Motorevija
PRETRAGA
2009-08-01 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Ozren Buriša
Bookmark and Share

Izložbeni prostor veći je no ikad, a poseban dio prvi će put imati i ekološka te hibridna vozila. No, iako je Pariz kao konkurencija nesumnjivo otpao, Honda i Yamaha u Milanu – neće izlagati! Stoga je Motorevija ekskluzivno pokušala doznati što se krije iza te kontroverzne odluke

Što možemo očekivati u studenom ove godine?
Što možemo očekivati u studenom ove godine?

Nedavno se u moto-magazinima i na internetu proširila informacija: „Talijanska EICMA, jedna od najvećih svjetskih izložbi posvećenih motociklima, ove godine postaje jedina!“ I uistinu, ubrzo je potvrđena vijest da je veliki sajam u Parizu za ovu godinu otkazan te da cijela odgovornost prezentacija novosti moto industrije ostaje na Talijanima. Budući da su se u javnosti pojavila brojna pitanja i nagađanja o tom sajmu, EICMA-ini su organizatori na lokaciji velesajma Fiera Milano sazvali međunarodnu konferenciju za novinare, a kao jedini medij iz Hrvatske pozvana je naša malenkost Motorevija. Povrh toga, izravno od organizatora, generalnog direktora Constantina Ruggiera, Claudija Castiglionija iz MV Aguste te Enrica Pazzalija, generalnog direktora velesajma u Milanu, saznali smo što možemo očekivati u studenom ove godine!

EICMA - veća no ikad

Na 50.000 kvadrata izlagat će gotovo svi veliki igrači iz moto industrije
Na 50.000 kvadrata izlagat će gotovo svi veliki igrači iz moto industrije

Od 10. do 15. studenog, na 50.000 kvadrata neto površine sajma, izlagat će gotovo svi veliki svjetski igrači iz moto industrije. Drugim riječima, prikažemo li planove u brojkama - okupit će se 420 izravnih izlagača te 500 predstavnika drugih brendova. Amerikanci imaju jedan kolektivni štand i deset tvrtki, Španjolci također, Kinezi izlažu na tri kolektivna štanda uz 14 dodatnih tvrtki, dok Tajvanci predstavljaju 26, a Pakistanci 22 tvrtke. Naravno, i Talijani su prisutni u punoj snazi. Da bi se sajam pretvorio u pravi šou, organizatori su pripremili 80.000 kvadrata vanjskog prostora gdje će se održati i peti MotoLive, događaj koji uključuje i Europsko supercross prvenstvo te ekshibicije ponajboljih svjetskih stuntmena te ekstremnih motokrosista. Da podsjetimo, prošle su godine tu bili Chris Pfeiffer te Craig Jones.

Sajam bez Honde i Yamahe?

Daniela Sapori, direktorica marketinga izabrala je Motoreviju za ekskluzivni izvještaj o nadolazećem sajmu
Daniela Sapori, direktorica marketinga izabrala je Motoreviju za ekskluzivni izvještaj
 o nadolazećem sajmu

Neprovjerena glasina prije konferencije za novinare glasila je – „Honda ne dolazi u Milano!“ Štoviše, na konferenciji je potvrđeno da su i Honda i Yamaha, koje pripadaju vrhu najboljih proizvođača, organizatorima EICMA-e jasno i glasno rekle ¨ne¨. I tu se završava popis proizvođača koji će ove godine izostati. Isto tako, slušali smo priču da oni u ovoj kriznoj godini naprosto štede te otkazuju sve međunarodne premijerne sajmove. No, Pariz je već otkazan pa je Milano ustvari „napokon“ ostao jedini u ovoj godini. O čemu je tu ustvari riječ? Kako se čini, o nečem složenijem, a više smo odgovora dobili u ekskluzivnom intervjuu s generalnim direktorom.

 Intervju s EICMA-inim generalnim direktorom

Constantin Ruggiero:
Constantin Ruggiero: "To je politička odluka iz Japana"

Motorevija: Pariz je otpao, vi ste jedini ostali u igri. Namjeravate li podići cijene izložbenog prostora u odnosu na prošlu godinu?
Constantino Ruggiero: Ne, cijene su ostale iste. Cilj nam je bio privući što više izlagača koji se ranije nisu predstavljali te sajam, po svojoj veličini i sadržaju, učiniti uistinu jedinstvenim. Kao rezultat, gotovo svi veliki svjetski proizvođači potvrdili su svoj dolazak.

Motorevija: Osim Honde i Yamahe.
Constantino Ruggiero: Nažalost, da. Honda i Yamaha neće izlagati ove godine.

Motorevija: Ali zašto baš Honda i Yamaha – dva najveća iz japanske četvorke? U čemu je zapravo stvar?
Constantino Ruggiero: Pa, teško je reći. Komuniciramo s talijanskim predstavnicima i jedne i druge tvrtke i potvrdili su da su spremni izlagati svoje novitete. Uz to, oni čak žele u svojoj vlastitoj organizaciji prisustvovati sajmu, ali su dobili zabranu od vrha iz Japana.

Motorevija: Znači li to da namjerno bojkotiraju sajam jer je u pitanju talijansko izdanje?
Constantino Ruggiero: Riječ je o političkoj odluci iz Japana, a više od toga ne znamo. U svakom slučaju, sajam će i bez njih uistinu biti međunarodan.



Europa nije dovoljna

Ugovor je potpisan. Ove godine EICMA je službeno započela suradnju s dvama velikim kineskim partnerima s kojim će organizirati izložbu u gradu Kanton u Kini. Uz to, za nju se očekuje da će postati najvećim sajmom motocikala na cijelom azijskom kontinentu te jednim od ponajvećih uopće! Inače, Kina je prva u svijetu po proizvodnji i prodaji vozila na dva kotača, a procjenjuje se da će 2010. godine proizvesti nevjerojatnih 32 milijuna motocikala što je dovoljnim motivom za tu suradnju. EICMA je zaključila da Europa nije dovoljna te je započela širenje i u Aziju, a potpisivanju tog povijesnog ugovora prisustvovali su i Silvio Berlusconi te kineski predsjednik Hu Jintao.

„Zeleni planet“ – hibridi i električni motocikli

Možda najzanimljivija inovacija na sajmu bit će svakako izložba unutar izložbe pod nazivom – „Zeleni planet“. Tako će prvi put u povijesti 67. sajam imati poseban dio posvećen isključivo elektromotornim te hibridnim motociklima. Naime, tom inovacijom EICMA želi pokazati da prati industrijske trendove i daje poseban prostor gdje će izlagači pokazati svoje „ekološko lice“ te predstaviti koncepte vozila bez štetnih ispušnih plinova. Uređenje prostora zamišljeno je tako da poveže slike izloženih modela s idejom zelenila i očuvane prirode.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.