Motorevija
PRETRAGA
2011-06-29 , Autor: Ines Brezovac, Slike: motogp.com, video: Youtube
Bookmark and Share

Teksaški teror opsjeo je Assen - Ben Spies je pokorio honde i došao do svoje prve pobjede u Moto Grand Prixu

Prije no što prijeđemo na glavno jelo, evo toplog predjela iz hladnog Silverstonea kako bismo se podsjetili na akciju s Otoka. Na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Velike Britanije još je jednu pobjedu odnio izvanredno pripremljeni Casey Stoner ispred timskog kolege Andree Doviziosa, dok je iznenađenje priredio Colin Edwards koji se nakon samo tjedan dana od loma ključne kosti vratio na stazu i osvojio treće mjesto.






Yamahin tvornički tim na Silverstoneu je doživio debakl. Niti jedan od dvojice vozača nije završio utrku - najprije je Ben Spies imao težak pad, a nakon njega s kišom se nije dobro sprijateljio ni Jorge Lorenzo koji je svoju britansku invaziju okončao „high sideom“. Međutim, Spies se pobrinuo da proslava 50. godišnjice Yamahe u Moto GP-u bude zapamćena. Teksašanin je na nizozemskom Assenu - tzv. Katedrali motociklizma, stazi dugoj 4542 m - izvrsnom vožnjom od početka do kraja utrke ostvario svoju prvu pobjedu u ovoj seriji, ujedno drugu pobjedu za Yamahu u 2011. godini.

Ben je, ponajprije, na kvalifikacijama odvezao drugo najbrže vrijeme, što je značilo i prvi „front row start“ za Amerikanca u ovoj sezoni. Samo devet tisućinki bio je sporiji od „letećeg“ Talijana Marca Simoncellija. SuperSicu je to drugi „pole position“ u 2011., no odličnu predstavu na kvalifikacijama nikako da prenese i na utrku. Prvi startni red popunila je narančasta „repsolka“ Caseyja Stonera.

Neka vas ne zbuni tim Repsol Honda pored imena Hiroshija Aoyame. Naime, Japanac je na Assenu dobio priliku zamijeniti ozlijeđenog Pedrosu i voziti tvornički motocikl. Na njegovo je mjesto u timu San Carlo Honda Gresini za tu prigodu došao testni vozač Kousuke Akiyoshi. Vesela je vijest da se već nakon dva tjedna vratio i Cal Crutchlow koji je na svom domaćem Silverstoneu slomio ključnu kost. Međutim, nema nam Lorisa Capirossija koji je ozlijedio ruku.


Rezultati kvalifikacija:


1. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1'34,718
2. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1'34,727
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1'35,008
4. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1'35,143
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1'35,244
6. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1'35,329
7. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1'35,742
8. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1'35,818
9. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 1'35,866
10. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1'36,435
11. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1'36,564
12. Hiroshi Aoyama JAP Repsol Honda 1'36,580
13. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 1'36,590
14. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki 1'36,820
15. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1'37,130
16. Toni Elias ŠPA LCR Honda 1'37,651
17. Kousuke Akiyoshi JAP San Carlo Honda Gresini 1'39,006


Utrka klase Moto GP

Start utrke klase Moto GP

Jedan pogled na „lap chart“ i sve je jasno - od prvog do 26. kruga samo je jedan broj na prvoj poziciji, broj 11. U slavljeničkoj, crveno-bijeloj kombinaciji boja motocikla i odijela Spies je poveo utrku s druge startne pozicije i vodstvo nije ispuštao do zadnjeg trenutka. Repsolove honde Stonera i Doviziosa nikako nisu mogle sustići Amerikančev juriš na debitantsku pobjedu koja je isprala gorak okus Silverstonea. Prednost je malo-pomalo rasla, da bi na koncu dostigla čak više od sedam i pol sekundi. Osim pobjede, Ben je ostvario i najbolje vrijeme - 1'35,240. Clean sweep, kako bi Amerikanci rekli. Školski, uredno, čisto - sjedi, 5!

Prva pobjeda Bena Spiesa u „kraljevskoj klasi“

Međutim, utrka nije bila dosadna, budući da se Simoncelli već u prvom krugu pobrinuo za zanimljivost. Naime, Talijan je nastavio crni niz padova, no ovoga je puta za sobom povukao i Jorgea Lorenza. Dvojac je već ranije u sezoni imao raspravu oko Simoncellijevog „agresivnog“ stila vožnje, kako ga je Španjolac opisao. Ovaj je incident samo podgrijao vatricu na relaciji 58 - 1, no Simoncelli se ispričao za grešku i bilo je evidentno da ništa nije učinio namjerno. Iza njega se mogao naći bilo tko, a ovoga je puta to bio aktualni prvak. Obojica su se uspjeli vratiti u utrku i bilo je zanimljivo gledati do kojeg će mjesta uspjeti doći. Završili su na šestom (Lorenzo), odnosno devetom mjestu (Simoncelli).

Nakon pada kojim je i sebe i Lorenza pomeo u šljunak,
Simoncelli se popeo do devetog mjesta

Ducatijev tabor može biti zadovoljan jer su Valentino Rossi i Nicky Hayden zauzeli četvrto i peto mjesto.
Aoyama je s tvorničkom hondom ostvario plasman na osmo mjesto, dok je Toni Elias na privatnoj hondi upao u prvu desetorku, čime je nastavio niz prosječnih rezultata, no ispod njegovog nivoa. Čini se da nikakva rješenja ne pomažu Španjolčevoj adaptaciji na LCR-ovu hondu.
Bautista, Barbera i Akiyoshi uzeli su bodove 11., 12. i 13. mjestom.
Cal Crutchlow je zbog problema s yamahom posjetio boks, a Abraham i de Puniet nisu uspjeli završiti utrku.

Dani Pedrosa se vraća u prvenstvo na Mugellu

Na koncu dodajemo da je Dani Pedrosa najavio povratak na stazu već ovog vikenda na Mugellu, no morat ćemo pričekati prvi trening u petak kako bismo vidjeli u kolikoj se mjeri Španjolac oporavio od ozljeda. Pedrosa je slomio desnu ključnu kost na Velikoj nagradi Francuske u svibnju te je u međuvremenu podvrgnut dvjema operacijama.


Rezultati utrke klase Moto GP:


1. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 41'44,659
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda 41'52,356
3. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 42'12,165
4. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 42'15,343
5. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 42'27,831
6. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 42'29,195
7. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 42'52,771
8. Hiroshi Aoyama JAP Repsol Honda 42'55,412
9. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 43'09,584
10. Toni Elias ŠPA LCR Honda 43'10,875
11. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki 43'23,125
12. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 42'11,012
13. Kousuke Akiyoshi JAP San Carlo Honda Gresini 42'58,437
14. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 43'7,755


Ukupni poredak (nakon sedam utrka):

1. Casey Stoner Honda 136
2. Jorge Lorenzo Yamaha 108
3. Andrea Dovizioso Honda 99
4. Valentino Rossi Ducati 81
5. Nicky Hayden Ducati 71
6. Dani Pedrosa Honda 61
7. Ben Spies Yamaha 61
8. Hiroshi Aoyama Honda 51
9. Colin Edwards Yamaha 46
10. Marco Simoncelli Honda 39



Sažetak akcije s Assena




Intervju s pobjednikom Benom Spiesom




Intervju s drugoplasiranim Caseyjem Stonerom




Intervju s trećeplasiranim Andreom Doviziosom








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)