Motorevija
PRETRAGA
2011-01-04 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Repsol
Bookmark and Share

Iako je Marc Marquez još odavno pokazao da je zreliji i bolji čak i od starijih te iskusnijih konkurenata, procesu njegovog konačnog sazrijevanja mogli smo svjedočiti ove sezone, u kojoj je naposljetku - poslije samo tri godine - postao prvakom



U sezoni 2010. dobili smo drugog najmlađeg prvaka Moto Grand Prixa (nakon Lorisa Capirossija). Sa samo 17 godina i 263 dana Španjolac Marc Marquez popeo se na vrh svijeta, a pred njim je potencijalno vrlo blistava karijera te još mnogo godina profesionalnog natjecanja. Ove je godine izjednačio rekord velikog Micka Doohana po prvim startnim pozicijama u jednoj sezoni u toj seriji (skupio ih je 12) te je uzeo čak deset pobjeda. A tek je tri godine u grotlu Moto GP-a.

Nesumnjivo je da Marc posjeduje neviđeni talent, kao i glad za pobjedom i samopouzdanje. Međutim, u procesu učenja iz pogrešaka Španjolac je u iznimno kratkom roku od dječaka sklonog padovima i nepromišljenim potezima postao zrelim vozačem koji razmišlja hladnom glavom. Posljednja utrka, vožena u Valenciji početkom studenog, bila je točka na 'i' ove sezone, donijela je odluku o prvaku, no ono najvažnije - potvrdila je da je Marc odrastao. Ovako je svoju Valenciju 2010. opisao na koncu najuspješniji od triju ovogodišnjih kandidata za naslov:

- U utrci su najgori trenuci bili na početku jer sam se sjetio Aragona i da bi se moglo dogoditi nešto neočekivano, no ne mojom krivicom. Smirio sam se, dobro zagrijao gume te kasnije, kada se gužva raščistila, počeo smanjivati razliku do Terola. Kad sam ga sustigao, pomislio sam kako bih se mogao udaljiti i krenuti na Smitha, no vidio sam tablu i svoju ekipu te odlučio da je važnije prvenstvo od utrke, iako vjerujem da sam imao dobar ritam i mogućnost za pobjedu, kao i u svakoj drugoj utrci.
Spomenuti Nico Terol te Pol Espargaro bili su dostojna konkurencija aktualnom prvaku i svom sunarodnjaku. Taj trojac pružio je fantastičnu predstavu tijekom cijele sezone, čime je potvrdio status najmanje klase kao najzanimljivije.



Marc je jedna od onih klasičnih priča koje stoje iza prvaka u ovom sportu - prvi motocikl dobio je od roditelja kada je imao samo četiri godine, a već je sa šest počeo s utrkama. No, kad je napunio osam godina, već je postao prvakom Katalonije u motokrosu te je tada također zakoračio u svijet brzinskih utrka. Međutim, prve je sezone u Kupu Conti imao podosta padova, ali druge je godine već bio treći, dok je u svom prvom susretu s klasom 125 GP u Katalonskom prvenstvu ostvario naslov viceprvaka.
Prvak svijeta u klasi 125 iz 1999. godine Emilio Alzamora primijetio je 2005. godine Marcov golemi potencijal dok se tada 12-godišnji mladić penjao ka vrhu regionalnog prvenstva. Tada je ponudio svoje iskustvo u podučavanju budućeg prvaka, kao što je ranije pomogao i Jorgeu Lorenzu.

- Siguran sam da će Marc biti izuzetno dobar ove godine - predvidio je Alzamora na početku sezone.
Iako sada 17-godišnjak sa svojih 168 cm i 56 kg ima izvrsne proporcije za jednog motociklista, u španjolskom je brzinskom prvenstvu 2007. godine Marc morao utezima na motociklu nadoknaditi svoju malu masu što ga je stajalo padova. No, ubrzo je s tom avanturom bilo gotovo jer se za Marca spremalo nešto znatno veće.

Moto Grand Prix otvorio mu je svoja vrata 2008. godine. Iza sebe je imao izvrsnu podršku u Repsolu, KTM-u te neizostavnom Alzamori. U prvoj sezoni završio je 13., no uzeo je jedno treće mjesto, čime je ujedno postao i drugi najmlađi vozač u Moto GP-u koji se uspeo na postolje. Već sljedeće godine dolazi u KTM-ov tvornički tim, no pehovi s kvarovima na motociklu te poneki pad nisu mu dopustili plasman bolji od osmog mjesta. Ipak, ponovno dolazi do jednog postolja.
Povlačenjem KTM-a iz Moto GP-a na kraju 2009. Marc je ostao bez ekipe, no Alzamori nije dugo trebalo da mu pronađe zamjenski tim za 2010. Aki Ajo, direktor tima Ajo Motorsport, primio ga je u svoje redove. Iako je izgubio KTM, Španjolac je sa sobom imao strašno velike i važne sponzore Repsol i Red Bull te je dobio novi motocikl, derbi RSA 125.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.