Motorevija
PRETRAGA
2024-04-12 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

'Honda Moto Šago' od ove je godine trgovac za ispušne sustave Akrapovič, i to ne samo za Hondu, već za sve marke motocikala i skutera. Novost u poslovanju poznatog splitskog trgovca iskoristili smo za posjet i opušteni razgovor



‘Šago Moto’ je već gotovo tri desetljeća, kako u Splitu tako i u Dalmaciji, sinonim za Hondine motocikle i skutere. U novom reprezentativnom salonu veličine 560 m2 pozicioniranom na splitskoj Zapadnoj obali već drugu sezonu niže sjajne prodajne rezultate. Givi, RST, Nolan, X-lite, IXS, AGV samo su neki od brendova aftermarket proizvoda i moto opreme koje možete pronaći na adresi Dražanac 30.

 

A rebranding salona u ‘Honda Moto Split’ nije jedina značajna novost kojoj svjedočimo ove sezone. Naime, od 15. siječnja 'Honda Moto Šago' je postao trgovac za ispušne sustave Akrapovič, i to ne samo za Hondu, već za sve marke motocikala i skutera. Naravno, HMS uz prodaju istih (u ponudi uskoro i ispušni sustavi za automobile) nudi i uslugu montaže ispušnog sustava, kao i pripremu papirologije za atest na tehničkom pregledu. Vlasnik salona, dobro poznati Vinko Šago, ne krije zadovoljstvo ovim poslovnim potezom, te nam je nekoliko puta naglasio kako je ulazak u ovu sezonu, kako po pitanju interesa kupaca tako i konkretne prodaje, zaista sjajan.

 

Zanimalo nas je koji Hondini modeli pobuđuju najveći interes? “Najtraženiji je ADV 350. Prošle godine smo prodali oko 100 komada, vjerojatno ćemo i ove. Prodali bi ih i više, no kronično ih nedostaje, ne samo kod nas već i u cijeloj Europi” – otkriva nam splitski trgovac koji slovi kao veliki ljubitelj moto sporta i moto entuzijast. Budući da je aktivan dio moto scene već tri desetljeća, iskoristili smo priliku da saznamo u kojoj su se mjeri trendovi i kupci promijenili. “Honda je prije bila prilično determinirana po pitanju modela, nisu svi imali ‘prođu’ na našem tržištu. Danas je situacija potpuno drugačija, imamo široku paletu koja je dobro ‘pogođena’, kako konceptom i dizajnom tako i cijenom.

 

Recimo, CB 500 X – kojeg ove sezone zamjenjuje NX 500 – kao da je skrojen za hrvatsko tržište. Imamo hrpu kupaca koji su motocikl već uplatili bez da su ga vidjeli i probali. Transalp 750 tek hvata zalet i još nije dostigao puni potencijal, a tu je i CBR 500 koji je atraktivan motocikl po cijeni skutera. NC 750X ne treba ni spominjati, a prodali smo već i nekoliko novih Africa Twin Adventure Sports. Sve u svemu, biti će ovo dobra sezona” – rezimira Šago.

 

No, postoje i modeli za koje se nagađalo da imaju veći tržišni potencijal, poput primjerice Scramblera 500. “Da, očekivali smo više od njega. Iako, radi se o odličnom motociklu. Mislim da današnja ‘dica’, a oni su ciljana skupina ovog modela, više vole tzv. ‘robot-maske’ od retro šarma.” Što nas dovodi i do saznanja da su se u proteklom razdoblju i kupci značajno promijenili. Šago u svojoj ‘karijeri’ pamti razne doživljaje, čak se može pohvaliti i da je prodao ekskluzivni custom Valkyrie Rune. “Da, kupac je za kaparu ostavio svoj CBR 600 RR dok nije pribavio ostatak novca” – uz osmijeh se prisjeća Šago te dodaje - “Ali, iako to vrijeme pamtimo kao romatntično i lijepo, prije dvadesetak i više godina je zaista bila prava muka prodati motocikl. Nije bilo toliko kupaca kao danas, pregovaranje i odluka o kupnji su išli puno teže. Kupcima je tada bio najvažniji popust, dok današnje nove generacije cijene uslugu trgovca, dostupnost robe, kvalitetan servis…”

Prema Šaginim rječima, mladi danas ne pate u tolikoj mjeri za snagom koliko žele da njihov motocikl izgleda moćno i da ‘šminka’. Vole modernu digitaliju, uparivanje pametnog telefona, navigaciju itd.… - “ADV 350 tu nudi najveći napredak u odnosu na dosadašnje skutere jer predstavlja crossover sinergiju koju ostali tek trebaju izmisliti. A komfor i kvalitetu ublažavanja ovjesa uopće da i ne spominjemo, to je zaista nešto u čemu dominira u ponudi skutera.”



Budući da je usluga servisa kupcima vrlo važna stavka, u 'Honda Moto Splitu' su odlučili uvesti posebnu pogodnost za svoje kupce/vlasnike skutera. Šago pojašnjava – “Skuteri imaju servisni interval od 5000 do 6000 km, pa i više. Uz današnje ljetne temperature u kombinaciji s učestalom gradskom gužvom tj. stani-kreni prometom, procjenili smo da se radi o ekstremnim uvjetima. Stoga našim kupcima savjetujemo da dođu na besplatnu kontrolu vozila nakon 2000 do 3000 km. Mi za njih odradimo kontrolu ulja i pritiska u gumama, pregledamo kočnice, podesimo ručice kočnice itd. Po tome smo zaista jedinstveni, tu uslugu ne nudi nitko.”



Naravno s vjernim ljubiteljem moto-sporta smo dotakli i povratak Hondina supersportaša – CBR-a 600 RR-a! Jer, zamijetili smo da se tekst na motorevija.com.hr klikao iznadprosječno. “Svi spominju taj model, no do sada nismo imali niti jedan ozbiljan upit kupca. Ta klasa je jednostavno zamrla. Aktualne, mlađe generacije pametnije rezoniraju, važu uloženo-dobiveno i shvaćaju da to jednostavno nije motocikl za njih. Moja generacija se prilikom kupnje vodila srcem, voljeli smo to i nismo se bojali sportskih motocikala. Trendovi su danas drugačiji, a i cijenovno su ti motocikli otišli u neke sfere koje kupci jednostavno ne mogu ili ne žele platiti."



Logičan je to rasplet scene koja se malo-pomalo pretvorila u adventure-svijet. "Sve više vozača koristi motocikle za putovanja ili vikend izlete. Ono što primjećujem jest da traže informacije i da žele poslušati iskreni, dobronamjerni savjet. Kupci su prije bili tvrdoglavi, teško su prihvaćali tuđe mišljenje. Ali, generalno je posao s motociklima i skuterima postao puno kompleksniji. Danas svatko tko se time bavi mora briljirati u više segmenata: u prodaji, postprodaji tj. rezervnim dijelovima, servisu, opremi, usluzi i komunikaciji s kupcima. Moraš imati kompletnu logistiku, inače ne možeš ‘preživjeti’." Po viđenom, 'Honda Moto Split' se po tom pitanju ne mora brinuti, jer pod njihovim je krovom na Zapadnoj obali objedinjeno – sve!





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R