Članak | EICMA 2025: BMW F 450 GS kao premium A2-adventure
Šalje u mirovinu BMW-ove jednocilindrične motocikle serije G, pogoni ga paralelni twin od 48 KS, a tu je i bogat elektronički paket
Novi BMW-ov adventure u A2 kategoriji vozačke dozvole zamišljen je kao zamjena za dosadašnji monocilindrik G 310. Paralelni twin s pomakom radilice od 135 stupnjeva, iz provrta od 72 mm i hoda od 51,6 mm razvija točno 48 KS pri 8750 o/min. Najviši okretni moment od 43 Nm pak razvija 2000 okretaja ranije. Motor opremljen balansnom osovinom za smanjenje vibracija ugrađen je u rešetkasti čelični okvir te je u njega integriran kao noseći element.
Sprijeda je KYB upside-down vilica promjera 43 mm, dok straga isti zadatak obavlja KYB monoamortizer, postavljen izravno između okvira i šuplje lijevane aluminijske vilice. Zahvaljujući hodu od 180 mm sprijeda i straga, offroad izleti za F 450 GS ne bi trebali predstavljati problem. Prednja vilica ne nudi standardna podešavanja, ali amortizer omogućuje podešavanje po prednaprezanju i povratu.
Oni koji preferiraju individualizirani pristup ovoj tematici mogu se odlučiti za varijante opreme Sport ili GS Trophy, čiji prednji ovjesi imaju mogućnost podešavanja povrata, kompresije i prednaprezanja. Ali, vratimo se na bazni F 450 GS. Serijski dolazi s ABS-om za zavoje a i kontrola trakcije je osjetljiva na kut nagiba. U opremu je uključeno i podešavanje kočenja motorom, te modovi Road, Rain i Enduro.
Modovi vožnje i brojne druge postavke mogu se brzo i precizno podešavati putem velikog 6,5-inčnog TFT-zaslona, a moguće je uparivanje sa pametnim telefonom ili drugim Bluetooth uređajima. Ako vozač F 450 GS-a koristi besplatnu BMW-ovu aplikaciju, TFT-zaslon omogućava navigaciju 'turn by turn'. Sve ove značajke poznate su s drugih BMW-ovih motocikala, no F 450 GS u A2 kategoriji vozačke dozvole nudi i specifičnost na tržištu. Riječ je o sustavu 'Easy Ride Clutch' (ERC) tj. centrifugalnoj spojci koja ostaje uključena tijekom usporavanja, aktivno održavajući motor u radu čak i kada je gas otpušten. ERC automatski isključuje mjenjač tek kada motocikl dosegne broj okretaja u praznom hodu.
Centrifugalna spojka serijska je oprema na razini opreme GS Trophy, a može se naknadno ugraditi u sve ostale verzije. Sve izvedbe F 450 GS-a dijele visinu sjedala od 845 milimetara, što ih čini prikladnim za početnike. Uz to, viša i niža sjedala dostupna su u bogatom asortimanu BMW-ove dodatne opreme. Zahvaljujući spremniku goriva od 14 litara i tvornički deklariranoj potrošnji od 3,8 l/100, putovanje u sjedalu GS-a može biti i dulje.
Još jedan plus za F 450 GS - sa 178 kg s punim spremnikom, to je točno na granici od 0,2 kW po kg za vozačku dozvolu A2-kategorije. Svatko tko želi ući u svijet GS-a s modelom 450 morat će čekati do travnja 2026. godine. Početna cijena u Hrvatskoj starta na 8140 eura, no treba uzeti u obzir da se ona lako može znatno povećati dodavanjem dodatne opreme ili odabirom verzija Exclusive (nadoplata oko 300 eura), Sport (nadoplata oko 450 eura) ili Trophy (nadoplata oko 770 eura).
Zajednica | Komentari