Motorevija
PRETRAGA
2025-11-14 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Crveni iz Bologne imali su zapažen nastup pod reflektorima Fiere Milano, uz brojne novitete u kojima kuca novo V2-srce obujma 890 ccm

Ducati Monster




Iako bi neki entuzijasti to silno željeli, suptilni vizualni detalji na novom Monsteru koji se dotiču originalne verzije iz 1992. ne vraćaju rešetkasti okvir, a niti desmodromiku. Prvenstveno, sličnosti su u dizajnu. Kao najdefiniraniji elementi ističu se stražnji dio motocikla i spremnik. Dakle, prošla su vremena kutijastog stražnjeg dijela, ponovno vlada fluidna krivulja iznad sjedala. Spremnik također usvaja sličan, organski oblikovan izgled koji se sužava u pravcu hladnjaka, uzdižući se nešto istaknutije ispred vozača koji sjedi na visini od 815 mm. Bravo Ducati. Novi V2-motor sa svojim velikim bočnim izrezima preuzima dizajnerske elemente od novog V4-superbikea, te se kao takav koristi i u Streetfighteru i Panigaleu V2.

Novi V-twin obujma 890 ccm u modelima Streetfighter i Sport razvija 120 KS, u Multistradi 115 KS, a sada u Monsteru 111 KS pri 9.000 o/min. Najveći okretni moment je 91,1 Nm pri 7.250 o/min. Budući da je Monster već ionako bio lagan, u svojoj novoj iteraciji izgubio je 'tek' četiri kilograma, što je rezultiralo masom od 185 kg (spreman za vožnju). Performanse crveno-bijelog nakeda, unatoč blagom smanjenju snage, trebale bi biti savršeno adekvatne za žustre vožnje magistralnim cestama.

 

Kako bi se osigurala optimalna povratna informacija s podloge, Ducati je sprijeda ugradio USD-vilicu promjera 43 mm, a straga monoamortizer s podešavanjem prednapregnutosti opruge. Obje komponente dolaze uz Showe. To doduše ograničava mogućnosti osobnih postavki ublažavanja, ali to je već bio slučaj i s prethodnim Monsterom. Ako je i štedio na ovjesu, Ducati ne štedi na elektroničkim pomagalima. Razni modovi vožnje, IMU za regulaciju ABS-a i kontrole trakcije u nagibima, te podešavanje intenziteta kočenja motorom i wheelie-control - sve je to serijska oprema. Isto vrijedi i za TFT-instrumente i quickshifter. Novi Ducati Monster, iznimno uspješan spoj prošlosti i sadašnjosti, u Hrvatsku stiže u ožujku, a cjenovno započinje cijeni na 14.690 eura (crvena boja).

Ducati Hypermotard V2/SP



Ducati je prije točno 20 godina predstavio originalni Hypermotard, a sada je na EICMA-i otkrio pokrov s četvrte generacije ovog modela. Najnovije izdanje dolazi u dvije izvedbe: Hypermotard V2 i Hypermotard V2 SP. Obje verzije dijele novu tehničku platformu, novokonstruirani V2 i dizajn koji u pojedinim elementima podsjeća na originalni Hyper.

 

Značajke poput spremnika s dvostrukim krilima, visoko postavljenih dvostrukih ispušnih cijevi ispod stražnjeg dijela i samostojećeg stražnjeg svjetla odaju počast originalnoj baštini. Prednja svjetla s LED dnevnim svjetlima u obliku 'dvostrukog C' Hypermotardu daju prepoznatljiv izgled, tu je i podignuti 'kljun'. SP izvedba se ističe po karbonskim blatobranima, Öhlins komponentama, bijelim naplatcima od kovanog aluminija, Brembo M50 čeljustima i jubilarnom shemom boja s velikim logom SP i oznakom 20. obljetnice.

 

V2 u Hyperu razvija 120 KS pri 10.750 o/min i 94 Nm pri 8.250 o/min. Novi Hypermotard V2 se bazira na potpuno novom alu-monocoque okviru, koji ujedno služi i kao kutija zračnog filtra. Ovo tehničko rješenje pruža veću krutost i štedi na masi. Motor je noseći element, dok čelični stražnji dio okvira podsjeća na originalnu izvedbu Hypera. Bazna izvedba sa svim tekućinama na vagi pokazuje 180 kg, dok je SP tri kilograma lakši. Cijena? 17.190 eura, odnosno 21.590 za SP-izvedbu. U Hrvatsku stiže tijekom travnja.

Ducati Desert X



Ducati je svoj adventure bike na EICMA-i predstavio u kamuflažnoj grafici. Na prvi pogled je jasno da je Desert X za 2026. uži i kompaktniji od prethodnika, a po najavama tvornice trebao bi biti i lakši (suha masa: 206 kg). Tehnički podaci bit će poznati u veljači, a u prodaju bi trebao krenuti već tijekom ožujka.

Ducati Multistrada V4 Rally



S kapacitetom od 30 litara, spremnik na Multistradi V4 Rally već je bio velikodušno dimenzioniran, a takav je ostao i u najnovijem ažuriranju. Ovjes izvedenice Rally nudi 200 mm hoda i sprijeda i straga, i to je nepromijenjeno. Međutim, poluaktivni i elektronički podesivi ovjes sada ima dodatno poboljšani sustav niveliranja koji automatski prilagođava postavke opterećenju, te vozaču omogućuje fino podešavanje tijekom vožnje.

Od sada je uključen i novi sustav koji spušta ovjes ispod brzine od 10 km/h, osiguravajući vozaču siguran kontakt s tlom pri zaustavljanju. Konačno, s podesivim visinama sjedala između 870 i 890 mm, Multistrada V4 Rally ostaje visok motocikl. Ovjes se automatski vraća u prvobitni položaj iznad 50 km/h. Ako vam podrška ovog sustava nije potrebna, možete je isključiti. Vrijednom pozadinskom podrškom upravlja i DVO (Ducati Vehicle Observer), koji simulira signale 70 senzora i tako pomaže u optimizaciji ABS-a u nagibu i kontrole trakcije. Rally V4 već je imao elektronički kombinirani kočni sustav koji je, kada je potrebno, usmjeravao tlak kočenja sprijeda prema natrag, čak i kada nije bilo kočenja stražnjom kočnicom. Sada to radi i u obrnutom smjeru, od stražnjeg prema naprijed. Stražnji kočni disk, sada promjera 280 mm (2025.: 265 mm), prilagođava se ovom rješenju.

 

Daljnje značajke novog Rallyja? Serijski ugrađeni glavni stajni oslonci između ostalog olakšavaju održavanje pogonskog lanca, a V4 sa 170 KS dobiva poboljšanu strategiju deaktivacije stražnja dva cilindra. Vjetrobran je u širinu porastao za 40 mm a u visinu 20 mm u visinu. Boje: uz tipičnu Ducatijevu crvenu (s brušenim aluminijem na spremniku), nudi se izvedba 'Jade Green' sa zlatnim kotačima. U Ducatijev salon u Samoborskoj stiže u veljači, po cijeni 'od 31.490 eura'.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda CBF 600 N Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT BMW S 1000 RR Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Aprilia Pegaso 650 I.E. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLE500 2005- Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)