Motorevija
PRETRAGA
2009-01-18 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Proizvođači moto opreme aktualne modne trendove prate u stopu pa su za 2009. predstavljene kolekcije kojim dominiraju jarki svijetli tonovi. Fluorescentni kolorit bi trebao, osim navodne modne osviještenosti, pridonijeti i boljoj uočljivosti vozača

Modna industrija valjda je jedina koja u ovim trenucima nije izrazila bojazan od krize i recesije. Barem ne javno.



Na jesenskom „Milano fashion weeku“ prilikom predstavljanja kolekcije proljeće/ljeto 2009. modne su piste prštale jarkim tonovima i hipnotizirale elegancijom materijala. Tek mjesec dana kasnije, na jednom drugom milanskom događanju poznatijem kao EICMA, prezentirane su i nadolazeće kolekcije opreme za vozače motocikala i skutera. Linija koja razdvaja ta dva naizgled posve nespojiva svijeta tanja je no ikad, a smjernice i trendovi izuzetno su jasni.

Popularizacija reptilskog (zmijskog i krokodilskog) uzorka te kariranog dezena (najpopularniji - škotski) je i u svijetu moto opreme i u komercijalnoj modnoj industriji itekako očigledna. Ipak, kao osnovni postulat kolekcije proljeće/ljeto 2009. izvode se – jarki svijetli tonovi s naglaskom na ljubičastu kao stopostotni „must have“ - barem za ženski dio publike. Prije četiri godine prekretnicu u kolekcijama proizvođača moto opreme označio je zaokret prema casual stilu, a danas je to nedvojbeno izbor ženske opreme. Naime, gotovo da nema ozbiljnijeg proizvođača koji ne nudi poseban dio rezerviran za ljepši spol, a ponuda je uistinu izvrsna. Dakle, dame više nipošto neće imati izgovor da je bajkerska scena jednosmjerna te diskriminirajuća muška ulica.
Naprotiv, poslije analize aktualnih smjernica te izdvajanja pojedinih modela i proizvođača, uvidjeli smo da je kvaliteta i kvantiteta izbora trenutačno na – ženskoj strani.

Reptilski uzorak – M-tech i Nau predvodnici „novog vala“



Mnogi su ostali šokirani ovogodišnjom prezentacijom poznatog talijanskog proizvođača M-techa, smještenog nadomak Vicenze. Naime, osim što je znatno napredovao u paleti ponude, M-tech je za 2009. odlučio modernizirati vizualni identitet logotipa te definirati svoj budući smjer. Novi slogan „Move to emotion“ (približavanje emocijama) došao je do punog izražaja kada su modnom pozornicom prodefilirali muški i ženski modeli odjeveni u poprilično revolucionarni dizajn trkaćih kožnih kombinezona. Prototipovi cvjetnog i zmijskog uzorka kombinirani s rafiniranom i elegantnom crnom i bijelom kožom NKP poslije šire prezentacije na Milanskom sajmu vrlo vjerojatno će u seriju. U M-techu kažu – zanimanje nesumnjivo postoji. Cvjetni uzorak, dakako, već je otprije poznat kod nekih talijanskih premium brendova kao primjerice Dainesea te proizvođača kaciga Suomy. Ipak, s reptilskim uzorkom se u tolikoj mjeri dosad nije poigrao - nitko.

Nešto blažu, no ne i manje atraktivnu varijantu „zmijske kože“ ponudio je Nau. U kolekciji jet- kaciga pod imenom „fashion line“ ženama se podjednako nudi i kvantiteta i kvaliteta, a u mnogobrojnim atraktivnim izvedbama ističe se ljubičasti model – savanna.

Karirani dezen – Kraj klasičnog IXS-a?



Ako je netko predstavljao stereotip klasične motociklističke opreme, tada je to bio švicarski IXS. U beskonačnom nabrajanju imena jakni i kožnih kombinezona, radilo se o muškim ili ženskim modelima, zaštitni su znak oduvijek bili crna boja te klasičan motociklistički kroj, a kada bi uslijedilo pitanje o eventualnoj modernizaciji dizajna ili pak iskoraku u smjeru casual stila, odgovor je uvijek bio isti – decidirano ne!
Međutim, čini se da je u 2009. došao kraj vladavine IXS-tradicionalizma. Iako je karirani dezen odavno poznat, na velika vrata komercijalne mode vratio se ove godine, a IXS ga je iskoristio kao inspiraciju za ženski model jakne desiree. Izrađena od polyoxlana, u crvenoj, crnoj, sivoj i zelenoj boji namijenjena je modno osviještenim bajkericama koje traže „više od obične motociklističke jakne“ (slogan IXS-a). Kraj za klasični IXS? Da, ostatak kolekcije pokazuje da Švicarci traže novi, širi krug kupaca na kojem će stvoriti temelj za povećanje buduće prodaje.
  
Jarke boje – Zajedno smo jači

2009. je godina u kojoj dominiraju jarki tonovi, bilo da se radi o „fancy“ kolekcijama Dolce&Gabbane i DKNY, ili pak Daineseovom skijaškom odijelu!
Dok prvi primjenu dinamičnih tonova pravdaju pokušajem da se što bolje stope s proljetno-ljetnim ambijentom, drugi se pozivaju na – sigurnost. Naime, jarke boje uočljivije su na snijegu pa u slučaju nezgode olakšavaju eventualnu potragu.
Također, time su se povodili i proizvođači moto opreme pa su svoje kolekcije prilagodili raspoznavanju vozača motocikala na daljinu. Osobito radikalan zaokret učinjen je primjenom fluorescentnih boja (narančasta i žuta), a koriste ih gotovo svi veći proizvođači. Prednjače Lazer te već spomenuti IXS i M-tech. Od ostalih „in“ boja tu su klasična crna s dodatkom srebrnih i zlatnih linija, prirodno svježa bijela i siva, otmjena bež te ekskluzivna plava.
 
Zaključak

2009. godina svakako označava još jednu prekretnicu za proizvođače motociklističke opreme. Štoviše, možemo je okarakterizirati godinom u kojoj će se više no ikad slijediti komercijalni modni trendovi, a izbor opreme za vozačice motocikala i skutera dostigao je svoj maksimum.
Nadamo se da će naglasak jarkih boja na moto opremi pridonijeti ujedno i boljoj uočljivosti motociklista te tako povećati i njihovu sigurnost u prometu.





easyRR
2009-04-08 14:12:04

jarke boje kupovat? nikad! radije cu stavit onaj reflektirajući prsluk koji je u nekim zemljama obavezan....

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750