Motorevija
PRETRAGA
2011-05-13
Bookmark and Share

Moto Društvo "Young-4ever" iz Rijeke, koje djeluje od 2007. godine kao jedino organizirano Moto Društvo u Hrvatskoj, organizira nekoliko humanitarnih akcija godišnje od kojih je najveću odradilo početkom svibnja.


 Predstavljamo Moto dru¹tvo

Nakon prošlogodišnjeg Humanitarnog moto puta na sam istok Lijepe naše gdje se u gradovima Vukovaru, OŠ Josipa Matoša, te Ladimirevcima, SOS selo Hrvatska, darovala informatička oprema potrebitoj djeci u vrijednosti cijelokupnog humanitarnog projekta od 30.000,00kn, ovogodišnji projekt bio je organiziran ka drugom Hrvatskom gradu heroju Kninu, OŠ dr. Franje Tuđmana djeci sa posebnim potrebama, te Domu za nezbrinutu djecu Miljenko i Dobrila iz Kaštel Lukšića. Vrijednost ovogodišnje akcije iznosila je 40.000,00kn, a omogućili su je i podržali sponzori:

Već tradicionalno predstavljanje akcije javnosti i medijima zbilo se dan prije polaska na sam put u srijedu 27. travnja na riječkom Korzu ispred Gradske ure gdje je Moto Društvo javnosti približilo akciju i opremu koja će se donirati.
Na put se krenulo motorima dan kasnije u jutarnjim satima. Tradicija se naravno nastavlja i potpuno novu suvremeno opremljenu informatičku opremu članovi Društva do Knina i dalje do Kaštel Lukšića prevoze na motociklima. Zbog jake bure ruta puta bila je izmjenjena, odgoda naravno nije dolazila u obzir, te se do Knina vozilo zaobilaznim cesticama Jadranske magistrale, prvo preko Drvenika i Bribira do Novog Vinodolskog potom uspon na Alan i Brinje do Žute lokve pa Ličkom magistralom preko Otočca, Gospića i Gračaca do Knina. U Zvonimirovom gradu bila je prva stanka namjenjena primarno donaciji OŠ dr. Franje Tuđmana djeci sa posebnim potrebama, a kasnije naravno i razgledavanje samoga grada Knina.

Spomenutu školu djelomično integrirano pohađa 12-ero djece sa posebnim potrebama raspoređene u dva odjeljenja. Desetak od njih štićenici su Udruge djece invalida Sveti Bartolomej iz Knina koji su u subotu u jutarnjim satima ugostili donatore u svojim prostorijama. U samoj školi Društvo je dočekano brojnom svitom domaćina, od djece i roditelja, preko profesora i ravnateljice same škole, predstavnika Udurge Sv. Bartolomej, medija do pročelnika prosvjete i socijalne skrbi grada Knina. Djeca su se kako to i inače biva oduševila motorima, a ponekima od njih želja je bila ispunjena vožnjom ulicama samog centra grada. To su djeca koja boluju od raznih gradacija mentalnih i fizičkih nedostataka. Od celebralne paralize, do Downovog sindroma i autizma. Donirana informatička oprema, kako je istakla sama ravnateljica i profesorica koja radi sa tom djecom, nešto je što je neophodno u svakodnevnom radu i nastavi i što će svakako bitio od velike koristi malim učenicima.

 Predstavljamo Moto dru¹tvo

Knin je kao grad prožet dugom i burnom prošlošću, nažalost ponajviše isprepletenom ratovima i stradavanjima svojih žitelja. Danas broji nešto više od 15.000 stanovnika a prosječna dob građanina je svega 30-ak godina, zbog čega se i smatra gradom mladih ljudi, kako je i istaknuo predstavnik grada u svom obraćanju Društvu. Knin je sjecište mnogih prometnih pravaca, a iz njegovih brda izvire nekoliko znamenitih hrvatskih rijeka, poput Une, Krke, Zrmanje i Cetine. Nazivaju ga još i Zvonimirovim gradom po hrvatskom kralju Dmitru Zvonimiru, a fortifikacija koja bdije nad regijom nastajala je od 9.-14.st. i jedna je od najvećih utvrda u ovom djelu europe.

Petak ujutro bio je rezerviran za dvostano druženje u prostorijma Udruge djece invalida Sv. Bartolomej iz Knina koji su dan prije izrazili želju i uputili poziv članovima Društva kako bi ih ugostili i upoznali sa načinom i metodama svojega rada. Vrijeme u društvu osoblja i djece prohujalo je za čas, a motocikli su pod oblačnim nebom krenuli put Kaštel Lukšića ka drugom djelu darivanja prijenosnih računala. U Dom za nezbrinutu djecu Miljenko i Dobrila pristiže se oko 11:30 gdje Društvo ugoščuju djeca i odgajatelji iz spomenute ustanove. Nravno đir motorima nezaobilazna je stavka kada su motocikli u blizini a primopredaja donacije i razgovor protiču ipak okupani suncem uz miris mora, pošto je Dom smješten tik uz samu plažu sa pogledom na Split, a sam kameni objekat krije više od stotinu godina.

