Motorevija
PRETRAGA
2023-03-17 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Predstavljamo vam motocikl i zrakoplov koji na svojim oplatama ponosno nose prepoznatljivo hrvatsko nacionalno obilježje – šahovnicu



Prema legendi, sve započelo kad je kralj Držislav, pošto su ga zarobili Mlečani, igrao šahovski meč u kojem mu je protivnik bio dužd Petar II Orseolo. Dobio je sve tri partije i time izborio slobodu, a po nekim verzijama i vlast nad dalmatinskim gradovima. Nakon toga je šahovsku ploču stavio u svoj grb. Poznato je da slika govori više od tisuću riječi, a hrvatska šahovnica otad vizualno govori i puno više.



Kad zanemarimo međusobne razlike i kažemo - mi smo Hrvati, tad je svakako šahovnica najbolji zajednički simbol koji možemo imati da bismo drugima pokazali tko smo. Nacionalnu pripadnost teško je nekom objasniti, posebno ako ne govori vašim jezikom pa, da ne bi bilo zabune, svaka nacija ima svoje 'znakove raspoznavanja'.

 

Zrakoplovi nacionalne aviokompanije po cijelom svijetu također na repu nose stilizirane kockice, a mogu se vidjeti, ako bolje pogledate, i na rakiji ili pršutu sa znakom 'Izvorno hrvatsko' te još mnogim proizvodima.

 



Budući da je crveno-bijeli kockasti motiv zapravo vrlo lijep i jednostavan, odlučili smo ga iskoristiti i mi da bismo personalizirali jedan motocikl. Za tu svrhu odabrali smo Aprilijin model RSV Mille R iz 2003. godine koji je u našoj redakcijskoj garaži završio kao karamboliran. Naši redoviti čitatelji imali su ga prilike vidjeti, odnosno ono što je od njega ostalo, u našoj temi 'Prijepis karamboliranog' u broju 8 iz 2007. godine.





Budući da nismo odlučili vraćati motocikl u originalno stanje, pala je odluka da on nakon sastavljanja postane 'platno' za zračni kist jednog umjetnika. Našu želju na i danas atraktivnim oplatama tog sportaša tehnikom zračnog kista oslikao je Željko Đukić Dugi iz Lozana pokraj Virovitice.



Serijski u crnoj boji, motocikl je promijenio izgled i postao jedinstven, oslikan stiliziranim crvenim kockama na bijeloj podlozi koje poput šala obavijaju oplate. Željeli smo uključiti i plavu boju koja se pojavljuje na grbu, pa smo iz tog razloga zlatne magnezijske kotače zamijenili plavima te u istu boju obojili donji dio oplata. Aprilia je postala naš motocikl za pokazivanje ili, kako bi neki rekli, displej-motocikl.



Displej-motocikl najbolje pristaje uz displej-zrakoplov, posebno ako dijele ideju i hrvatski motiv na svojim oplatama. Zato smo odlučili specijalno za ovu prigodu fotografiranje obaviti u Zračnoj bazi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u Zagrebu, bok uz bok s borbenim zrakoplovom MiG 21 UMD.

 

Zrakoplov je također prepoznatljiv po motivima hrvatske šahovnice i služi za letne demonstracije i promidžbu u Hrvatskoj i izvan nje. Dva različita sredstva 'obučena' u nacionalna obilježja savršeno pristaju jedno drugom, a oba će i dalje služiti za promidžbu. Stoga nećemo dužiti s tekstom jer oduzima mjesto fotografijama. Uživajte u najpoznatijim kockama na svijetu!





ZANIMLJIVOST: Dotična Aprilia još uvijek vozi, nekidan nam se javio aktualni vlasnik Patrik Palatinuš, koji je poslao nekoliko fotografija kockaste ljepotice koja je navršila punih 20 godina i čini se da vrlo očuvana. Nekih 5 godina nije ni bila vožena, a sada ispisuje svega 23.000 km na brojaču.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Gilera Runner 50 SP Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki KLR650 / R Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E.