Motorevija
PRETRAGA
2025-11-14 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Šalje u mirovinu BMW-ove jednocilindrične motocikle serije G, pogoni ga paralelni twin od 48 KS, a tu je i bogat elektronički paket



Novi BMW-ov adventure u A2 kategoriji vozačke dozvole zamišljen je kao zamjena za dosadašnji monocilindrik G 310. Paralelni twin s pomakom radilice od 135 stupnjeva, iz provrta od 72 mm i hoda od 51,6 mm razvija točno 48 KS pri 8750 o/min. Najviši okretni moment od 43 Nm pak razvija 2000 okretaja ranije. Motor opremljen balansnom osovinom za smanjenje vibracija ugrađen je u rešetkasti čelični okvir te je u njega integriran kao noseći element.

 

Sprijeda je KYB upside-down vilica promjera 43 mm, dok straga isti zadatak obavlja KYB monoamortizer, postavljen izravno između okvira i šuplje lijevane aluminijske vilice. Zahvaljujući hodu od 180 mm sprijeda i straga, offroad izleti za F 450 GS ne bi trebali predstavljati problem. Prednja vilica ne nudi standardna podešavanja, ali amortizer omogućuje podešavanje po prednaprezanju i povratu.

Oni koji preferiraju individualizirani pristup ovoj tematici mogu se odlučiti za varijante opreme Sport ili GS Trophy, čiji prednji ovjesi imaju mogućnost podešavanja povrata, kompresije i prednaprezanja. Ali, vratimo se na bazni F 450 GS. Serijski dolazi s ABS-om za zavoje a i kontrola trakcije je osjetljiva na kut nagiba. U opremu je uključeno i podešavanje kočenja motorom, te modovi Road, Rain i Enduro.

 

Modovi vožnje i brojne druge postavke mogu se brzo i precizno podešavati putem velikog 6,5-inčnog TFT-zaslona, a moguće je uparivanje sa pametnim telefonom ili drugim Bluetooth uređajima. Ako vozač F 450 GS-a koristi besplatnu BMW-ovu aplikaciju, TFT-zaslon omogućava navigaciju 'turn by turn'. Sve ove značajke poznate su s drugih BMW-ovih motocikala, no F 450 GS u A2 kategoriji vozačke dozvole nudi i specifičnost na tržištu. Riječ je o sustavu 'Easy Ride Clutch' (ERC) tj. centrifugalnoj spojci koja ostaje uključena tijekom usporavanja, aktivno održavajući motor u radu čak i kada je gas otpušten. ERC automatski isključuje mjenjač tek kada motocikl dosegne broj okretaja u praznom hodu.

 

Centrifugalna spojka serijska je oprema na razini opreme GS Trophy, a može se naknadno ugraditi u sve ostale verzije. Sve izvedbe F 450 GS-a dijele visinu sjedala od 845 milimetara, što ih čini prikladnim za početnike. Uz to, viša i niža sjedala dostupna su u bogatom asortimanu BMW-ove dodatne opreme. Zahvaljujući spremniku goriva od 14 litara i tvornički deklariranoj potrošnji od 3,8 l/100, putovanje u sjedalu GS-a može biti i dulje.

 

Još jedan plus za F 450 GS - sa 178 kg s punim spremnikom, to je točno na granici od 0,2 kW po kg za vozačku dozvolu A2-kategorije. Svatko tko želi ući u svijet GS-a s modelom 450 morat će čekati do travnja 2026. godine. Početna cijena u Hrvatskoj starta na 8140 eura, no treba uzeti u obzir da se ona lako može znatno povećati dodavanjem dodatne opreme ili odabirom verzija Exclusive (nadoplata oko 300 eura), Sport (nadoplata oko 450 eura) ili Trophy (nadoplata oko 770 eura).





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda CBF 600 N Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT BMW S 1000 RR Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Aprilia Pegaso 650 I.E. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLE500 2005- Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)