Motorevija
PRETRAGA
2009-10-10 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Ozren Buriša
Bookmark and Share

Curenje ulja nerijetko prati upravo starije motore. Jedno od najčešćih mjesta je brtva poklopca ventila čiju izmjenu možete obaviti i sami

Uz ukupan trošak ne veći od 200-ak kuna sličan problem možete riješiti i sami
Uz ukupan trošak ne veći od 200-ak kuna sličan problem možete riješiti i sami
Tko maže taj i vozi! – uzrečica je koja vrijedi sve dok motor dobro brtvi. No, kada ulja s njegove vanjske strane ima jednako kao i s unutarnje, stanje je izmaknulo kontroli. Stoga „krvarenje“ ulja treba spriječiti na vrijeme. Budući da blok motora, cilindri, glava, poklopac ventila te drugi poklopci ne mogu biti iz jednog dijela, već pojedinačno čine vanjštinu motora, uvijek postoji mogućnost da na spojevima ulje „poželi“ van. Povrh toga, što je motocikl stariji, ta mogućnost je veća. Razlozi su brojni. Primjerice, samo starenje brtvi i drugih brtvećih elemenata poput dosjeda ili semeringi dovoljno je za pojavu curenja. Uz to, redoviti servisi, a posebice nestručno obavljeni ili pak površni uz višekratno korištenje istih brtvila s vremenom uzrokuju da motor „pušta“ na sve strane. Ta pojava česta je na motociklima, a od nje osjetno više pate stariji zrakom ili zrakom i uljem hlađeni motori nego oni s vodenim hlađenjem. Iako se i među njima nađe sličnih problema, i to najčešće u predjelu brtvi polugice mjenjača ili glavne osovine mjenjača prema prednjem lančaniku, obično vlasnici zrakom i uljem hlađenih motora prvi potraže pomoć po tom pitanju. Jedan od razloga je veće termičko opterećenje takvog motora pa i samih brtvi te poklopaca koji su, ako nisu pravilno montirani, skloni vitoperenju.

Konstantna prisutnost ulja oko brtve poklopca bila je znak za akciju
Konstantna prisutnost ulja oko brtve poklopca bila je znak za akciju


Uz to, u takve motore obično radi održanja dobrog podmazivanja te unutarnjeg hlađenja ide i više ulja, pa ako se pri njegovom ulijevanju dodatno pretjera, dolazi do „prelijevanja“ ulja preko oduška u kućište filtra zraka ili u lošijoj varijanti propuštanja na nekoj brtvi. Također, treba napomenuti da izmjena nekih brtvi nije komplicirana te je možete – posvetite li pažnju nekolicini važnih detalja – obaviti i sami priručnim alatom. Brtva poklopca ventila je takav slučaj pa smo na redakcijskoj hondi CBX 650, koja je već dulje vrijeme „krvarila“, odlučili prikazati taj postupak.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Ninja 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.