Dom broji 50-ak štićenika u dobi od 5-20 godina koji ovdje nažalost obitavaju svatko zbog svojih obiteljskih problema. Komadić osmijeha Društvo je ipak toga dana izmamilo na dječja lica, ali kao i sve što je lijepo i ovo druženje brzo je prohujalo i postalo uspomenom, a asfalt je vodio dalje kotače motocikala ka razgledavanju grada Splita. Drugi po veličini grad u Hrvatskoj i srce Dalmacije, sa tipičnim laganim ritmom dalmatinaca i preplanulih ljepotica koje usred grada bez žurbe laganim korakom dodiruju suncem okupanu splitku rivu.

 Predstavljamo Moto dru¹tvo

Ovdje kao da se sve odvija pod motom "vrag zel i prišu", nigdje nikamo nitko ne žuri, kafići su na promenadi naravno prepuni, a stara jezgra grada sa svojim znamenitostima Dioklecijanovom palačom, Svetim Dujem, Peristilom i toplicama još iz rimskog doba u središtu Splita, otkriva komadić bogate kulturno povijesne baštine. Poznatih estradnih i inih lica na svakom koraku gradske špice, a ponegdje se može i čuti strani jezik prolaznih turista.
Plan puta za petak vodi dalje ka Omišu u posjet MK Reborn na njihov motosusret. Već u petak okupio se lijepi broj klubova i bikera iz svih djelova Dalmacije i šire. Omiš poznat po svojim gusrima sa Cetine, ugostio je motoriste podno gusarskih utvrda smještenih na liticama koje stražare ponad omalenog gradića. Društvo je ovom prilikom bilo smješteno u bungalovu na samoj plaži sa predivnim pogoledom prema otoku Braču.

Subota je bila rezervirana za polazak dalje ka jugu i krajnjoj točki odredišta puta, Kotoru u Crnoj Gori. Bojazan od kiše ipak se srećom nije pokazala opravdanom, barem ne zasada. Stanke na putu bile su Neum u Bosni i Hercegovini, Trsteno i najdeblje drveno deblo u Dalmaciji i šire, dakako nezaobilazni Dubrovnik te na samom kraju Crna Gora gdje je planirano prenoćište u Lepetanama, mjestašcu na ulazu u očaravajući Bokokotorki zaljev. Baćinska jezera, prelazak Neretve i vožnja uz rijeku, Dubrovački most, Malostonski zaljev, samo su neki od prizora koji vam oduzimaju dah i kradu poglede na prelijepe pejzaže dok klizite zavojitim cestama uz more.

Dubrovnik, zasigurno prvo turističo ime Hrvatske ponudio je u svojoj lepezi ljepota u prvom redu ogromnu gužvu nastalu iskrcavanjem tisuća turista sa ogromnih cruiser brodova. Probijanjem kroz gomilu ljudi na Stradunu uspijeli su se tek okom objektiva ovjekovječiti mnogobrojni povijesni spomenici najstarije republike na našim prostorima. Dubrovnik naprosto očarava svojom očuvanom kulturnom baštinom, i gdje god vam pogled pobijegne u staroj jezgri grada možete biti sigurni da upravo gledate u nešto što krije nekoliko stoljeća ukradenih godina. Zidinama šetaju turisti, motoristi u kožnim odjelima baš i nisu najprikladnije odjeveni za višesatnu šetnju i uspinjanje. Sveti Vlaho i dalje je zaštitni znak Dubrovnika kao i zidine koje ga okružuju i uzdižu se ponad morskih valova.

 Predstavljamo Moto dru¹tvo

Japanci, Talijani, Njemci, Austrijanci, Englezi, Amerikanci ljudi iz cijelog svijeta hrle pogledati jedan od najočuvanijih povijesnih gradova na svjetskoj mapi kulturno povijesne baštine zaštićen pod UNESCO-vim okriljem. Turistička ponuda doista je na visini, od suvenira do uličnih zabavljača i gastro ponude. Ipak mora se napomenuti da bez malo dubljeg džepa nema prevelikog smisla uživati u delicijama na samom Stradunu, međutim starih Dubrovčana i žitelja strogradske jezgre skoro da i nema unutar zidina, upravo tursitička vreva i neprestana gužva na ulicama otjeralih su ih izvan grada.

