Članak | EICMA 2025: Ducati Monster, Hypermotard, DesertX i MTS V4 Rally
Crveni iz Bologne imali su zapažen nastup pod reflektorima Fiere Milano, uz brojne novitete u kojima kuca novo V2-srce obujma 890 ccm
Ducati Monster
Iako bi neki entuzijasti to silno željeli, suptilni vizualni detalji na novom Monsteru koji se dotiču originalne verzije iz 1992. ne vraćaju rešetkasti okvir, a niti desmodromiku. Prvenstveno, sličnosti su u dizajnu. Kao najdefiniraniji elementi ističu se stražnji dio motocikla i spremnik. Dakle, prošla su vremena kutijastog stražnjeg dijela, ponovno vlada fluidna krivulja iznad sjedala. Spremnik također usvaja sličan, organski oblikovan izgled koji se sužava u pravcu hladnjaka, uzdižući se nešto istaknutije ispred vozača koji sjedi na visini od 815 mm. Bravo Ducati. Novi V2-motor sa svojim velikim bočnim izrezima preuzima dizajnerske elemente od novog V4-superbikea, te se kao takav koristi i u Streetfighteru i Panigaleu V2.
Novi V-twin obujma 890 ccm u modelima Streetfighter i Sport razvija 120 KS, u Multistradi 115 KS, a sada u Monsteru 111 KS pri 9.000 o/min. Najveći okretni moment je 91,1 Nm pri 7.250 o/min. Budući da je Monster već ionako bio lagan, u svojoj novoj iteraciji izgubio je 'tek' četiri kilograma, što je rezultiralo masom od 185 kg (spreman za vožnju). Performanse crveno-bijelog nakeda, unatoč blagom smanjenju snage, trebale bi biti savršeno adekvatne za žustre vožnje magistralnim cestama.
Kako bi se osigurala optimalna povratna informacija s podloge, Ducati je sprijeda ugradio USD-vilicu promjera 43 mm, a straga monoamortizer s podešavanjem prednapregnutosti opruge. Obje komponente dolaze uz Showe. To doduše ograničava mogućnosti osobnih postavki ublažavanja, ali to je već bio slučaj i s prethodnim Monsterom. Ako je i štedio na ovjesu, Ducati ne štedi na elektroničkim pomagalima. Razni modovi vožnje, IMU za regulaciju ABS-a i kontrole trakcije u nagibima, te podešavanje intenziteta kočenja motorom i wheelie-control - sve je to serijska oprema. Isto vrijedi i za TFT-instrumente i quickshifter. Novi Ducati Monster, iznimno uspješan spoj prošlosti i sadašnjosti, u Hrvatsku stiže u ožujku, a cjenovno započinje cijeni na 14.690 eura (crvena boja).
Ducati Hypermotard V2/SP
Ducati je prije točno 20 godina predstavio originalni Hypermotard, a sada je na EICMA-i otkrio pokrov s četvrte generacije ovog modela. Najnovije izdanje dolazi u dvije izvedbe: Hypermotard V2 i Hypermotard V2 SP. Obje verzije dijele novu tehničku platformu, novokonstruirani V2 i dizajn koji u pojedinim elementima podsjeća na originalni Hyper.
Značajke poput spremnika s dvostrukim krilima, visoko postavljenih dvostrukih ispušnih cijevi ispod stražnjeg dijela i samostojećeg stražnjeg svjetla odaju počast originalnoj baštini. Prednja svjetla s LED dnevnim svjetlima u obliku 'dvostrukog C' Hypermotardu daju prepoznatljiv izgled, tu je i podignuti 'kljun'. SP izvedba se ističe po karbonskim blatobranima, Öhlins komponentama, bijelim naplatcima od kovanog aluminija, Brembo M50 čeljustima i jubilarnom shemom boja s velikim logom SP i oznakom 20. obljetnice.
V2 u Hyperu razvija 120 KS pri 10.750 o/min i 94 Nm pri 8.250 o/min. Novi Hypermotard V2 se bazira na potpuno novom alu-monocoque okviru, koji ujedno služi i kao kutija zračnog filtra. Ovo tehničko rješenje pruža veću krutost i štedi na masi. Motor je noseći element, dok čelični stražnji dio okvira podsjeća na originalnu izvedbu Hypera. Bazna izvedba sa svim tekućinama na vagi pokazuje 180 kg, dok je SP tri kilograma lakši. Cijena? 17.190 eura, odnosno 21.590 za SP-izvedbu. U Hrvatsku stiže tijekom travnja.
Ducati Desert X
Ducati je svoj adventure bike na EICMA-i predstavio u kamuflažnoj grafici. Na prvi pogled je jasno da je Desert X za 2026. uži i kompaktniji od prethodnika, a po najavama tvornice trebao bi biti i lakši (suha masa: 206 kg). Tehnički podaci bit će poznati u veljači, a u prodaju bi trebao krenuti već tijekom ožujka.
Ducati Multistrada V4 Rally
S kapacitetom od 30 litara, spremnik na Multistradi V4 Rally već je bio velikodušno dimenzioniran, a takav je ostao i u najnovijem ažuriranju. Ovjes izvedenice Rally nudi 200 mm hoda i sprijeda i straga, i to je nepromijenjeno. Međutim, poluaktivni i elektronički podesivi ovjes sada ima dodatno poboljšani sustav niveliranja koji automatski prilagođava postavke opterećenju, te vozaču omogućuje fino podešavanje tijekom vožnje.
Od sada je uključen i novi sustav koji spušta ovjes ispod brzine od 10 km/h, osiguravajući vozaču siguran kontakt s tlom pri zaustavljanju. Konačno, s podesivim visinama sjedala između 870 i 890 mm, Multistrada V4 Rally ostaje visok motocikl. Ovjes se automatski vraća u prvobitni položaj iznad 50 km/h. Ako vam podrška ovog sustava nije potrebna, možete je isključiti. Vrijednom pozadinskom podrškom upravlja i DVO (Ducati Vehicle Observer), koji simulira signale 70 senzora i tako pomaže u optimizaciji ABS-a u nagibu i kontrole trakcije. Rally V4 već je imao elektronički kombinirani kočni sustav koji je, kada je potrebno, usmjeravao tlak kočenja sprijeda prema natrag, čak i kada nije bilo kočenja stražnjom kočnicom. Sada to radi i u obrnutom smjeru, od stražnjeg prema naprijed. Stražnji kočni disk, sada promjera 280 mm (2025.: 265 mm), prilagođava se ovom rješenju.
Daljnje značajke novog Rallyja? Serijski ugrađeni glavni stajni oslonci između ostalog olakšavaju održavanje pogonskog lanca, a V4 sa 170 KS dobiva poboljšanu strategiju deaktivacije stražnja dva cilindra. Vjetrobran je u širinu porastao za 40 mm a u visinu 20 mm u visinu. Boje: uz tipičnu Ducatijevu crvenu (s brušenim aluminijem na spremniku), nudi se izvedba 'Jade Green' sa zlatnim kotačima. U Ducatijev salon u Samoborskoj stiže u veljači, po cijeni 'od 31.490 eura'.
Zajednica | Komentari