično i pristupačno rješenje koje treba koristiti. Naravno, budimo dovoljno savjesni prema sebi i drugima da to činimo propisanom brzinom.  



Tablica Nove kategorije vozila

IA - Motorna vozila s karakteristikama motocikla, motornog tricikla i četverocikla
I - Motorna vozila s dvjema osovinama, visine do 1,30 metara izmjereno kod prve osovine osim motornih vozila iz II b)
II - a) Motorna vozila s trima ili više osovina, visine do 1,30 metara izmjereno kod prve osovine,
b) Motorna vozila s dvjema osovinama visine veće od 1,90 m, a najveća dopuštena masa ne prelazi 3500 kg
III - Motorna vozila s dvjema ili trima osovinama, visine veće od 1,30 m izmjereno kod prve osovine najveće dopuštene mase veće od 3500 kg i motorna vozila iz II b) s prikolicom
IV - Motorna vozila s četirima ili više osovina, visine veće od 1,30 m izmjereno kod prve osovine najveće dopuštene mase veće od 3500 kg

Potpis pod tablicu
Osim skupine IA novost u razvrstavanju vozila odnosi se i na skupinu II pa se tako umjesto termina “kombi vozilo” tih karakteristika određuje kao motorno vozilo čija je visina veća od 1,9 metara, a najveća dopuštena masa ne prelazi 3500 kg.

Tablica Usporedba cestarina

Kako bismo dobili osjećaj koliko je zapravo smanjenje od 40 posto, navodimo nekoliko osnovnih relacija sa starim cijenama i okvirnim izračunom novih cijena

Relacija            Sadašnja cijena    Nova cijena
Zagreb – Rijeka               60 kuna        36 kuna
Zagreb – Split                157 kuna       94 kune
Zagreb – Lipovac             96 kuna        58 kuna
Zagreb – Trakošćan         25 kuna        15 kuna
Zagreb – Goričan            36 kuna        22 kune
Rijeka – Split                161 kuna        97 kuna
Šestanovac – Lipovac    270 kuna       162 kune





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Ninja 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.