Članak | EICMA 2012.: Sve je isto k'o i lani
Atmosfera vrlo slična prošlogodišnjoj, ali s još pomnije odabranim hostesama, odraz je stagnacije moto industrije, u kojoj su glavni spavači bili Suzuki i Yamaha. Europski su proizvođači zadržali dominaciju
Milanski sajam najvažniji je događaj na moto sceni uoči predstojeće sezone. No, bio bi on i daleko atraktivniji da mu nije prethodio Intermot u Kölnu. U tom bi slučaju svi predstavili svoje novitete na samo jednom mjestu. Upravo je Intermot razvodnio cijelu priču, ali kada se svi noviteti zbroje, priča i nije toliko pesimistična. Sve već viđeno u Kölnu, logično, ponovno je bilo pod reflektorima u Milanu, ali ipak u sasvim drugom planu. Objektivi fotoaparata bili su upereni u modele pod plahtama, ali od spektakularnih noviteta i popratnog glamura – ni traga ni glasa.
|
Zamjeniku glavnog urednika Anti Radiću na EICMA-i se najviše dopala MV agusta |
Novim trendovima, odnosno sve većom potražnjom za pristupačnim i ekonomičnim motociklima, najbolje se prilagodila Honda. Prema mojem sudu, zvijezde sajma upravo su dvocilindarske Honde od 500 ccm i snage 48 KS, u tri pojavna oblika: sportski CBR 500 R, naked CB 500 F i ulaznica u svijet funbikeova CB 500 X. Najavljena cijena na europskim tržištima od 5000 eura odlično je odmjerena, pa će svi vlasnici A2 kategorije, ali i oni koji ne traže kruha iznad pogače, s njima lako pronaći svoju sreću.
Razočaranje sajma, odnosno spavači koji su izložili postojeću, rekli bismo ocvalu gamu, japanski je dvojac Suzuki i Yamaha. Njihovi su štandovi izgledali poput malo boljih prodajnih salona, ali u ovom slučaju treba čitati između redaka. Yamaha zasigurno temeljito priprema novitete za naredne godine, što je uostalom već i najavila uvođenjem trocilindarskih motora, dok od Suzukija prvenstveno očekujemo da upristoji izgled konceptnog V-stroma 1000, čija estetika jednostavno - nema prođu. Ostalo iz Hammamatsua? Isluženi banditi i GSX-R gama jednostavno više ne hodaju u korak s vremenom. Suzuki mora temeljito redefinirati strategiju pozicioniranja motocikala na tržištu jer ovako neće opstati…
Za dobru atmosferu najzaslužnije su bile izuzetno atraktivne hostese, za koje su izlagači ove godine postavili izuzetno visoke kriterije. Uvijek nasmiješene i spremne za poziranje, uljepšavale su čak i kineske štandove prepune loših i bezobrazno prepoznatljivih kopija. Pod značkom Benellija, Kinezi su napravili iskorak u klasu 600, s modelom BN 600. Hoćete li opet nasjesti na takav trik? Ja neću…
Detaljnije o EICMA-i 2012. čitajte u sljedećem broju Motorevije
Zajednica | Komentari