Motorevija
PRETRAGA
2023-05-12 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: BMW
Bookmark and Share

BMW je promijenio nomenklaturu i klasifikaciju u obitelji 'Heritage'. Serija R NineT je ukinuta te zamijenjena sa R 12. Razlog? Vrlo jednostavan - naziv R 12 bolje pristaje zračno-uljno hlađenom bokseru obujma 1200 ccm



Kakvu je samo pažnju izazvao. R nineT je u svoje vrijeme bio zvijezda moto sajmova, a paralelno s njegovom premijerom BMW je predstavio i niz varijacija na temu koje su odradili neki od najpoznatijih svjetskih tunera. Stoga i ne čudi da je prvi dodatak novoj seriji R 12 upravo BMW-ov moderni klasik – NineT! Još sredinom 2022. smo i najavili takvu promjenu u nomenklaturi, i gotovo je sigurno da će još neki modeli proći kroz ovaj proces (Pure, Scrambler, Urban G/S). Ne i svi.

 

Suština novoga R 12 nineT nije samo promjena naziva modela uz prikladno 'zatezanje bora', već sveobuhvatna obnova. Okvir i ovjes potpuno su redizajnirani, uključujući novu jednostruku stražnju vilicu te njezinu točku prihvata. Sprijeda BMW mijenja ZF-ovu vilicu s onom iz Marzocchija. Kraći stražnji amortizer sada je još položeniji, pa je logično da je zahtijevao i dorađenu, ako ne i potpuno novu stražnju vilicu. Bonus dodatak - hidrauličko prednaprezanje opruge putem konkretnog ručnog kotačića smještenog iznad desnog usisnog otvora namjesto malog aluminijskog okretnog kontrolera smještenog u trokutu okvira.



Mali ali važan detalj - novi R 12 NineT kotrlja se na GLM-ovim (Giant Group) kotačima s križnim žbicama bez zračnica. Ovi naplatci su od prošle godine dodatna oprema za R 1250 R i R NineT, koštaju dodatnih 420 eura i navodno su ukupno tri kilograma lakši od prethodnih žbičanih kotača. Naravno, nova jednostruka vilica i dalje ima tunel za kardan, ništa drugo ne bi imalo smisla s uzdužno postavljenim bokserom. BMW mu je prilikom predstavljanju posvetio jako malo pažnje, bez preciznih podataka o performansama ili obujmu. A to znači da: ili nema promjena (1.170 ccm, 109 KS i 116 Nm) ili je sve novo?!

 

Vizualno, BMW je dotjerao poklopac ventila boksera sa simetričnim radijusima, a redizajniran je i poklopac sprijeda. Potpuno novi cjevasti čelični okvir uzrokuje ili pogoduje nekim dalekosežnim promjenama u izgledu R 12 u usporedbi s prethodnikom R NineT. Konkretno, odmah se uočava novi, kraći, ali i viši spremnik goriva. Više nema elegantan, zaobljeni oblik pandana R NineT-a, ali izgleda slično legendarnim spremnicima serije R 75 iz 70-ih, posebno zahvaljujući odabiru boje.

 

Nažalost, BMW se odriče otmjene 'disalice' tj, usisnika na desnoj strani R 12, što otkriva neka 'neuredna' područja. Oči izbirljivog i pedantnog kupca jasno će razaznati brojne utikače, plastične poklopce ili držače spremnika, kao i njegove neugledne varove. Ne, sada više ne izgleda kao aluminij!? Isto vrijedi i za desnu stranu motocikla, gdje se vidi previše neatraktivne tehnologije.

 

Norma Euro5+ stiže 2024. a s njom je povezan i Asep 2.0, tj. izmjenjeni standard buke u vožnji koji se posebno bavi kontrolama zaklopki u ispušnom sustavu. Ukratko: motocikli moraju voziti duže i češće sa zatvorenim zaklopkama. BMW je to riješio na elegantan način tj. odustao je od ispušne zaklopke na novom R 12 NineT-u, povećao 'predprigušivač' ispod motora i redizajnirao dvostruke ispušne topove. Kutija filtra za zrak je u stražnjem dijelu R 12 i prekrivena je obojenim poklopcem. U isto vrijeme, preuređivanje zračne kutije izglađuje bočni pogled i donekle kompenzira pomalo kaotične optičke forme na glavi upravljača i spremniku.



Novi stražnji dio R 12 NineT-a je prekrasan, zamjenjuje grubi stil prethodnog R NineT-a holističkim oblikom plastičnih ploha, debljim sjedalom, stražnjim svjetlom postavljenim na motocikl s kvalitetnijom završnom obradom sa. Sve u svemu, novi stražnji dio je klasičan i izvrsno dizajniran kao što bi kompletan R 12 trebao biti. Cijena novoga R 12 nineT-a još nije poznata, no jedno je sigurno – sigruno neće biti povoljnija od one prethodnika. BMW je obećao detaljnije tehničke podatke u 'drugoj polovici ove godine'. Strpljeni, spašeni.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.