2009-01-18 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Motorevija | |
Proizvođači moto opreme aktualne modne trendove prate u stopu pa su za 2009. predstavljene kolekcije kojim dominiraju jarki svijetli tonovi. Fluorescentni kolorit bi trebao, osim navodne modne osviještenosti, pridonijeti i boljoj uočljivosti vozača
Modna industrija valjda je jedina koja u ovim trenucima nije izrazila bojazan od krize i recesije. Barem ne javno.
Na jesenskom „Milano fashion weeku“ prilikom predstavljanja kolekcije proljeće/ljeto 2009. modne su piste prštale jarkim tonovima i hipnotizirale elegancijom materijala. Tek mjesec dana kasnije, na jednom drugom milanskom događanju poznatijem kao EICMA, prezentirane su i nadolazeće kolekcije opreme za vozače motocikala i skutera. Linija koja razdvaja ta dva naizgled posve nespojiva svijeta tanja je no ikad, a smjernice i trendovi izuzetno su jasni.
Popularizacija reptilskog (zmijskog i krokodilskog) uzorka te kariranog dezena (najpopularniji - škotski) je i u svijetu moto opreme i u komercijalnoj modnoj industriji itekako očigledna. Ipak, kao osnovni postulat kolekcije proljeće/ljeto 2009. izvode se – jarki svijetli tonovi s naglaskom na ljubičastu kao stopostotni „must have“ - barem za ženski dio publike. Prije četiri godine prekretnicu u kolekcijama proizvođača moto opreme označio je zaokret prema casual stilu, a danas je to nedvojbeno izbor ženske opreme. Naime, gotovo da nema ozbiljnijeg proizvođača koji ne nudi poseban dio rezerviran za ljepši spol, a ponuda je uistinu izvrsna. Dakle, dame više nipošto neće imati izgovor da je bajkerska scena jednosmjerna te diskriminirajuća muška ulica.
Naprotiv, poslije analize aktualnih smjernica te izdvajanja pojedinih modela i proizvođača, uvidjeli smo da je kvaliteta i kvantiteta izbora trenutačno na – ženskoj strani.
Reptilski uzorak – M-tech i Nau predvodnici „novog vala“
Mnogi su ostali šokirani ovogodišnjom prezentacijom poznatog talijanskog proizvođača M-techa, smještenog nadomak Vicenze. Naime, osim što je znatno napredovao u paleti ponude, M-tech je za 2009. odlučio modernizirati vizualni identitet logotipa te definirati svoj budući smjer. Novi slogan „Move to emotion“ (približavanje emocijama) došao je do punog izražaja kada su modnom pozornicom prodefilirali muški i ženski modeli odjeveni u poprilično revolucionarni dizajn trkaćih kožnih kombinezona. Prototipovi cvjetnog i zmijskog uzorka kombinirani s rafiniranom i elegantnom crnom i bijelom kožom NKP poslije šire prezentacije na Milanskom sajmu vrlo vjerojatno će u seriju. U M-techu kažu – zanimanje nesumnjivo postoji. Cvjetni uzorak, dakako, već je otprije poznat kod nekih talijanskih premium brendova kao primjerice Dainesea te proizvođača kaciga Suomy. Ipak, s reptilskim uzorkom se u tolikoj mjeri dosad nije poigrao - nitko.
Nešto blažu, no ne i manje atraktivnu varijantu „zmijske kože“ ponudio je Nau. U kolekciji jet- kaciga pod imenom „fashion line“ ženama se podjednako nudi i kvantiteta i kvaliteta, a u mnogobrojnim atraktivnim izvedbama ističe se ljubičasti model – savanna.
Karirani dezen – Kraj klasičnog IXS-a?
Ako je netko predstavljao stereotip klasične motociklističke opreme, tada je to bio švicarski IXS. U beskonačnom nabrajanju imena jakni i kožnih kombinezona, radilo se o muškim ili ženskim modelima, zaštitni su znak oduvijek bili crna boja te klasičan motociklistički kroj, a kada bi uslijedilo pitanje o eventualnoj modernizaciji dizajna ili pak iskoraku u smjeru casual stila, odgovor je uvijek bio isti – decidirano ne!
Međutim, čini se da je u 2009. došao kraj vladavine IXS-tradicionalizma. Iako je karirani dezen odavno poznat, na velika vrata komercijalne mode vratio se ove godine, a IXS ga je iskoristio kao inspiraciju za ženski model jakne desiree. Izrađena od polyoxlana, u crvenoj, crnoj, sivoj i zelenoj boji namijenjena je modno osviještenim bajkericama koje traže „više od obične motociklističke jakne“ (slogan IXS-a). Kraj za klasični IXS? Da, ostatak kolekcije pokazuje da Švicarci traže novi, širi krug kupaca na kojem će stvoriti temelj za povećanje buduće prodaje.
Jarke boje – Zajedno smo jači
2009. je godina u kojoj dominiraju jarki tonovi, bilo da se radi o „fancy“ kolekcijama Dolce&Gabbane i DKNY, ili pak Daineseovom skijaškom odijelu!
Dok prvi primjenu dinamičnih tonova pravdaju pokušajem da se što bolje stope s proljetno-ljetnim ambijentom, drugi se pozivaju na – sigurnost. Naime, jarke boje uočljivije su na snijegu pa u slučaju nezgode olakšavaju eventualnu potragu.
Također, time su se povodili i proizvođači moto opreme pa su svoje kolekcije prilagodili raspoznavanju vozača motocikala na daljinu. Osobito radikalan zaokret učinjen je primjenom fluorescentnih boja (narančasta i žuta), a koriste ih gotovo svi veći proizvođači. Prednjače Lazer te već spomenuti IXS i M-tech. Od ostalih „in“ boja tu su klasična crna s dodatkom srebrnih i zlatnih linija, prirodno svježa bijela i siva, otmjena bež te ekskluzivna plava.
Zaključak
2009. godina svakako označava još jednu prekretnicu za proizvođače motociklističke opreme. Štoviše, možemo je okarakterizirati godinom u kojoj će se više no ikad slijediti komercijalni modni trendovi, a izbor opreme za vozačice motocikala i skutera dostigao je svoj maksimum.
Nadamo se da će naglasak jarkih boja na moto opremi pridonijeti ujedno i boljoj uočljivosti motociklista te tako povećati i njihovu sigurnost u prometu.
Yamaha YZF-R9: Predstavljen novi supersportaš iz Iwate |
jarke boje kupovat? nikad! radije cu stavit onaj reflektirajući prsluk koji je u nekim zemljama obavezan....