Motorevija
PRETRAGA
2009-11-26 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Od 1. studenog u stanice za tehničke preglede vozila stiže novi bilten kojeg će se stručno tehničko osoblje - tijekom pregleda motocikla, skutera ili četverocikla - morati pridržavati


Bilten s detaljnim uputstvima za pregled motocikla koji pojašnjavaju gotovo svaki korak stručnog osoblja. Nažalost, rijetki su službenici dosad tako pedantno obavljali pregled, no očito je da će primjenom i dijela preporučenih radnji pregledi motocikala biti iscrpniji, a tehničke će se neispravnosti brže otkrivati

Ovlaštene stanice za tehnički pregled od 1. studenog ove godine počet će primjenjivati novi stručni bilten o tijeku tehničkog pregleda vozila L-kategorije kojoj pripadaju mopedi, skuteri, motocikli i četverocikli. Bilten je ustvari „alfa i omega“ tehničkom osoblju u stanicama i izrađen je kao vodič za pregled kojeg se valja pridržavati. Iako nije riječ o prvom takvom dokumentu, najnoviji je bilten - budući da je točke pregleda motocikala napokon izjednačio s točkama pregleda automobila - izuzetno specifičan.



Tako će odsad službenici stanice za tehnički pregled na osnovi 17 kategorija ispravnosti te njihovih podkategorija kontrolirati tehničku ispravnost vašeg vozila, a rezultate unositi u računalo koje će automatski bilježiti neispravnost. Pritom se motociklistima ustvari ništa bitno ne mijenja, no taj je bilten namijenjen dodatnom obučavanju tehničara te će svi koji pokušavaju proći tehnički pregled s upitnom ispravnošću motocikla ili s prerađenim motociklom na kojem su ugrađeni nehomologirani dijelovi, to osjetno teže ili nikako učiniti.



Uz to, tendencija Centra za vozila Hrvatske, stručnog osoblja stanica za tehnički pregled i policije, koja određene stavke može kontrolirati i na cesti, je stalna edukacija te podizanje razine svijesti o važnosti ispravnog motocikla, skutera ili četverocikla. Stoga će tehnički pregledi - kako bi se posredno utjecalo na sigurnost na cestama - postajati rigoroznijima te će se sve više temeljiti na biltenima poput ovog. Također, treba reći da je dio biltena posvećen preinakama na motociklu uz upotrebu nehomologiranih dijelova što se podudara s policijskom inicijativom da u posljednje vrijeme kontrolira homologaciju kaciga i auspuha te razinu buke.



Sve u svemu, zaključak se nametnuo sam po sebi. „Europske norme“, koje tako učestalo prizivamo, stižu i kod nas te se iz dana u dan sve više primjenjuju. Premda će u dijelu motociklističke populacije te promjene vjerojatno biti protumačene kao dodatno „tlačenje“ moto segmenta, svi na koncu moramo priznati da je tehnički ispravno vozilo jedan od važnih preduvjeta sigurnosti na cesti i stoga se ta nastojanja moraju pozdraviti.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki DL1000 V-Strom BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Kawasaki KLR650 / R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750