Motorevija
PRETRAGA
2024-01-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Honda
Bookmark and Share

Ključni podaci: 121 KS, 193 kg sa svim tekućinama, paket elektronike kao na Firebladeu... Cijena? Prihvatljiva.



Možda bi za Hondu slogan 'Otišli kako bi se vratili' u posljednje vrijeme bio znatno prikladniji od 'The Power of Dreams'?! Africa Twin, Hornet, Transalp... Slobodno nastavite niz s najaktualnijim povratnikom – CBR 600 RR-om. U redu, segment supersport 600 su u Europi svi proizvođači redom gasili ili dugo zanemarivali, no po svemu sudeći isti se ipak vraća na scenu. Nakon Kawasakija, i Honda će još jednom iznova krenuti sa svojom supersport jurilicom CBR 600 RR-om.



Novo izdanje male RR-ice je u Japanu i SAD-u premijerno predstavljeno još u jesen 2020. a u Europu stiže četiri sezone kasnije. CBR 600 RR je pri tom i dalje ostao vjeran izvornoj filozofiji – sklon vrtnji u visoke okretaje, lagan i upravljiv. Redni četverocilindrični motor obujma 599 ccm razvija 121 KS pri 14.500 o/min, a okretni moment od 63 Nm dostupan je tek pri 11.500 o/min. 'Mini Fireblade' sa svim tekućinama, u što je uključeno i 18 litara goriva u spremniku, na vagi pokazuje 193 kg.



Paket elektronskih sustava odgovara onom na velikom Firebladeu i uključuje 'Throttle by Wire', HSTC kontrolu trakcije podesivu u devet razina, 'Wheelie Control' i 'Rear Lift Control', ABS za zavoje, podešavanje intenziteta kočenja motorom i quickshifter. Raspoloživa su i tri konfigurirana moda vožnje ('Fast', 'Fun' i 'Comfortable') te dva načina rada koji se mogu individualno konfigurirati. Nadalje, tu su i anti-hopping spojka te elektronski amortizer upravljača koji je Honda počela koristiti na Firebladeu još sredinom 2000-ih.

 

Prednja Showina 'big-piston' upside-down vilica promjera 41 mm ima hod od 120 mm, dok su straga ugrađeni aluminijska vilica i potpuno podesivi amortizer s 128 mm hoda. Snagu kočenja sprijeda osiguravaju radijalno postavljene kočne čeljusti s četiri klipa i dvostruki diskovi promjera 310 mm. Straga pak potporu pruža jednoklipna plivajuća čeljust u kombinaciji s diskom od 220 mm.



CBR 600 RR je izuzetno uspješno aerodinamički skrojen - mala krilca na bokovima optimiziraju kontaktni pritisak prednjeg kotača s podlogom pri velikim brzinama. Tehnologija LED-svjetala koristi se posvuda, kako sprijeda tako i straga. Stražnji dio motocikla je podignut visoko, ispušni sustav je izravno ispod sjedala, baš kao nekada. Postoji i sjedalo za suputnika, no ne treba ga shvaćati previše ozbiljno.



TFT-zaslon impresionira s tri mogućnosti prikaza po izboru, svjetlom za promjenu stupnja prijenosa, mjeračem vremena i funkcijom brojanja krugova, kao i prikazom najboljeg vremena. Ljubitelji 'Bonsai Firebladea' mogu se veseliti dvjema kombinacijama boja: 'matt ballistic black metallic' i 'grand prix red HRC tricolor'. Bez obzira na boju, cijena malog RR-a je 12.950 eura, a u domaćim salonima ga očekujemo u svibnju.

 

Zanimljivosti: cijena CBR-a 600 RR-a je tek 600 eura viša od 'wannabe' supersportaša poput Aprilije RS 660 ili Yamahe R7 (jeftinija za 1750 eura). Isto tako, cijena japanskog konkurenta koji je također najavljen za ovu sezonu a tehnički je gotovo istoj razini - Kawasakija ZX-6R-a – je po cjeniku uvoznika viša za oko 1200 eura (14.109 eura).





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R