Motorevija
PRETRAGA
2019-05-14 , Autor: V.M.
Bookmark and Share

Sudjelovanje na treninzima spretne i sigurne vožnje itekako je poželjno. Udruga Moto Gymkhana Croatia edukaciji je vrlo ozbiljno pristupila



Život je na hrvatskim prometnicama tijekom 2018. izgubilo 59 motociklista. Uz to, njih 1970 prošlo je s težim ili - srećom - lakšim tjelesnim ozljedama. Nažalost, za nastanak nesreće većinom nisu krivi isključivo vozači dvokotača već i drugi sudionici u prometu, stanje kolnika... No činjenica je da bi određen broj nesreća bio izbjegnut spretnom i pravovremenom reakcijom vozača motocikla, odnosno skutera. Međutim, gdje naučiti te vještine? U autoškoli zasigurno ne.



Prije otprilike godinu dana okupila se ekipa entuzijasta, svojevrsnih boraca za svaki motociklistički život. Osnovali su udrugu Moto Gymkhana Croatia čija je ideja jednostavna ali i plemenita - održavanjem treninga sigurne vožnje na posebno pripremljenim poligonima educirati polaznike kako sačuvati živu glavu. Ideju su prepoznali i motociklisti, kako početnici, tako i oni sa zavidnim vozačkim stažom na dva kotača.



Kroz poligone sigurne vožnje u nekoliko hrvatskih gradova, uglavnom u suradnji s moto klubovima, već je prošlo više od tisuću motociklista. Velika većina, nakon završene autoškole, svoje vozačke sposobnosti na motociklu više nema priliku vježbati na poligonima u sigurnim i kontroliranim uvjetima. Posebno je opasno na početku svake motociklističke sezone, kada su ostali sudionici u prometu zaboravili na vozače dvokotača, ali i kada su refleksi i reakcije 'uspavani' od nekorištenja motocikla tijekom zime.


Scenarij je uvijek isti - nakon nekoliko sati treninga, vozači se osjećaju sigurnije, sposobnije, znaju svoje granice, ali i granice motocikla kojim upravljaju. U razgovoru s njima, uvijek ističu kako do dolaska na poligon neke od stvari nikada nisu koristili ili ako su ih koristili, to su činili sasvim pogrešno. Posebno se to odnosi na zaustavljanje, odnosno kočenje na motociklima opremljenima ABS-om. Na poligonima su naučili, kako kažu, izbjegavati prepreke koje su u svakodnevnom prometu učestala pojava. To su rupe, zatim neočekivano otvaranje vrata na vozilima koja stoje na semaforima, izbjegavanje životinja i slično. Sve su to vježbali i učili u kontroliranim uvjetima, pod vodstvom stručnog tima, čime su stekli vrijedna iskustva koja će im jednog dana spasiti život.



Već tradicionalno, udruga se druži na početku te na kraju moto sezone. Kratko smo razgovarali sa Željkom Marinovićem, idejnim začetnikom ovog projekta: 'S brojkom od pedeset i devet poginulih motociklista u 2018. na našim prometnicama, nikako ne možemo biti zadovoljni. To su sve naši prijatelji, očevi, braća i svaka takva vijest u meni budi inat, da ovo što radim nastavim i dalje. Želja mi je da u idućim godinama kroz naše poligone prođe što više motociklista, kako bi njihova znanja i vještine bile bolje te da bi u prometu bili što sigurniji. Ne mogu tvrditi da stradavanja neće biti i nakon što odradite nekoliko poligona, ali zasigurno ćete na njima postati bolji i sigurniji vozač. Uz to, uvijek mi je žao da na poligonima, rijetko ili gotovo nikada, nema mladih vozača.



Uglavnom je riječ o osobama u zrelim godinama, koje su svjesne opasnosti vožnje na dva kotača te svjesne rizika prometa. Žalosti me da nema mladih pa na tome moramo poraditi. No veseli me kada promatram vozače kako na svakom novom poligonu svladavaju prepreke za koje na početku nisu ni bili svjesni da mogu uspjeti. Stoga se sav ovaj trud isplati. Na kraju dana možete si reći - ti su ljudi ipak nešto naučili! Možete biti ponosni izbjegnu li samo jedno otvaranje vrata i spriječe pad. Upravo stoga će sljedeća sezona biti još bogatija poligonima, a nadam se i novim vozačima koji će - prije nego što se otisnu na prometnice - najprije razgibati reflekse', zaključio je Marinović.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750