Članak | Japanski rabljeni toureri do 3000 eura: Suzuki RF 900 R
Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura
Možda jest propala kopija Ferrarija Testarosse na dva kotača i stražnji kraj zaista izgleda poput jumbo radio-kasetofona iz ranih 80-ih. No to ne mijenja da je RF 900 R kao tourer za šaku eura poprilično dobra i stabilna investicija. Naime, cijene mu započinju od 1000 eura (1996. oko 70.000 km), a završavaju na oko 2500 za zaista reprezentativne primjerke (1996., prvi vlasnik, 22.000 km) koji ne zahtijevaju nikakva daljnja ulaganja. Osim naravno trošarine koja kreće sa 380 eura.
A kako je uopće došlo do modela RF? Budući da je početkom 90-ih program sport-tourera (GSX F-serija) i sportaša (GSX-R) u Suzukijevoj gami bio popunjen, marketinški odjel je smislio potpuno novu klasu originalna naziva 'komfor-sportaš' i uobličio je u RF 600 i 900 R. Dakle, trebao je to biti motocikl za sve kojima je sport suviše neudoban, a toureri premalo sportski. Na kraju se pokazalo da takav proizvod u to vrijeme nije trebao nikome, pa je RF-serija ugašena već nakon tri godine. Tekućinom hlađeni četverocilindrik nikada ne oskudijeva u isporuci okretnog momenta, mjerenja elastičnosti su dobra (60-140 km/h u petoj brzini za deset sekundi) unatoč predugo postavljenom petbrzinskom mjenjaču.
Isto tako, ne oskudijeva ni u snažnim reakcijama pod opterećenjem, kao ni iritantnim vibracijama u srednjim režimima, što mu je najveći nedostatak u usporedbi s ovdje spomenutom konkurencijom. Pretvrdo podešena prednja vilica unosila je nemir u ciklistiku, što je Suzuki riješio 1996. ugradnjom nove vilice. Loša kvaliteta laka (na oplatama i okviru) te problemi s mjenjačem jedine su slabe točke ovog tourera s naglašenim sportskim ambicijama. Logično je da su i komfor i ergonomija najlošiji unutar izabranog kvarteta.
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1994.-1997.
Obujam: 938 ccm
Snaga: 135 KS pri 10.000 o/min
Okretni moment: 100 Nm pri 9000 o/min
Masa s tekućinama: 236 kg
Gume: 120/70 ZR 17; 170/60 ZR 17
Spremnik goriva: 21 litra
Najviša brzina: 254 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,1 s
Potrošnja: 4,8 l/100 km
PLUS:
performanse
kočnice
doza egzotike
naglašeni sportski štih
futuristički dizajn
MINUS:
futuristički dizajn
napeta ergonomija
pretvrda prednja vilica
kvaliteta laka i završna obrada
vibracije u srednjim režimima
reakcije pod opterećenjem
mjenjač sklon kvarovima
Cijene potrošnog materijala:
Ulje + filtar: 110 kn/l (Ipone 10W40) + 81 kn
Filtar zraka: 157 kn (Vicma)
Svjećice: 50 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1176 kn (Afam)
Kočne pločice: 718 kn/set (Carbonne Lorraine)
Gume (set): 1601 kn (Dunlop Roadsmart)
Zajednica | Komentari