Motorevija
PRETRAGA
2009-07-21 , Autor: Werner Koch i Kristijan Tićak, Slike: Markus Jahn
Bookmark and Share

Poboljšanja nekih dijelova motocikla sastavni su dio njegova životnog vijeka. Suzuki je nedavno obznanio kampanju u kojoj će nadograditi okvir na modelu GSX-R 1000 K5/K6, radi povećanja sigurnosti vlasnika tih motocikala



Počelo se širiti poput virusa svinjske gripe. Rekli bismo - pandemično i panično. Službena obavijest krenula je iz Suzukija Amerike, a odnosila se na vlasnike modela GSX-R 1000 serija K5 i K6. Opoziv se odnosio na dio motocikla poznat pod nazivom - okvir, a ukratko je obrazložen na sljedeći način: „Zbog preopterećenja isprovociranih vožnjom na stražnjem ili prednjem kotaču, ili zbog drugih neprimjerenih oblika vožnje ovoga motocikla moguće je da okvir pukne u predjelu između glave okvira i nosača motora“.



Na sličan je način obaviješten i naš inozemni suradnik Peter te Brake, koji K5 ima u privatnom vlasništvu, a kojemu je u međuvremenu već ugrađeno pojačanje na okvir (vidi Motoreviju broj 5/2009. ili članak na Motoreviji online).

Motorradov novinar Werner Koch svaku je fazu dogradnje okvira pomno promatrao i bilježio. Cijeli postupak osnaživanja okvira postiže se ugradnjom mosta napravljenog od legure aluminija, koji zapravo služi kao trokut između dviju aluminijskih greda. To pojačanje poznato je s gotovo svih izvedbi okvira od legure aluminija koji se koriste na sportskim motociklima još od sredine 80-ih godina.

Ugradnjom aluminijskog mosta teškog 700 grama trebala bi se pojačati čvrsotća okvira te spriječiti njegovo pucanje
Ugradnjom aluminijskog mosta teškog 700 grama trebala bi se pojačati čvrsotća okvira te
 spriječiti njegovo pucanje
Prema našem mišljenju, postupak osnaživanja i dodatne sigurnosti okvira ovisit će prije svega o pedantnosti i studioznosti Suzukijevih mehaničara. Dakle, pravi test za mrežu ovlaštenih Suzukijevih servisa. Ugradnjom poprečnog aluminijskog nosača Suzuki ponovno želi spojiti „mostove“ koji ga povezuju s dosadašnjim, a isto tako i sa svim budućim kupcima.



Opis tijeka popravka

1.	Najprije je potrebno demontirati oplate, hladnjak tekućine te električne instalacije, a nakon toga se kritični dio okvira temeljito čisti. Naravno, sve naknadno ugrađene karbonske ili plastične zaštite okvira moraju se ukloniti
1. Najprije je potrebno demontirati oplate, hladnjak tekućine te električne instalacije,
 a nakon toga se kritični dio okvira temeljito čisti. Naravno, sve naknadno ugrađene
 karbonske ili plastične zaštite okvira moraju se ukloniti

2.	Kod tzv. dijagnoze penetrantima špricanjem se nanosi crvena boja koja se uvlači u pore i moguća napuknuća. Nakon kraćeg sušenja višak crvene boje uklanja se čišćenjem
2. Kod tzv. dijagnoze penetrantima špricanjem se nanosi crvena boja koja se uvlači u
pore i moguća napuknuća. Nakon kraćeg sušenja višak crvene boje uklanja se čišćenjem

3.	Treća faza je nanošenje aktivatora na kritično područje okvira. Nakon što se aktivator osuši, postaje bijele boje. Time se u svakoj mogućoj pukotini na okviru vide fine crvene linije slične vlasi kose. Ako postoje, okvir je puknuo, a ako ih nema, pristupa se četvrtoj fazi
3. Treća faza je nanošenje aktivatora na kritično područje okvira. Nakon što se aktivator
 osuši, postaje bijele boje. Time se u svakoj mogućoj pukotini na okviru vide fine crvene
 linije slične vlasi kose. Ako postoje, okvir je puknuo, a ako ih nema, pristupa se četvrtoj
 fazi

4.	Dvokomponentno epoksil-ljepilo (tekući metal) nanosi se u ravnomjernim slojevima u unutrašnjost U-profila. On se na okvir motocikla postavlja odozdo, a svrha mu je da stabilizira okvir u dijelu između njegove glave i nosača motora, na kojem je moguće pucanje
4. Dvokomponentno epoksil-ljepilo (tekući metal) nanosi se u ravnomjernim slojevima
 u unutrašnjost U-profila. On se na okvir motocikla postavlja odozdo, a svrha mu je da
 stabilizira okvir u dijelu između njegove glave i nosača motora, na kojem je moguće
pucanje

5.	Vijci veličine šest te dvije šelne učvršćuju naknadni dodatak od lijevanog aluminija na profil okvira. Dvokomponentno ljepilo suši se najmanje 24 sata da bi dostiglo propisanu čvrstoću
5. Vijci veličine šest te dvije šelne učvršćuju naknadni dodatak od lijevanog aluminija na
 profil okvira. Dvokomponentno ljepilo suši se najmanje 24 sata da bi dostiglo
 propisanu čvrstoću

SUZUKI ODGOVARA

Miljenko Gvozdić, direktor Suzukija Hrvatska
 
Sigurnost kupaca najviši je prioritet

„Suzuki je zaprimio nekoliko vrlo rijetkih izvješća o pukotinama ili puknuću okvira motocikla kada je bio izložen neuobičajeno velikim naprezanjima, kao u slučaju često ponavljanih snažnih prizemljenja nakon opasnih manevara, kao što su vožnje na stražnjem kotaču i slične akrobatske vratolomije.

Iako Suzuki ne odobrava takav način uporabe motocikla, i uvjeren je da odgovorno upravljanje zasnovano na rukovanju pažnjom dobrog gospodara ne stvara apsolutno nikakav rizik od nastajanja puknuća, dobrovoljno je odlučio provesti kampanju poboljšanja sigurnosti, jer mu je sigurnost kupaca najviši prioritet, pa čak i ako se motocikl i ne koristi na primjeren način.

O detaljima kampanje informirani su svi ovlašteni Suzukijevi partneri, koji će kontaktirati sve kupce iz svojih baza podataka te ih uključiti u nju.

Ujedno ovim putem koristimo priliku da pozovemo sve vlasnike navedenih motocikla da se i samoinicijativno jave najbližem ovlaštenom Suzukijevom partneru radi provjere okvira. Naime, kampanja je za vlasnike navedenih motocikla besplatna i za cilj ima otkloniti bilo kavu sumnju u ispravnost okvira, iako do sada nismo pronašli niti jedan takav slučaj na tržištima za koje je zadužena tvornica u Mađarskoj (gdje je kampanja već pokrenuta), a u koje spada i Hrvatska.

Također, treba napomenuti da se kampanja odnosi samo na GSX-R 1000 K5/K6 te da svi prijašnji modeli i oni koji slijede, kao i oni serije GSX-R 600, odnosno 750 imaju potpuno drukčiji okvir. Ujedno koristimo ovu priliku da se ispričamo svim vlasnicima zbog gubitka vremena koje ova kampanja iziskuje.

Primite srdačan pozdrav, uz iskrene želje svim vozačima za što više sigurno prevaljenih kilometara.”

Sa štovanjem,

Miljenko Gvozdić





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)