Kiša je i dalje neumoljivo prijetila iz tamnih oblaka, međutim put do Crne Gore ipak je prošao bez mokrih problema. Državna granica sa južnim susjedima ipak bi mogla raditi ponešto brže i učinkovitije, a ne da je propusnost vozila otprilike 8 automobila na sat. Upozorenje koje je stiglo ukazivalo je da se ograničenja brzine moraju strogo poštivati na cestama Crne Gore, međutim kvaliteta prometnica i ne daje istini za volju puno mogućnosti odstupanja od prometnih znakova. Prolaskom kroz Herceg Novi, Zeleniku, Bijelu napokon se pristiže u Kamenare koji su od državne granice udaljeni svega 15-ak kilometara, ali vožnja traje skoro do beskonačnosti zbog sporosti prometa. U Kamenarima se Društvo ukrcava na njihov trajekt zvan catara i na najužem dijelu Bokotorskog zaljeva prelazi na drugu stranu obale u mjestašce Lepetane. Ugoščeni velikim apartmanom Društvo se rasprema, presvlači i kreće u razgledavanje zaljeva ka Kotoru.

Mnogi kažu kako obići zaljev cestom svuda naokolo i nije preporučljivo, jer tih 80-ak kilometara traje u vječnost zbog jako loših prometnica, ono što se tamo naziva magitsralom širine je za jedan automobil, već drugi koji dolazi ususret mora stati da bi se mogli mimoići. Međutim ako ste na motoru svakako uzmite u obzir prolazak cijelog zaljeva cestom, motor je kud i kamo uži i brži a guštanje u ovakavom prirodnom fenomenu je nezaboravno. Selo Perast koje je udaljeno svega 200-tinjak metara zračne udaljenosti na drugoj strani obale od Lepetana, naoko čini se dohvatnim u roku par minuta motorom, međutim već nakon dva zavoja otvara se cijeli zaljev sa svim ostalim mjestašcima i ono što se maločas činilo sasvim tu, postaje negdje tamo daleko, a tako oku blizu. Ispred samog sela Perast dva su malena otočića Gospa od Škrpjela sa katoličkom crkvicom i Sv. Đorđe. Otočići su to koji ukazuju na dugu tradiciju ovdašnjih pomoraca i svaki brod neovisno o veličini koji uđe na razgledavanje zaljeva mora izvasti manevar oko otočića u čast pomoraca sa ovih prostora. Stvari postaju jako zanimljive kada ogromni cruiseri koji naoko niti ne stanu u sam zaljev počinju manevre okretanja između hridi.

 Predstavljamo Moto dru¹tvo

Mjestašce Prčanj dom je najveće crkve kao objekta na ovim prostorima, naime pošto se radi o crkvi, a ne katedrali u svom obliku, doista je impozantne veličine. Cijeli zaljev dobio je ime po najpoznatijem gradiću u njemu, a to je Kotor. Opasan zidinama svud naokolo koje počinju i završavaju na utvrdi Sv. Giovannija na brdu ponad strogradske jezgre. Cijelokupne zidine su potpuno osvjetljene i po noći doista cijeli gradić djeluje impozantno. Povijest je ono što se ovdje štuje, ali i dobra klopa, za preporučiti je svakako Njegoški odrezak i Njegoški pršut. Gdje god krenuli u Crnoj Gori sva mjestašca i gradići udaljeni su unutar 50-ak kilometara, samo je problem što ta mala kilometraža nije realan odraz vremena koje će te utrošiti ne bi li pristigli na željenu destinaciju. Kotor ima svega nekoliko tisuća stanovnika, ali ako su Dalmatinci polaganog mentaliteta, onda su Crnogorci to puta dva. Popodnevni odmor je ono što se ovdje nikako preskače. Cijene su slične našima uz par lokala gdje se može jako dobro jesti za jeftiniju cijenu, međutim to su krčme van strae jezgre Kotora. Sv. Tripun zaštitnik je Kotora i slavi se na isti dan kada i Sv. Vlaho u Dubrovniku. Katedrala u Kotoru nosi ime svoga sveca zaštitnika grada.

Ono čega se cijelo vrijeme Društvo pribojavalo zbilo se u večernjim satima subote, kiša dakako. Brzo se iz Kotra nakon večere pobijelglo u apartmane u nadi da će jutro svanuti bez kišnih kapi, međutim nada se pokazala uzaludnom. Nedejlja je bila planairana sa rutom od 350km a krajanja destinacije za prenoćište Šibenik. Dobrih 7 sati puta uz stanke i prelazak granica. Kiša je neumoljivo pljuštala bez ikakve naznake da će možda prestati. Nedaleko Primoštena želje su ipak uslišane i dosadne kapi dopustile su barem zadnjih 40-ak kilometara da se donekle propuše dobro natopljena oprema. Nakon brzinskog presvlačenja Društvo kreće u obilazak Šibenika, grada poznatog po svojim utvrdama. Tvrđave Sv. Mihovila, Nikole, Ivana i tvrđava Šubićevac. Kao i po straogradskoj jezgri kojom prevladava Katedrala Sv. Jakova. Sunce se smilovalo i podarilo nezaboravne pejzaže koji se prostiru sa Tvrđave Sv.Mihovil.

