Članak | Honda Moto Split: Nova adresa za Akrapovič
'Honda Moto Šago' od ove je godine trgovac za ispušne sustave Akrapovič, i to ne samo za Hondu, već za sve marke motocikala i skutera. Novost u poslovanju poznatog splitskog trgovca iskoristili smo za posjet i opušteni razgovor
‘Šago Moto’ je već gotovo tri desetljeća, kako u Splitu tako i u Dalmaciji, sinonim za Hondine motocikle i skutere. U novom reprezentativnom salonu veličine 560 m2 pozicioniranom na splitskoj Zapadnoj obali već drugu sezonu niže sjajne prodajne rezultate. Givi, RST, Nolan, X-lite, IXS, AGV samo su neki od brendova aftermarket proizvoda i moto opreme koje možete pronaći na adresi Dražanac 30.
A rebranding salona u ‘Honda Moto Split’ nije jedina značajna novost kojoj svjedočimo ove sezone. Naime, od 15. siječnja 'Honda Moto Šago' je postao trgovac za ispušne sustave Akrapovič, i to ne samo za Hondu, već za sve marke motocikala i skutera. Naravno, HMS uz prodaju istih (u ponudi uskoro i ispušni sustavi za automobile) nudi i uslugu montaže ispušnog sustava, kao i pripremu papirologije za atest na tehničkom pregledu. Vlasnik salona, dobro poznati Vinko Šago, ne krije zadovoljstvo ovim poslovnim potezom, te nam je nekoliko puta naglasio kako je ulazak u ovu sezonu, kako po pitanju interesa kupaca tako i konkretne prodaje, zaista sjajan.
Zanimalo nas je koji Hondini modeli pobuđuju najveći interes? “Najtraženiji je ADV 350. Prošle godine smo prodali oko 100 komada, vjerojatno ćemo i ove. Prodali bi ih i više, no kronično ih nedostaje, ne samo kod nas već i u cijeloj Europi” – otkriva nam splitski trgovac koji slovi kao veliki ljubitelj moto sporta i moto entuzijast. Budući da je aktivan dio moto scene već tri desetljeća, iskoristili smo priliku da saznamo u kojoj su se mjeri trendovi i kupci promijenili. “Honda je prije bila prilično determinirana po pitanju modela, nisu svi imali ‘prođu’ na našem tržištu. Danas je situacija potpuno drugačija, imamo široku paletu koja je dobro ‘pogođena’, kako konceptom i dizajnom tako i cijenom.
Recimo, CB 500 X – kojeg ove sezone zamjenjuje NX 500 – kao da je skrojen za hrvatsko tržište. Imamo hrpu kupaca koji su motocikl već uplatili bez da su ga vidjeli i probali. Transalp 750 tek hvata zalet i još nije dostigao puni potencijal, a tu je i CBR 500 koji je atraktivan motocikl po cijeni skutera. NC 750X ne treba ni spominjati, a prodali smo već i nekoliko novih Africa Twin Adventure Sports. Sve u svemu, biti će ovo dobra sezona” – rezimira Šago.
No, postoje i modeli za koje se nagađalo da imaju veći tržišni potencijal, poput primjerice Scramblera 500. “Da, očekivali smo više od njega. Iako, radi se o odličnom motociklu. Mislim da današnja ‘dica’, a oni su ciljana skupina ovog modela, više vole tzv. ‘robot-maske’ od retro šarma.” Što nas dovodi i do saznanja da su se u proteklom razdoblju i kupci značajno promijenili. Šago u svojoj ‘karijeri’ pamti razne doživljaje, čak se može pohvaliti i da je prodao ekskluzivni custom Valkyrie Rune. “Da, kupac je za kaparu ostavio svoj CBR 600 RR dok nije pribavio ostatak novca” – uz osmijeh se prisjeća Šago te dodaje - “Ali, iako to vrijeme pamtimo kao romatntično i lijepo, prije dvadesetak i više godina je zaista bila prava muka prodati motocikl. Nije bilo toliko kupaca kao danas, pregovaranje i odluka o kupnji su išli puno teže. Kupcima je tada bio najvažniji popust, dok današnje nove generacije cijene uslugu trgovca, dostupnost robe, kvalitetan servis…”
Prema Šaginim rječima, mladi danas ne pate u tolikoj mjeri za snagom koliko žele da njihov motocikl izgleda moćno i da ‘šminka’. Vole modernu digitaliju, uparivanje pametnog telefona, navigaciju itd.… - “ADV 350 tu nudi najveći napredak u odnosu na dosadašnje skutere jer predstavlja crossover sinergiju koju ostali tek trebaju izmisliti. A komfor i kvalitetu ublažavanja ovjesa uopće da i ne spominjemo, to je zaista nešto u čemu dominira u ponudi skutera.”
Budući da je usluga servisa kupcima vrlo važna stavka, u 'Honda Moto Splitu' su odlučili uvesti posebnu pogodnost za svoje kupce/vlasnike skutera. Šago pojašnjava – “Skuteri imaju servisni interval od 5000 do 6000 km, pa i više. Uz današnje ljetne temperature u kombinaciji s učestalom gradskom gužvom tj. stani-kreni prometom, procjenili smo da se radi o ekstremnim uvjetima. Stoga našim kupcima savjetujemo da dođu na besplatnu kontrolu vozila nakon 2000 do 3000 km. Mi za njih odradimo kontrolu ulja i pritiska u gumama, pregledamo kočnice, podesimo ručice kočnice itd. Po tome smo zaista jedinstveni, tu uslugu ne nudi nitko.”
Naravno s vjernim ljubiteljem moto-sporta smo dotakli i povratak Hondina supersportaša – CBR-a 600 RR-a! Jer, zamijetili smo da se tekst na motorevija.com.hr klikao iznadprosječno. “Svi spominju taj model, no do sada nismo imali niti jedan ozbiljan upit kupca. Ta klasa je jednostavno zamrla. Aktualne, mlađe generacije pametnije rezoniraju, važu uloženo-dobiveno i shvaćaju da to jednostavno nije motocikl za njih. Moja generacija se prilikom kupnje vodila srcem, voljeli smo to i nismo se bojali sportskih motocikala. Trendovi su danas drugačiji, a i cijenovno su ti motocikli otišli u neke sfere koje kupci jednostavno ne mogu ili ne žele platiti."
Logičan je to rasplet scene koja se malo-pomalo pretvorila u adventure-svijet. "Sve više vozača koristi motocikle za putovanja ili vikend izlete. Ono što primjećujem jest da traže informacije i da žele poslušati iskreni, dobronamjerni savjet. Kupci su prije bili tvrdoglavi, teško su prihvaćali tuđe mišljenje. Ali, generalno je posao s motociklima i skuterima postao puno kompleksniji. Danas svatko tko se time bavi mora briljirati u više segmenata: u prodaji, postprodaji tj. rezervnim dijelovima, servisu, opremi, usluzi i komunikaciji s kupcima. Moraš imati kompletnu logistiku, inače ne možeš ‘preživjeti’." Po viđenom, 'Honda Moto Split' se po tom pitanju ne mora brinuti, jer pod njihovim je krovom na Zapadnoj obali objedinjeno – sve!
Zajednica | Komentari