Motorevija
PRETRAGA
2012-04-16 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Ines Brezovac
Bookmark and Share

Pozivnu utrku obilježila su velika imena hrvatskog i međunarodnog motokrosa te odlična organizacija


Da se sve može uz dobru volju i pomoć grada dokazali su udruga Moto sport Osijek i Grad Osijek. Nakon dvije godine - uz pomoć brojnih volontera iz Udruge i svesrdnu pomoć gradonačelnika Krešimira Bubala i raznih tvrtki - izgrađena je prva motokros staza u Osijeku, nazvana prigodnim imenom „Adrenalina“. Premijerna, probna utrka održana je 15. travnja na stazi koja će biti samo dio mnogo većeg adrenalinskog parka čija je gradnja u planu.


Dobar odaziv vozača; nastupili i Šipek, Jaroš, Božić, Križnik, Saghmeister…

1. pozivnoj međunarodnoj motokros utrci u Osijeku odazvalo se pedesetak vozača, među kojima su bila i imena poput 17-strukog prvaka Hrvatske Nenada Šipeka, mlade nade i dvostrukog prvaka u klasi MX2 Mateja Jaroša, natjecatelja na Dakru Gabora Saghmeistera iz susjedne Srbije, nekolicine vozača iz Mađarske te najmlađeg sudionika, osmogodišnjeg Dominika Piskora.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
U Osijek je stiglo pedesetak natjecatelja iz Hrvatske, Srbije i Mađarske

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Jedno od najzvučnijih imena bio je i višestruki sudionik Dakra Gabor Saghmeister

Krug dužine 1560 m ima 11 skokova, no Šipek smatra da je staza ipak prejednostavna te da bi neke stvari još trebalo dotjerati do utrke Prvenstva Hrvatske u lipnju: - Staza je lijepa i atraktivna. Ima još par skokova koji se trebaju doraditi, malo je prelagana. Za početak je fenomenalna. Dečki su si dali jako puno truda. Nadam se da će prihvatiti savjete i napraviti ju još težom i atraktivnijom za publiku.
Šipek je ujedno bilo prezime koje se najviše spominjalo te koje je među publikom izazvalo najviše oduševljenja. Svojim preciznim, ali vrlo atraktivnim i brzim stilom vožnje još je uvijek broj jedan, no problemi s kukom malo su ga usporili i omogućili protivnicima da mu se približe.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Atraktivna staza "Adrenalina" s mnogo skokova svidjela se većini vozača

U prvoj je utrci izvrsnom koncentriranom vožnjom 22-godišnji Matej Jaroš uzeo Šipeku vodstvo. Iako su se natjecali u različitim klasama, njihova je borba za vodeću poziciju u utrci bila neizvjesna do samoga kraja i donijela mnogo uzbuđenja u posljednjem krugu.

- Utrka je bila veoma naporna. Cijelo sam vrijeme bio iza Nenada pa su mi kamenje i buse zemlje stalno išli u lice. Bio sam brži od njega; na ravnici mu se približim, ali on ima jači motor, pred zavojem da gas i u zavoju je opet ispred mene. Par puta sam ga obišao, on mi je vratio i cijela je utrka bila na nož, na točku. U zadnjem krugu nakon 'rifljača' malo je odletio na vanjsku stranu, ja sam tu sasjekao na unutra, obišao ga i evo, pobijedio - izjavio je nakon utrke Požežanin. Nenad je pohvalio Matejev „trud i maksimalnu spremnost“.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Matej Jaroš (99) u posljednjem je krugu prve utrke prestigao Nenada Šipeka (12)

Drugu utrku obilježio je dvoboj 38-godišnjeg „Letećeg Zagorca“ te 23 godine mlađeg Luke Križnika. Nakon što su pad i gašenje motocikla poslije kontakta sa Šipekom izbacili Jaroša iz borbe za vodeću poziciju, u napad na iskusnog vozača krenuo je Jarošev konkurent. Iako je 15-godišnji Luka u jednom trenutku prešao Šipeka, ovaj je u istome krugu uspio vratiti prvo mjesto i odmaći Križniku te Hrvoju Karasu.