Ulaz u šibenski zaljev nadgleda tvrđava Sv.Nikola, a ponad Šibenika smještene su tvrđave Sv. Ivan i Šubićevac. Suton sunca podario je spektar boja koje objektivu fotoaparata nisu izbjegle.
Četiri bunara, uske kamene uličice, mali trgovi, spomenici i ostala povijesna obilježja laganom šetnjom pomno su razgledani. Šibenik je turistički grad sa 50-ak tisuća žitelja, smješten na pola puta između Splita i Zadra, sjedište je Šibensko-kninske županije, ali s obzirom na svoju bogatu i prelijepu povijesnu baštinu nije toliko turistički eksponiran koliko bi možda trebao biti i koliko to svakako zaslužuje.

 Predstavljamo Moto dru¹tvo

Spavanje u fenomenalnom i velikom apartmanu u Brodarici palo je kao naručeno, promrzlima i pokislima san je njabolja okrijepa prije nastavka puta. Zadar je ostavljen za ponedjeljak kao zadnja destinacija za razgledavanje. Smješten u središnjaoj Dalmaciji svega 80-ak kilometara od Šibenika, Zadar je 5. grad po veličini u Hrvatskoj. Veliko trajektno i brodsko sjecište morskih puteva koji iz zadarske luke vode put cijeloga Jadrana. Sv. Donat, Forum i Kalelarga zasigurno su zaštitni znaci zadarske gradske jezgre. Zadarska jezgra opasana je zidinama u koje se može ući kroz nekoliko glavnih gradskih vrata. Bogatu vjersku i religijsku baštinu sačinjavaju još i crkva Sv. Krševana kao i gradska katedrala Sv. Stošije.

Nova riva sa dva fenomenalno izvedena projekta, Morskim orguljama čiji je maestro samo more i njegovi valovi, te Pozdrav suncu čiji je glavni umjetnik upravo samo sunce a kist sunčeve zrake koje sačinjavaju fenomenalan spektar boja u večernjim satima. Trajekti, katamarani, veliki putnički brodovi stalno se izmjenjuju u luci neprestanu uplovaljavajući i isplovaljavajući na svoje morske destinacije.

Onaj tko voli motore teško da nije čuo za rutu ceste od Maslenice preko Karlobaga do Senja koja kao da je izmišljena za guštiranje na dva kotača, nakon 1200km došao je zasluženi red za malo guštanja dobrim asfaltom po oštrim zavojima bržim "putnim" tempom. Rijeka nas je dočekala okupana suncem u popdnevnim satima nakon cca. 1487km puta u 5 odlično provedenih dana.

Ovogodišnji Humanitarni moto put u organizaciji MD "Young-4ever" iz Rijeke time je završen. Ruta Rijeka-Knin-Kaštel Lukšić-Split-Omiš-Neum-Dubrovnik-Kotor-Šibenik-Zadar-Rijeka odrađena je bez većih poteškoća, a neki drugi humanitarni putevi već se polako dogovaraju i u svom začetku postaju sve realniji.


Zahvaljujemo sponzorima:


GRAD RIJEKA – Rijeka;

ACI d.d. – Ičići;
ALLAIANZ d.d. – Podružnica Rijeka;
KVARNER VIENNA INSURANCE GROUP d.d. – Rijeka;
JGL d.d. – Rijeka;
RIS (Razvoj informacijskih sustava) d.o.o. – Kastav;
VENTEX d.o.o. – Rijeka;
LS MOTO d.o.o. – Rijeka;
BONAPHARM d.o.o. – Zagreb;
TIP&TOP SPORT d.o.o. – Rijeka;
T&P CARS d.o.o. – Materija, Slovenija;
VILLA LOLO – Rab;
CONOR DESIGN – Rijeka;
FREGATA d.o.o. – Split;
MATADURA d.o.o. – Split;
NOVI LIST – Rijeka;
KANAL RI – Rijeka;
ČASOPIS MOTOPULS;
ČASOPIS I PORTAL MOTOREVIJA;
PORTAL MOTORI.HR;
MOTO PORTAL MOTOSCENA.COM;
PORTAL MOJA RIJEKA.HR;






Baltazar
2011-05-14 05:20:52

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.