Motorevija
PRETRAGA
2023-07-26 , Autor: Primož Jurman, Slike: chili films, Ducati
Bookmark and Share

Jeste li se ikad zapitali kako je voziti MotoGP-bolid, prototip koji predstavlja vrhunac tehnologije? Pružila nam se prilika života da kao suvozači uživamo u superbrzoj rundi s vrhunskim vozačem


Desmosedici GP X2, dvosjed s ugrađenim rukohvatima na spremniku goriva ujedno je opremljen i Akrapovičevim ispušnim sustavom. Ducati već više od dva desetljeća rijetkim sretnicima na svjetskim trkalištima nudi zaista fantastično iskustvo. Na stroj od 1000 ccm sa 250 KS sam zajahao na stazi Misano, u sklopu spektakularnog 'World Ducati Weeka', koji je nakon četiri godine 11. put u Misano privukao 80.000 oduševljenih 'ducatista' iz cijeloga svijeta.
 
 

No put do vožnje nije bio nimalo lak. Da biste bili među sretnicima, morate ispuniti nekoliko uvjeta - ne smijete imati više od 90 kilograma, ni biti viši od 190 centimetara. U isto vrijeme čekao me i liječnički pregled u medicinskom centru trkališta u Misanu. Nakon odrađene birokracije i potpisivanja papirologije, na red su došle teorijske upute i praktična vježba vožnje. Moj vozač je bio Franco Battaini, koji je brusio koljena u klasi 250 i MotoGP-u. Njegova osnovna uputa bila je da tijelom pratim njegove pokrete na motociklu tijekom vožnje, a da mi pogled tijekom prolaska zavoja bude usmjeren na izlaze iz njih. Upozorio me na brutalna usporavanja pri kočenju, gdje do izražaja dolazi snaga u rukama.
 
 

U garaži nam se pridružio Francesco 'Pecco' Bagnaia, tvornički vozač Ducati Lenovo Teama, koji se sa svojim drugim Desmosedicijem GP X2 pobrinuo za adrenalin ostalih sretnika koji su mogli sjesti na dvosjed. Kako bismo pojednostavili logistiku nastupa, svaki od sudionika dobio je svoj broj, a ekipa zadužena za izvođenje vožnji opremila nas je jednodijelnim kombinezonima, kacigama, čizmama, rukavicama i štitnicima za kralježnicu. Sve što smo potom trebali učiniti je - čekati! Nervoza je eskalirala, trese me groznica... Naravno, imam poprilično iskustva u vožnji na stazi, no sve to kao da je netko izbrisao. Trema je evidentna.
 

Mehaničari (dva po motociklu) pokreću stroj, a iz Akrapovičeva ispušnog sustava čuje se oštar zvuk Ducatijeve MotoGP jedinice. Vjerujem da su nekima od ovdašnjih suputnika od glasnog brujanja motora klecala koljena. San je postao stvarnost, više nema povratka. Usta mi se suše, žuljevite ruke sve se više znoje, adrenalin me obuzima... U isto sam vrijeme uzbuđen, jako se veselim ovom iskustvu.
 

Promišljam o trkačima dok čekaju start utrke koja u Misanu ima 27 krugova - paklenih 27 krugova! Motocikli se dovoze na startnu poziciju, tlo se trese od buke, gledatelji na tribinama prate akciju. Franco i Pecco preuzimaju prve suputnike, raspored i procedura su precizno definirani. Suputnicima pomaže tim koji provjerava je li oprema ispravno postavljena. Stalno provjeravam je li kaciga na glavi, kao i rukavice. 
 
Sljedeći. Broj tri. Hej, pa to sam ja! Tu sam. Sjedam na motocikl, vruće je kao u paklu, gornji dio ispušnog sustava je provučen ispod sjedala i isijava toplinom. Osjećam miris spaljene gume, benzina, vrućine... Hvatam ručice na spremniku goriva, Franco je spreman za pokret. Posljednja provjera - kontrolira jesam li zauzeo dobru poziciju i držim li se čvrsto. Franco dodaje gas, motor tutnji, prednji kotač se podiže u zrak - ciljni pravac smo prošli na stražnjem kotaču!
 

Prije ulaska u prvu kombinaciju zavoja 'Variante del Parco', Franco usporava Desmosedici, snažno koči i 'roni' udesno. Duboko, još dublje. Gume se nevjerojatno dobro drže, Franco ubrzava na izlazu i opet smo na stražnjem kotaču. Prolazi brzi niz zavoja poznat kao 'Rio'. Dok tijelom pratim Franca, vidim samo dijelove staze uz rubnike, iako pokušavam gledati izlaze kako mi je savjetovano. 

Dolazimo do kratkog pravca na čijem kraju slijedi oštro kočenje pred zavoj 'Quercia'. Osjećam umor u rukama, naporno je, grčevito se držim za ručke i dišem plitko. Na mene djeluju sile na koje nisam navikao, cijelo vrijeme se borim s njima. Pokušavam ne razmišljati. Prije zadnjeg ravnog dijela, prolazimo kroz dva desna zavoja 'Tramonta' i približavamo se Peccu sa suvozačem ispred nas. Ubrzanja iz zavoja su brutalna, pravac u 'Curvoneu', gdje dolazimo do 250 km/h, lomi se udesno. Tamo se poznaju junaci u utrci!?

 

Motocikl je stabilan, tutnji, osjećam silinu snage koja ga pokreće. Potpuno je drukčije iskustvo nego kad sam prije dva mjeseca sam odvozio ovu stazu. Oštro kočenje do zavoja 'Carro', nagib je nevjerojatan, a nakon posljednjeg zavoja 'Misano', nakon ubrzanja i vožnje na stražnjem u cilj ulazimo - na prednjem kotaču! Malo za pokazivanje, ali malo i za osjećaje. 

U znak zahvale potapšao sam Franca, skačem s motocikla, odlazim do žirija uz rub staze i - napokon mogu odahnuti. Na cilju sam, nakon jedinstvenog iskustva, drhtavih ruku i širokog osmijeha, ali već sa željom da ponovim ovo jedinstveno iskustvo. Nisam u potpunosti 'došao sebi', a Franco je na Desmosediciju GP već 'tutnjao' sa suvozačem broj četiri.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R