Članak | EICMA 2025: Kawasaki KLE 500, Z 1100, ZX-10 R/RR, Z 900 RS
Nema sumnje, KLE je bio prva Kawasakijeva zvijezda u Milanu, a upoznali smo i ostale novitete iz Akashija
Kawasaki je na prošlogodišnjoj EICMA-i pobudio veliki interes s maketom sanduka iz kojeg je virio 21-inčni prednji kotač. Iza njega su u donjem dijelu, između čeličnih cijevi okvira, vijugale dvije ispušne cijevi. Oni koji su upoznati s Kawasakijevom poviješću, brzo su zbrojili dva i dva jer kombinacija velikog prednjeg kotača i paralelnog twina je u Akashiju gotovo pa tradicija. Da, KLE 500/SE je bio prva zvijezda Kawasakija u Milanu, no upoznali smo još pokoji novitet.
Kawasaki KLE 500
KLE 500 je u velikoj mjeri zapravo ispunjavao zahtjeve kupaca, pogotovo na hrvatskom tržištu, no 2007. ga je Kawasaki uklonio iz svoje modelske game. Versys 650 ga je (uspješno) zamijenio u segmentu cestovne touring uporabe, no ljubitelji endura u početničkom segmentu ostali su tek na Versysu-X 300 koji je na tržištu ostavio prilično decentan trag.
Kawasaki je za 2026. napokon vratio svoj legendarni putni enduro, i to u velikom stilu. Kawasaki KLE 500, i nešto bolje opremljena izvedba SE, oslanjaju se na provjereni, dobro poznati koncept. Baš kao i kod prethodnika, Kawasaki je iskoristio paralelni twin koji nam je već poznat iz aktualne Ninje i Z-a 500. Govorimo o motoru obujma 451 ccm, koji s promjerom cilindra od 70 mm i hodom od 58,6 mm razvija vršnu snagu od 45,4 KS. Najviši okretni moment iznosi 42,6 Nm, što novi Kawasaki čini savršenim alatom za vozačku dozvolu A2-klase.
Visoko postavljena prednja maska s vjetrobranom (raspon od 55 mm u tri stupnja podesivosti) novom KLE-u daje pravi avanturistički izgled. KLE 500 bi lake terenske dionice trebao svladati s lakoćom, budući da mu je hod ovjesa sprijeda 210 mm a straga 200 mm. Štoviše, IRC gume grubog profila, 21 inča sprijeda i 17 inča straga, samo čekaju da započnu probijanje kroz makadam.
S visinom sjedala od 860 mm, KLE 500 je i dalje prikladan za prosječno visoke vozače. Niže i više sjedalo dostupni su u ponudi Kawasakijeve dodatne opreme. Masa motocikla još nije poznata (očekuje se ispod 200 kg), ali znamo da čelični rešetkasti okvir sa zavarenim stražnjim podokvirom teži 19 kg. Spremnik od 16 litara pak omogućuje dulja avanturistička putovanja, budući da bi potrošnja trebala biti vrlo skromna. Iako je kraj izložbenog modela stajao qr-kod koji bi trebao voditi do tehničkih podataka, za iste smo i dalje uskraćeni.
Oni koji na KLE-u žele ozbiljnije pristupiti terenskoj vožnji, trebali bi se u startu odlučiti za model SE koji nudi još nekoliko korisnih značajki za enduro-touring, uključujući viši vjetrobran, robusne štitnike motora i štitnike ruku, TFT-zaslon i manje LED pokazivače smjera. Očekuje se da će Kawasakijev novi KLE 500 biti dostupan od ožujka 2026. godine, i to po cijeni nešto ispod 7000 eura. Verzija SE će vjerojatno biti bliža brojci od 8000 no onoj od 7000 eura.
Kawasaki ZX-10R/RR
Promjene na Kawasakijevom superbikeu potpadaju u rang blagog 'zatezanja bora'. Ninja ZX-10R i ZX-10RR od sada su opremljeni aerodinamičnim krilcima i novim petinčnim TFT-displejom, a revidiran je i ovjes. Nova LED prednja svjetla ostavljaju mjesta za novi usisnik zraka, gornja je oplata aerodinamičnija a ovjes je prilagođen downforceu kojeg generiraju novi wingletsi.
Kawasaki Z 1100
Četverocilindrični motor narastao je na 1099 ccm - isti se već koristi u Ninji 1100 i Versysu 1100 - razvija 136 KS pri 9000 o/min i 113 Nm pri 7600 o/min. Z 1100 dolazi u dvije verzije – baznoj i SE. Detaljniji pogled otkriva novu aluminijsku stražnju vilicu, sada sa standardnim zatezačem lanca umjesto ekscentra. Upravljač je pomjeren 13 mm prema naprijed i 22 mm je širi nego prije, a donji je spojler prilagođen kapacitetnijem ispušnom sustavu. Masa s punim spremnikom goriva od 17 litara je 221 kg, što je identično u odnosu na prethodnika. Oprema je dobra: quickshifter (KQS) dolazi serijski, tu je moderni petinčni TFT-zaslon, tempomat, ABS i kontrola trakcije ovisni su o kutu naginjanja itd. Poznate su i cijene za HR-tržište: bazni Z 1100 košta 12.731 eura, opremljenija SE-izvedba 14.442 eura. Jasno je da Z 1100 'gađa' Hondu Hornet 1000, ali je očigledno da je pogodio i Z 900. Stoga je potpuno nejasno pozicioniranje ovog modela tako blizu Z-a 900, kako performansama (124 KS, 97 Nm) tako i cijenom (bazni: 11.194 eura, SE: 13.326 eura). No, valjda u Kawasakiju znaju što rade.
Kawasaki Z 900 RS
Naravno, srce modela Z 900 RS ostaje redni četverocilindrični motor, koji odiše kultiviranošću, linearnošću i performansama. No, Kawasakijev bazni koncept je u novom modelu dotjeran. Za 2026. su dostupne brojne nove tehničke značajke, uključujući elektronička leptirasta tijela (ETV), tempomat te sustav asistencija baziran na IMU-u s funkcijom 'Kawasaki Cornering Management Function' (KCMF) i 'Kawasaki Quick Shifter' (KQS). Modificirani ispušni top u stilu megafona i preoblikovane ispušne grane doprinose retro izgledu, a u to je značajno uključen i unikatni zvučni potpis. Z 900 RS i dalje se nudi u baznoj i opremljenoj izvedbi SE, a cijena za Hrvatsku za sada nije poznata.
Zajednica | Komentari