Motorevija
PRETRAGA
2009-05-11 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Napokon podnošljivo vrijeme omogućilo je da maratonci nastave svoje testove. Trenutačno su dva aktivna, a dva još stoje




Vrijeme je dobro i vrijeme je da maratonci napokon nastave svoje testove. Kao i većini vas i nama se ova zima učinila vječnom, i iako nismo mislili i ovaj tekst o trenutačnom stanju maratonaca započeti s vremenskom prognozom, naprosto nismo imali izbora. Što se voznog parka tiče, u ovom trenutku broji četiri vozila, a u pogonu su samo dva.

Pritom, naravno, prednjači Piaggiov X-evo 400 koji je najpraktičniji i koji smo uz pomoć zaštitne dekice iznimno rano istjerali iz garaže. Njegov trenutačni „kilometarski iznos“ je 22.384 prijeđena kilometra i očito je prvi kandidat za rastavljanje na planiranih 30.000 km. Od proteklog izvještaja u kojem smo pisali o redovitom servisu na 20.000 km dogodilo se nekoliko stvari. Naime, ubrzo poslije servisa činilo nam se da motor nešto intenzivnije vibrira, a posebnu zvučnu kulisu stvarao je poklopac stražnjeg prtljažnika. No, nakon dotezanja vijaka koji drže vanjski poklopac prtljažnika za armaturu i šarke, taj je problem nestao, ali povećane vibracije motora nisu. Nedugo zatim, na informativnom displeju prije pokretanja, počeli su se pokazivati simboli variomata te servisnog ključa koji su upućivali na posjet servisu. Kako simboli poslije određenog vremena nestanu i kako se nije palila žuta kontrolna lampica stanja motora, tako smo nakon posjeta ovlaštenom servisu – ne pogorša li se stanje – dogovorili raniji kontrolni pregled oko 23.500 km. Prema riječima servisera, upozorenje koje nam se pojavljuje indikacija je greške na pogonskom remenu koji je promijenjen na posljednjem servisu i s kojim ne bi trebalo biti problema, a može je uzrokovati i nečistoća. Sve u svemu, mirno nastavljamo vožnju, a X-evo prava je tegleća mazga redakcije te je kao takav sudjelovao i na testu novih Yamahinih modela XJ6/diversion koji možete pročitati u aktualnom broju Motorevije.

Drugi maratonac u pogonu je Hondin CB 1000 koji se poslije dugih mjeseci „čučanja“ u garaži napokon počeo pokazivati široj javnosti, a nama donositi ugodne trenutke u svakodnevnoj vožnji, iako je na maraton stigao još ujesen prošle godine. Stanje njegovih kilometara je 3032, a Motorevija ga je preuzela nakon prvog servisa na 1000 km. Budući da se svakim danom sve bolje upoznajemo, i o njemu možemo reći nekoliko stvari. Primjerice, motor je izvrstan, mjenjač također, a dulja vožnja izvan grada potvrđuje i da je ovjes sposobniji negoli se čini nakon nekoliko kilometara gradske vožnje. No, zato smeta uzak položaj retrovizora koji kako god bili podešeni, ponajviše pokazuju vozačeve laktove. Isto tako, na CB-u se potrebno podosta okretati ili barem skupljati ruke u gradskoj vožnji. Tko zna, možda – da vidimo kako njegovoj pojavi pristaju i kako služe – isprobamo i neke duže zamjenske retrovizore. Pohvaliti svakako moramo i potrošnju koju smo najsvježije izmjerili tijekom testa već spomenutih yamaha na koji smo kao promatrača „poveli“ i CB. Od točenja do točenja izmjerili smo 184 prijeđena kilometra sa 10,20 litara, odnosno potrošnju od 5,54 litre. Vožnja je uključivala magistralnu cestu i autocestu s najvišom brzinom do 160 km/h.

    

Ostala dva maratonca, Kymcov vitality 50 i Moto Guzzijev stelvio zasad stoje. Prvi se tako poslije zimskog sna (bez pripreme za zimu) opire pokretanju, a sumnjamo na nečistoću u rasplinjaču koju nikako da otklonimo, a drugi zbog ozbiljnijih stvari. Naime, stelvio je još tijekom zime na mjestima duljeg stajanja počeo ostavljati tragove ulja iz motora, a pojava se iz dana u dan pojačavala sve dok ulje u vožnji nije stiglo i do stražnje gume. Tada smo morali stati, a nakon provjere uljnog filtra koji se nalazi s donje strane u poklopcu kartera, koji nam se jednom otpustio te uzrokovao slične probleme, nametnuo se zaključak da on nažalost nije uzrok.
 
Uz to, posjet ovlaštenom servisu pokazao je ozbiljniju dijagnozu. Gumena brtva (semering) na spoju radilice i kućišta suhe spojke je popustila i ulje je kroz kućište spojke, koje nije posve hermetički zatvoreno, našlo put do dna motora. Budući da se to samo pridodalo na „ozljede“ koje je stelviu nanio naš vozač koji je s njime pao u Švicarskoj, o čemu smo pisali u Motoreviji 11/08 (oštećen poklopac ventila i polugica mjenjača), popravak je potrajao, ali uskoro očekujemo „veliki povratak“ u testnu flotu. Sve u svemu, maratonci su se pokrenuli pa – kako se kilometri budu gomilali – s nestrpljenjem očekujte naše iscrpnije izvještaje.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750