Članak | Honda CBR 600 RR (2024): Bonsai Fireblade se vratio!
Ključni podaci: 121 KS, 193 kg sa svim tekućinama, paket elektronike kao na Firebladeu... Cijena? Prihvatljiva.
Možda bi za Hondu slogan 'Otišli kako bi se vratili' u posljednje vrijeme bio znatno prikladniji od 'The Power of Dreams'?! Africa Twin, Hornet, Transalp... Slobodno nastavite niz s najaktualnijim povratnikom – CBR 600 RR-om. U redu, segment supersport 600 su u Europi svi proizvođači redom gasili ili dugo zanemarivali, no po svemu sudeći isti se ipak vraća na scenu. Nakon Kawasakija, i Honda će još jednom iznova krenuti sa svojom supersport jurilicom CBR 600 RR-om.
Novo izdanje male RR-ice je u Japanu i SAD-u premijerno predstavljeno još u jesen 2020. a u Europu stiže četiri sezone kasnije. CBR 600 RR je pri tom i dalje ostao vjeran izvornoj filozofiji – sklon vrtnji u visoke okretaje, lagan i upravljiv. Redni četverocilindrični motor obujma 599 ccm razvija 121 KS pri 14.500 o/min, a okretni moment od 63 Nm dostupan je tek pri 11.500 o/min. 'Mini Fireblade' sa svim tekućinama, u što je uključeno i 18 litara goriva u spremniku, na vagi pokazuje 193 kg.
Paket elektronskih sustava odgovara onom na velikom Firebladeu i uključuje 'Throttle by Wire', HSTC kontrolu trakcije podesivu u devet razina, 'Wheelie Control' i 'Rear Lift Control', ABS za zavoje, podešavanje intenziteta kočenja motorom i quickshifter. Raspoloživa su i tri konfigurirana moda vožnje ('Fast', 'Fun' i 'Comfortable') te dva načina rada koji se mogu individualno konfigurirati. Nadalje, tu su i anti-hopping spojka te elektronski amortizer upravljača koji je Honda počela koristiti na Firebladeu još sredinom 2000-ih.
Prednja Showina 'big-piston' upside-down vilica promjera 41 mm ima hod od 120 mm, dok su straga ugrađeni aluminijska vilica i potpuno podesivi amortizer s 128 mm hoda. Snagu kočenja sprijeda osiguravaju radijalno postavljene kočne čeljusti s četiri klipa i dvostruki diskovi promjera 310 mm. Straga pak potporu pruža jednoklipna plivajuća čeljust u kombinaciji s diskom od 220 mm.
CBR 600 RR je izuzetno uspješno aerodinamički skrojen - mala krilca na bokovima optimiziraju kontaktni pritisak prednjeg kotača s podlogom pri velikim brzinama. Tehnologija LED-svjetala koristi se posvuda, kako sprijeda tako i straga. Stražnji dio motocikla je podignut visoko, ispušni sustav je izravno ispod sjedala, baš kao nekada. Postoji i sjedalo za suputnika, no ne treba ga shvaćati previše ozbiljno.
TFT-zaslon impresionira s tri mogućnosti prikaza po izboru, svjetlom za promjenu stupnja prijenosa, mjeračem vremena i funkcijom brojanja krugova, kao i prikazom najboljeg vremena. Ljubitelji 'Bonsai Firebladea' mogu se veseliti dvjema kombinacijama boja: 'matt ballistic black metallic' i 'grand prix red HRC tricolor'. Bez obzira na boju, cijena malog RR-a je 12.950 eura, a u domaćim salonima ga očekujemo u svibnju.
Zanimljivosti: cijena CBR-a 600 RR-a je tek 600 eura viša od 'wannabe' supersportaša poput Aprilije RS 660 ili Yamahe R7 (jeftinija za 1750 eura). Isto tako, cijena japanskog konkurenta koji je također najavljen za ovu sezonu a tehnički je gotovo istoj razini - Kawasakija ZX-6R-a – je po cjeniku uvoznika viša za oko 1200 eura (14.109 eura).
Zajednica | Komentari