- Luki se nisam nadao. Mislio sam da je Karas iza mene. Kad sam vidio da me prošao, onda sam malo stisnuo. Grize, išao je sigurno i zaslužio pobjedu - kaže Nenad o borbi s Križnikom.

S druge strane, Luka je svjestan svojih godina i kaže: - On je ipak iskusniji, nisam mu baš mogao parirati. Nije mi bilo bitno da ga obiđem, bitno je da sam ja u svojoj klasi prvi.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
15-godišnji Luka Križnik vodio je borbu s puno iskusnijim Šipekom

Luki je ovo godina prilagodbe jer prvu sezonu vozi u klasi MX2, a već sljedeće godine nada se Europskom, a možda i Svjetskom prvenstvu. S druge strane, Nenad će - ukoliko ga ozljede ne spriječe - pokušati odvesti još ovu sezonu do kraja i sudjelovati na nekim utrkama Svjetskog prvenstva.

Ukupnu pobjedu u najjačoj klasi MX open odnio je Šipek ispred Danijela Božića i Igora Ermakore.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Najbolji u klasi MX open, na čelu sa Šipekom

Zasluženu pobjedu u MX2 najboljim rezultatom u prvoj vožnji i drugim mjestom u drugoj uzeo je Matej Jaroš ispred Križnika i Karasa.


B-liga brojna, klinci oduševili

Natjecanje su zajedničkom utrkom otvorili vozači B-lige klasa B-open, B-250 i veterani, a ona je ujedno brojila i najviše vozača, njih 23.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Utrka klasa B-lige i veterana bila je najbrojnija

U prvoj smo vožnji mogli gledati borbu za ukupno vodeće mjesto između Mađara Chabe Cheloteija te Gabora Saghmeistera. Više od polovice utrke Mađar je vodio, no Srbin je pokazao kako je i u 41. godini u odličnoj formi te je iz borbe uspio izaći kao ukupni pobjednik, odnosno najbolji u klasi veterani. Ritam vodećih pratio je i naš Renato Sokolović, no na koncu je završio na trećem mjestu, odnosno drugi u klasi B-open, iza Cheloteija. Najbolji u klasi B-250 bio je Josip Horvat.

U drugoj je vožnji Saghmeister imao poteškoća. Naime, u drugom mu se krugu KTM ugasio, stoga je imao puno posla kako bi nadoknadio razliku. No, i to mu je pošlo za rukom te je uzeo još jednu pobjedu u svojoj kategoriji, ponovno ispred Dominica Tešića.

Pobjednici u klasama B-open i B-250 također su ostali jednaki i u drugoj utrci.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Klasom MX 85 J dominirao je Luka Crnković

No, tek kada su na scenu stupili najmlađi natjecatelji klasa MX 65 J i MX 85 J, nastalo je opće oduševljenje. Luka Crnković bio je neuhvatljiv za konkurente iz Srbije Noela Kovacsa i Arszena Alija pa je pobijedio u obje utrke, no uza sve pohvale mladome vozaču, ipak je najviše pljeska dobio najmlađi natjecatelj, Dominik Piskor, kojemu je tek osam godina.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Najatraktivniji natjecatelj bio je osmogodišnji Dominik Piskor


Publika oduševljena viđenim, u lipnju u Osijeku utrka Prvenstva Hrvatske

Sva mjesta za gledatelje bila su popunjena, a komentari okupljenih izvanredni. Hvalili su vozače, organizaciju, stazu. U pauzi između treninga i utrka skokovima su ih zabavljali članovi Udruge. Nadasve je zanimljiva bila i komentatorska 'kućica' koja je zapravo oslikani stari autobus.

 Predstavljamo Pozivna utrka motokrosa u Osijeku
Stari autobus poslužio je kao komentatorska kućica

Osječka staza ujedno je tom prigodom dobila zeleno svjetlo od Hrvatskoga motociklističkog saveza, stoga nema zapreka za održavanje utrke za Prvenstvo Hrvatske 24. lipnja. Odaziv publike tada će nesumnjivo biti i veći.


Kompletne rezultate možete pregledati na stranici www.speed-timing.hr, a više slika pronađite u galeriji Pozivna utrka motokrosa u Osijeku.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.