Članak | Honda Hornet 750: Odsada s dvocilindarskim motorom
Press-materijal na koji smo nedavno naišli na Hondinim službenim stranicama daje naslutiti da se slavno ime vraća na moto scenu. Japanski proizvođač je to i službeno potvrdio
1998. Uvođenje na tržište pod oznakom PC34. Prednji 16-colni kotač je preuzet s Firebladea, 97 KS i 63 Nm, masa sa svim tekućinama 203 kg
Robusni sportski pogonski agregat u čvrstom aluminijskom okviru, agilan i upravljiv motocikl koji je zabavan u vožnji... Tako bi trebala izgledati budućnost Horneta. A kako je bilo u prošlosti? Honda je s Hornetom 600 debitirala 1998. te postavila buduće trendove u svijetu streetfightera. Hondin je naked inspirirao kupce diljem Europe, pa tako i one u Hrvatskoj, te je redovito kotirao na najviše pozicije glede uspješnosti prodaje.
Bez obzira na silan uspjeh i prepoznatljivost, Hornet je nestao iz Hondine modelske palete. Iako je CB 650 N zapravo legitiman nasljednik malog Horneta, njegovu slavu i karizmu nikada nije dotaknuo. Japanci još nisu otkrili nikakve tehničke detalje, no iz prve skice se ipak mogu izvesti neki zaključci, osobito uzmete li u obzir Hondinu aktualnu tržišnu strategiju.
2003. Model kodne PC36 bio je dostupan i u S-varijanti. Ona je ukinuta 2005., a u isto vrijeme je Hornet dobio upside-down vilicu, nove instrumente i sjedalo
No krenimo redom. Za razliku od slavnog pretka, novi Hornet srednje klase ne pogoni tradicionalni četverocilindraš koji svoje porijeklo vuče iz sporta, već twin?! Hornet pa twin? Da, iz teasera je evidentno da se radi o zvuku rednog dvocilindraša. Razlog je jednostavan - strategija platformi (NC-serija i Africa Twin) i rezanja dodatnih troškova! Isto tako, veliki Hornet ne bi trebao biti 'big bike', budući da takav već postoji u modelskoj ponudi (CB 1000 R). Prisjetimo se, malog 'stršljena' je nešto kasnije pratio i onaj veći od 900 ccm, pa je za očekivati da će i ovaj put biti tako.
Također, pretpostavimo li da je NC-platforma obujma 750 ccm polazišna točka Horneta srednje klase, tada bi ona Africe Twin/NT-a mogla biti baza za veliki Hornet. No, objektivno je zapravo mala šansa da aktualni twin obujma 750 ccm, koji pokreće NC i skuter X-ADV, završi i u Hornetu. Jer izvorno je izveden iz 1,4-litrenog motora automobila (Jazz) pa nema dovoljan broj okretaja da pokrene živahan naked motocikl.
2007. Kompletno novi model PC41, bestseler na HR-tržištu. Ubrizgavanje goriva, modificirani pogon iz CBR-a 600 RR sa 102 KS, katalizator, ABS
Zaključak - Hornet će vrlo vjerojatno dobiti novi, žustar twin sklon vrtnji izveden iz agregata Africe Twin čiji obujam ne bi trebao prelaziti 750 ccm. Neki izvori spominju snagu od 80 do 90 KS, što bi bilo u duhu Hondine filozofije 'total control'. Uz to, Hondina strategija predviđa da se novi motocikl neće koristiti samo u Europi, već na svim svjetskim tržištima. A prevelika snaga je velika prepreka za komercijalni uspjeh u Aziji ili Južnoj Americi.
Za agresivan dizajn prikazan na skici zaslužan je 28-godišnji Talijan Giovanni Dovis, koji je dizajnirao i nedavno predstavljen hit-skuter ADV 350. Lakoća i okretnost bi trebale biti glavne vrline novog Horneta. I, prema Dovisu - “...motocikl je koncentriran samo na bitne stvari. Malo komponenti, ništa suvišno, ali najviša funkcionalnost po izuzetno razumnoj cijeni...“
2011. Dorađeni instrumenti, novo prednje i stražnje svjetlo. Cijena u Hrvatskoj 56.490 kuna. Posljednja godina proizvodnje - 2013.
Novi Hornet neće dodatno rasplamsati vatromet tehnologije u moto-svijetu, poglavito jer je Honda u nedavnoj prošlosti imala loša iskustva s high-tech uratcima poput novog Firebladea ili Gold Winga 1800. Naime, prodajni rezultati ovih motocikala nikako nisu mogli opravdati enormno visoke troškove njihova razvoja. Sa stajališta globalne korporacije, oba spomenuta modela nisu ispunila očekivanja - iako se Gold Wing u globalu prodaje vrlo dobro - a tako nešto se u budućnosti ne bi trebalo ponoviti.
Malo i o cjenovnom okviru. Ni ovdje se Honda ne orijentira na zapadne proizvođače poput BMW-a, Ducatija ili Harleyja, već na nadolazeću kinesku konkurenciju. Cijena je stoga iznimno precizno izračunata i mogla bi čak biti i niža od 8000 eura. Uz to, Hornet 750 bi na tržište trebao biti lansiran početkom sljedeće godine, što znači da ćemo ga vrlo vjerojatno vidjeti na nadolazećem sajmu EICMA u Milanu.
Originalni Hornet je isprva bio dostupan u Europi kao 600-tka, kasnije i kao 900-tka. Prema informacijama koje su s nama podijelili kolege iz Motorrada, Honda će slično postupiti i s novim izdanjem te ponuditi verziju s većim obujmom. Pogonska baza bi trebala biti iz postojećih zaliha, jer bi troškovi potpuno novorazvijenog motora u ovom segmentu bili enormno visoki i neisplativi. Veliki Hornet će stoga vjerojatno stići na tržište tek kada aktualni CB 1000 R ode u 'mirovinu'. Prema dobro obaviještenim krugovima, veliki Hornet će drastično smanjiti jaz između sadašnjeg CB 1000 R-a i ultrasnažnih super nakeda poput KTM-a 1290 Super Dukea ili Ducatija Streetfightera V4.
"Esencija, ništa suvišno, ali najviša funkcionalnost po iznimno razumnoj cijeni"
Giovanni Dovis, Honda R&D Europe
Zajednica | Komentari