Motorevija
PRETRAGA
2018-09-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura



Možda jest propala kopija Ferrarija Testarosse na dva kotača i stražnji kraj zaista izgleda poput jumbo radio-kasetofona iz ranih 80-ih. No to ne mijenja da je RF 900 R kao tourer za šaku eura poprilično dobra i stabilna investicija. Naime, cijene mu započinju od 1000 eura (1996. oko 70.000 km), a završavaju na oko 2500 za zaista reprezentativne primjerke (1996., prvi vlasnik, 22.000 km) koji ne zahtijevaju nikakva daljnja ulaganja. Osim naravno trošarine koja kreće sa 380 eura.

A kako je uopće došlo do modela RF? Budući da je početkom 90-ih program sport-tourera (GSX F-serija) i sportaša (GSX-R) u Suzukijevoj gami bio popunjen, marketinški odjel je smislio potpuno novu klasu originalna naziva 'komfor-sportaš' i uobličio je u RF 600 i 900 R. Dakle, trebao je to biti motocikl za sve kojima je sport suviše neudoban, a toureri premalo sportski. Na kraju se pokazalo da takav proizvod u to vrijeme nije trebao nikome, pa je RF-serija ugašena već nakon tri godine. Tekućinom hlađeni četverocilindrik nikada ne oskudijeva u isporuci okretnog momenta, mjerenja elastičnosti su dobra (60-140 km/h u petoj brzini za deset sekundi) unatoč predugo postavljenom petbrzinskom mjenjaču.



Isto tako, ne oskudijeva ni u snažnim reakcijama pod opterećenjem, kao ni iritantnim vibracijama u srednjim režimima, što mu je najveći nedostatak u usporedbi s ovdje spomenutom konkurencijom. Pretvrdo podešena prednja vilica unosila je nemir u ciklistiku, što je Suzuki riješio 1996. ugradnjom nove vilice. Loša kvaliteta laka (na oplatama i okviru) te problemi s mjenjačem jedine su slabe točke ovog tourera s naglašenim sportskim ambicijama. Logično je da su i komfor i ergonomija najlošiji unutar izabranog kvarteta.

Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1994.-1997.
Obujam: 938 ccm
Snaga: 135 KS pri 10.000 o/min
Okretni moment: 100 Nm pri 9000 o/min
Masa s tekućinama: 236 kg
Gume: 120/70 ZR 17; 170/60 ZR 17
Spremnik goriva: 21 litra
Najviša brzina: 254 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,1 s
Potrošnja: 4,8 l/100 km

PLUS:
performanse
kočnice
doza egzotike
naglašeni sportski štih
futuristički dizajn

MINUS:
futuristički dizajn
napeta ergonomija
pretvrda prednja vilica
kvaliteta laka i završna obrada
vibracije u srednjim režimima
reakcije pod opterećenjem
mjenjač sklon kvarovima

Cijene potrošnog materijala:
Ulje + filtar: 110 kn/l (Ipone 10W40) + 81 kn
Filtar zraka: 157 kn (Vicma)
Svjećice: 50 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1176 kn (Afam)
Kočne pločice: 718 kn/set (Carbonne Lorraine)
Gume (set): 1601 kn (Dunlop Roadsmart)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.