Motorevija
PRETRAGA
2024-02-09 , Autor: Kristijan Tićak / Izvor: Promocija Plus, Slike: MPH
Bookmark and Share

Koje su motocikle kupovali Hrvati u 2023. godini? Ovo su najpopularniji modeli i marke



Tržište motocikala u Hrvatskoj je u 2023. proživjelo pravi procvat. Optimistična 'vibra' koja je cijelo vrijeme do nas dopirala od strane trgovaca na kraju se pokazala prilično realnom. Naime, zabilježen je skok s 1706 (2022.) na 2307 (2023.) jedinica, što je rast od nevjerojatnih 35,2 posto. U cijeloj priči treba istaknuti da su se gotovo svi trgovci tijekom cijele godine žalili da ne mogu dobiti tražene količine motocikala, tj. da bi ih sigurno prodali i više da su mogli udovoljiti prohtjevima kupaca.



Najbolje rezultate prodaje – po već ustaljenom običaju – ostvarila je Yamaha (604) koja je prodala dvostruko više motocikala od drugoplasirane Honde (323). Doslovce na korak do Honde - koja se diže u prodaji iz godine u godinu - je BMW (291), dok je Suzuki sa 193 jedinice – s obzirom na broj modela u ponudi – pravo čudo HR-tržišta. Naime, očigledno je da ova japanska marka među našim kupcima uživa kultni status, a novoprodošli svježi noviteti poput V-Stroma 800/DE-a, GSX-8R-a/S-a ili GSX-S 1000 GX-a samo će dodatno osnažiti prodaju.



I dok se Suzuki s obzirom na okolnosti drži sjajno, Kawasakiju u Hrvatskoj baš i ne ide najbolje. Transformacija u high-tech avangardu očito baš i ne odgovara domaćim kupcima, a i prodajna mreža trgovaca više nije tako snažna kao prije. Kompresor, hibridi, električni motocikli itd. nisu nešto za čime kupci na našim prostorima 'luduju', pa se prodaja 'zelenih' zapravo svela na Versys 650 (21) i Z650 (22). Šesto mjesto po ukupnoj prodaji stoga zapravo niti ne čudi.

 

Ulazak u top 10 ostvarila je marka Royal Enfield (7. mjesto) koju su kupci prepoznali kao dobru vrijednost za uložen novac a KTM-ov 'total' od 151 jedinice (5. mjesto) treba shvatiti uvjetno budući da se radi o novoregistriranim motociklima (a priličan broj KTM-a završava u natjecanjima). U svojoj debitantskoj godini na HR-tržištu Benelli je osmi po prodaji (89), ponajprije zahvaljujući hit crossoveru/adventureu TRK-u 502/X (32) a dobar ulazak na tržište imala je i snažnija inačica od 700 ccm (15).



Kažu da je svako europsko tržište motocikala u nekom segmentu specifično, pa nema razloga da Hrvatska iz toga bude izuzeta. Naime, rijetka su tržišta u Europi na kojima BMW R 1250 GS nije najprodavaniji model, a Hrvatska je upravo među njima (Italija: Benelli TRK 502/X). Kako smo već naglasili, u Hrvatskoj tradicionalno vlada Yamaha (brojna i dobro organizirana mreža prodavača, široka paleta modela i izvrsna dostupnost itd.), ne samo kao najprodavanija marka i model (MT-07 – 133) već i po broju modela unutar top 10 (čak pet). Preostala polovica u top 10 - uz već spomenuti BMW - otpada na dvije Honde (CB 500X, NC 750X) te po jedan Suzuki (V-Strom 650) i Royal Enfield (Meteor 350).

 











Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R