Motorevija
PRETRAGA
2022-05-25 , Autor: Vanja Margetić, Slike: Vanja Margetić
Bookmark and Share

Na Bjelolasici se može uživati u svježem zraku, netaknutoj prirodi te možda najzanimljivije - neopisivoj tišini - bez obzira zadržali se nekoliko dana ili samo jedan



Legenda kaže da je cijeli kompleks Olimpijskog centra Bjelolasica sagrađen kao moguća zamjena, ne bude li snijega ili ne budu gotovi svi sportski objekti za Olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine. Nema tome službene potvrde, ali kada pitate mještane, oni to potvrđuju.



Isti ti mještani, malenog Jasenaka, svjedoci su propadanja ovog jedinstvenog turističko-sportskog bisera. Cijeli kompleks smješten je tako da temperatura ni ljeti ne prelazi 20-ak stupnjeva. Upravo to nagnalo nas je da istražimo nekoć mondeno domaće skijalište. Već na samom ulazu, jasno je da života na Bjelolasici nema, no kvalitetna gradnja, prvenstveno prometnica, vidljiva je i danas. Od Ogulina, pa sve do mjesta Jasenak u čijem centru, skrećete desno prema Bjelolasici, vodi vas široka, tvrda i ne pretjerano uništena cesta. Ista ta cesta, ako ne želite na Bjelolasicu, dovest će vas do Novog Vinodolskog.



Sam ulazak u mjesto ne otkriva o kakvoj je tuzi riječ. Lijepo uređene vikendice, apartmani, dvorišta skrivaju pravu sliku. Tek neki zalutaju i prespavaju, kažu nam domaći. A brojke, ne tako davne 2010. bile su uistinu fascinantne - 17 tisuća gostiju s više od 45 tisuća noćenja.



Danas o tim rezultatima Bjelolasica može samo sanjati. Cijeli kompleks je zatvoren, a posljednji udarac turizmu zadan je 2011. kada je izgorjela glavna zgrada. Otad pa do danas, kola idu samo nizbrdo, a brda ondje uistinu ima. Riječ je o najvišoj planini u Gorskom Kotaru, najviša točka je na 1534 metra. Osam skijaških staza, tri žičare i tri vučnice, dnevno su prevozile na tisuće skijaša. No nije snijeg bio jedini mamac za posjet Bjelolasici. Brojni su se sportaši - upravo zbog dobre klime - ovdje pripremali. 



Sportski objekti zjape prazni i zapušteni, ratrak čeka snijeg, skijaške staze zarasle su i zapuštene. Iako privatnog smještaja ima, sadržaja nema. Na Bjelolasici možete jedino uživati u čistom zraku ili tugovati nad sudbinom ovog kompleksa veličine 80 hektara u kojem bi se u svakoj normalnoj državi čekalo u redu za porciju janjetine ili teletine, no ne i u Hrvatskoj.



Jedino mjesto koje na Bjelolasici radi je malen obiteljski hotel, no zbog oblaka koji su prijetili, specijalitete ovog kraja morat ćemo probati neki drugi put. O kakvom potencijalu se radi, govori i sljedeći podatak. Bjelolasica je od Zagreba udaljena 132 kilometra, od Ogulina 27, od Rijeke 140, a nisu mnogo dalje ni Austrija ni Slovenija. Neposredna blizina mora, karta je na koju igraju privatni iznajmljivači. Kupanje u Jadranu, a spavanje u Gorskom Kotaru, to i nije tako loše. 



Do Jadranske magistrale je tridesetak kilometara, popularnom Rudolfinom. Jedno je sigurno - na ovom mjestu možete uživati u svježem zraku, netaknutoj prirodi te možda najzanimljivije - neopisivoj tišini - i to bez obzira bili nekoliko ili samo jedan dan. Što se skijanja tiče, njega nema... Kada padne snijeg, možete samo na sanjkanje, grudanje i koju čašicu kuhanoga vina. I da, posljednji i ne manje važan podatak. Cijela Bjelolasica može biti vaša za nešto više od 12 milijuna kuna.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki DL1000 V-Strom Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)