Motorevija
PRETRAGA
2022-09-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Honda; Arhiva MR
Bookmark and Share

Press-materijal na koji smo nedavno naišli na Hondinim službenim stranicama daje naslutiti da se slavno ime vraća na moto scenu. Japanski proizvođač je to i službeno potvrdio


1998. Uvođenje na tržište pod oznakom PC34. Prednji 16-colni kotač je preuzet s Firebladea, 97 KS i 63 Nm, masa sa svim tekućinama 203 kg

Robusni sportski pogonski agregat u čvrstom aluminijskom okviru, agilan i upravljiv motocikl koji je zabavan u vožnji... Tako bi trebala izgledati budućnost Horneta. A kako je bilo u prošlosti? Honda je s Hornetom 600 debitirala 1998. te postavila buduće trendove u svijetu streetfightera. Hondin je naked inspirirao kupce diljem Europe, pa tako i one u Hrvatskoj, te je redovito kotirao na najviše pozicije glede uspješnosti prodaje.

Bez obzira na silan uspjeh i prepoznatljivost, Hornet je nestao iz Hondine modelske palete. Iako je CB 650 N zapravo legitiman nasljednik malog Horneta, njegovu slavu i karizmu nikada nije dotaknuo. Japanci još nisu otkrili nikakve tehničke detalje, no iz prve skice se ipak mogu izvesti neki zaključci, osobito uzmete li u obzir Hondinu aktualnu tržišnu strategiju.


2003. Model kodne PC36 bio je dostupan i u S-varijanti. Ona je ukinuta 2005., a u isto vrijeme je Hornet dobio upside-down vilicu, nove instrumente i sjedalo

No krenimo redom. Za razliku od slavnog pretka, novi Hornet srednje klase ne pogoni tradicionalni četverocilindraš koji svoje porijeklo vuče iz sporta, već twin?! Hornet pa twin? Da, iz teasera je evidentno da se radi o zvuku rednog dvocilindraša. Razlog je jednostavan - strategija platformi (NC-serija i Africa Twin) i rezanja dodatnih troškova! Isto tako, veliki Hornet ne bi trebao biti 'big bike', budući da takav već postoji u modelskoj ponudi (CB 1000 R). Prisjetimo se, malog 'stršljena' je nešto kasnije pratio i onaj veći od 900 ccm, pa je za očekivati da će i ovaj put biti tako.

Također, pretpostavimo li da je NC-platforma obujma 750 ccm polazišna točka Horneta srednje klase, tada bi ona Africe Twin/NT-a mogla biti baza za veliki Hornet. No, objektivno je zapravo mala šansa da aktualni twin obujma 750 ccm, koji pokreće NC i skuter X-ADV, završi i u Hornetu. Jer izvorno je izveden iz 1,4-litrenog motora automobila (Jazz) pa nema dovoljan broj okretaja da pokrene živahan naked motocikl.


2007. Kompletno novi model PC41, bestseler na HR-tržištu. Ubrizgavanje goriva, modificirani pogon iz CBR-a 600 RR sa 102 KS, katalizator, ABS

Zaključak - Hornet će vrlo vjerojatno dobiti novi, žustar twin sklon vrtnji izveden iz agregata Africe Twin čiji obujam ne bi trebao prelaziti 750 ccm. Neki izvori spominju snagu od 80 do 90 KS, što bi bilo u duhu Hondine filozofije 'total control'. Uz to, Hondina strategija predviđa da se novi motocikl neće koristiti samo u Europi, već na svim svjetskim tržištima. A prevelika snaga je velika prepreka za komercijalni uspjeh u Aziji ili Južnoj Americi.

Za agresivan dizajn prikazan na skici zaslužan je 28-godišnji Talijan Giovanni Dovis, koji je dizajnirao i nedavno predstavljen hit-skuter ADV 350. Lakoća i okretnost bi trebale biti glavne vrline novog Horneta. I, prema Dovisu - “...motocikl je koncentriran samo na bitne stvari. Malo komponenti, ništa suvišno, ali najviša funkcionalnost po izuzetno razumnoj cijeni...“

 
2011. Dorađeni instrumenti, novo prednje i stražnje svjetlo. Cijena u Hrvatskoj 56.490 kuna. Posljednja godina proizvodnje - 2013.

Novi Hornet neće dodatno rasplamsati vatromet tehnologije u moto-svijetu, poglavito jer je Honda u nedavnoj prošlosti imala loša iskustva s high-tech uratcima poput novog Firebladea ili Gold Winga 1800. Naime, prodajni rezultati ovih motocikala nikako nisu mogli opravdati enormno visoke troškove njihova razvoja. Sa stajališta globalne korporacije, oba spomenuta modela nisu ispunila očekivanja - iako se Gold Wing u globalu prodaje vrlo dobro - a tako nešto se u budućnosti ne bi trebalo ponoviti.



Malo i o cjenovnom okviru. Ni ovdje se Honda ne orijentira na zapadne proizvođače poput BMW-a, Ducatija ili Harleyja, već na nadolazeću kinesku konkurenciju. Cijena je stoga iznimno precizno izračunata i mogla bi čak biti i niža od 8000 eura. Uz to, Hornet 750 bi na tržište trebao biti lansiran početkom sljedeće godine, što znači da ćemo ga vrlo vjerojatno vidjeti na nadolazećem sajmu EICMA u Milanu.



Originalni Hornet je isprva bio dostupan u Europi kao 600-tka, kasnije i kao 900-tka. Prema informacijama koje su s nama podijelili kolege iz Motorrada, Honda će slično postupiti i s novim izdanjem te ponuditi verziju s većim obujmom. Pogonska baza bi trebala biti iz postojećih zaliha, jer bi troškovi potpuno novorazvijenog motora u ovom segmentu bili enormno visoki i neisplativi. Veliki Hornet će stoga vjerojatno stići na tržište tek kada aktualni CB 1000 R ode u 'mirovinu'. Prema dobro obaviještenim krugovima, veliki Hornet će drastično smanjiti jaz između sadašnjeg CB 1000 R-a i ultrasnažnih super nakeda poput KTM-a 1290 Super Dukea ili Ducatija Streetfightera V4.


"Esencija, ništa suvišno, ali najviša funkcionalnost po iznimno razumnoj cijeni"
Giovanni Dovis, Honda R&D Europe













Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R