Motorevija
PRETRAGA
2025-11-10 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Nema sumnje, KLE je bio prva Kawasakijeva zvijezda u Milanu, a upoznali smo i ostale novitete iz Akashija



Kawasaki je na prošlogodišnjoj EICMA-i pobudio veliki interes s maketom sanduka iz kojeg je virio 21-inčni prednji kotač. Iza njega su u donjem dijelu, između čeličnih cijevi okvira, vijugale dvije ispušne cijevi. Oni koji su upoznati s Kawasakijevom poviješću, brzo su zbrojili dva i dva jer kombinacija velikog prednjeg kotača i paralelnog twina je u Akashiju gotovo pa tradicija. Da, KLE 500/SE je bio prva zvijezda Kawasakija u Milanu, no upoznali smo još pokoji novitet.

Kawasaki KLE 500



KLE 500 je u velikoj mjeri zapravo ispunjavao zahtjeve kupaca, pogotovo na hrvatskom tržištu, no 2007. ga je Kawasaki uklonio iz svoje modelske game. Versys 650 ga je (uspješno) zamijenio u segmentu cestovne touring uporabe, no ljubitelji endura u početničkom segmentu ostali su tek na Versysu-X 300 koji je na tržištu ostavio prilično decentan trag.

Kawasaki je za 2026. napokon vratio svoj legendarni putni enduro, i to u velikom stilu. Kawasaki KLE 500, i nešto bolje opremljena izvedba SE, oslanjaju se na provjereni, dobro poznati koncept. Baš kao i kod prethodnika, Kawasaki je iskoristio paralelni twin koji nam je već poznat iz aktualne Ninje i Z-a 500. Govorimo o motoru obujma 451 ccm, koji s promjerom cilindra od 70 mm i hodom od 58,6 mm razvija vršnu snagu od 45,4 KS. Najviši okretni moment iznosi 42,6 Nm, što novi Kawasaki čini savršenim alatom za vozačku dozvolu A2-klase.

 

Visoko postavljena prednja maska s vjetrobranom (raspon od 55 mm u tri stupnja podesivosti) novom KLE-u daje pravi avanturistički izgled. KLE 500 bi lake terenske dionice trebao svladati s lakoćom, budući da mu je hod ovjesa sprijeda 210 mm a straga 200 mm. Štoviše, IRC gume grubog profila, 21 inča sprijeda i 17 inča straga, samo čekaju da započnu probijanje kroz makadam.

S visinom sjedala od 860 mm, KLE 500 je i dalje prikladan za prosječno visoke vozače. Niže i više sjedalo dostupni su u ponudi Kawasakijeve dodatne opreme. Masa motocikla još nije poznata (očekuje se ispod 200 kg), ali znamo da čelični rešetkasti okvir sa zavarenim stražnjim podokvirom teži 19 kg. Spremnik od 16 litara pak omogućuje dulja avanturistička putovanja, budući da bi potrošnja trebala biti vrlo skromna. Iako je kraj izložbenog modela stajao qr-kod koji bi trebao voditi do tehničkih podataka, za iste smo i dalje uskraćeni.

 

Oni koji na KLE-u žele ozbiljnije pristupiti terenskoj vožnji, trebali bi se u startu odlučiti za model SE koji nudi još nekoliko korisnih značajki za enduro-touring, uključujući viši vjetrobran, robusne štitnike motora i štitnike ruku, TFT-zaslon i manje LED pokazivače smjera. Očekuje se da će Kawasakijev novi KLE 500 biti dostupan od ožujka 2026. godine, i to po cijeni nešto ispod 7000 eura. Verzija SE će vjerojatno biti bliža brojci od 8000 no onoj od 7000 eura.

Kawasaki ZX-10R/RR



Promjene na Kawasakijevom superbikeu potpadaju u rang blagog 'zatezanja bora'. Ninja ZX-10R i ZX-10RR od sada su opremljeni aerodinamičnim krilcima i novim petinčnim TFT-displejom, a revidiran je i ovjes. Nova LED prednja svjetla ostavljaju mjesta za novi usisnik zraka, gornja je oplata aerodinamičnija a ovjes je prilagođen downforceu kojeg generiraju novi wingletsi.

Kawasaki Z 1100



Četverocilindrični motor narastao je na 1099 ccm - isti se već koristi u Ninji 1100 i Versysu 1100 - razvija 136 KS pri 9000 o/min i 113 Nm pri 7600 o/min. Z 1100 dolazi u dvije verzije – baznoj i SE. Detaljniji pogled otkriva novu aluminijsku stražnju vilicu, sada sa standardnim zatezačem lanca umjesto ekscentra. Upravljač je pomjeren 13 mm prema naprijed i 22 mm je širi nego prije, a donji je spojler prilagođen kapacitetnijem ispušnom sustavu. Masa s punim spremnikom goriva od 17 litara je 221 kg, što je identično u odnosu na prethodnika. Oprema je dobra: quickshifter (KQS) dolazi serijski, tu je moderni petinčni TFT-zaslon, tempomat, ABS i kontrola trakcije ovisni su o kutu naginjanja itd. Poznate su i cijene za HR-tržište: bazni Z 1100 košta 12.731 eura, opremljenija SE-izvedba 14.442 eura. Jasno je da Z 1100 'gađa' Hondu Hornet 1000, ali je očigledno da je pogodio i Z 900. Stoga je potpuno nejasno pozicioniranje ovog modela tako blizu Z-a 900, kako performansama (124 KS, 97 Nm) tako i cijenom (bazni: 11.194 eura, SE: 13.326 eura). No, valjda u Kawasakiju znaju što rade.

Kawasaki Z 900 RS



Naravno, srce modela Z 900 RS ostaje redni četverocilindrični motor, koji odiše kultiviranošću, linearnošću i performansama. No, Kawasakijev bazni koncept je u novom modelu dotjeran. Za 2026. su dostupne brojne nove tehničke značajke, uključujući elektronička leptirasta tijela (ETV), tempomat te sustav asistencija baziran na IMU-u s funkcijom 'Kawasaki Cornering Management Function' (KCMF) i 'Kawasaki Quick Shifter' (KQS). Modificirani ispušni top u stilu megafona i preoblikovane ispušne grane doprinose retro izgledu, a u to je značajno uključen i unikatni zvučni potpis. Z 900 RS i dalje se nudi u baznoj i opremljenoj izvedbi SE, a cijena za Hrvatsku za sada nije poznata.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré KTM 690 Duke Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda CBF 600 N Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha FJR 1300 AS Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT BMW S 1000 RR Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda XL650V Transalp Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Aprilia Pegaso 650 I.E. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLE500 2005- Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.)