Motorevija
PRETRAGA
2011-04-18 , Autor: Markus Biebricher , Slike: Razni izvori
Bookmark and Share

Britanac Nick Sanders je sve samo ne običan motociklist. Nekoliko je puta na yamahi R1 „rundao“ Zemlju te uvijek iznova postavljao novi brzinski rekord, a već 30 godina je najmanje pet mjeseci godišnje u sjedalu svog motocikla



Njegova frizura je jednako bizarna kao i njegova djela. Osmijeh mu je napadan i karizmatičan, a deseci tisuća prevezenih kilometara doslovce su se urezali u njegovo lice. Nick Sanders je više puta prevezao planet Zemlju uzduž i poprijeko, i za razliku od nekih samoprozvanih avanturista i „svjetskih putnika“, još uvijek čvrsto s obje noge stoji na tlu.

Naime, Nick je lovac na rekorde, i to ne bilo kakve. Nekoliko je puta Australiju, ali i cijelu Zemlju „rundao“ brže od svih dosad, naravno vozeći se na motociklu. Sve je započelo putovanjem od Aljaske do Ognjene zemlje, a otad rekordi padaju sami od sebe.

„Meni osobno su rekordi posve nevažni“, kaže Nick. No, zatim dodaje: „Za razliku od mene, moji sponzori vole biti u centru pažnje jer kažu da to dokazuje da su njihovi proizvodi uistinu dorasli ekstremnim uvjetima.“ Kažemo li pritom da je Nick na svojoj yamahi R1 „zaokružio“ Zemlju za samo 19 dana, shvatit ćete o kojim se ekstremnim uvjetima radi.


 

Nick više od svega obožava voziti motocikl, a pokreće ga moto „Bolje jedan loš dan na motoru, nego dobar u uredu“. U međuvremenu je postao testnim vozačem za Yamahu, Continental i Shell. Primjerice, svaka nova R1 mora proći kroz „pakao“ zajedno sa Sandersom, a iskustva stečena u tako ekstremnim uvjetima od velike su koristi za unapređenje i poboljšanje tog motocikla.
„S prethodnom generacijom R-jedinice vozio sam kroz Nubijsku pustinju u Sudanu. Pijesak se zavukao u svaku pukotinu motora, pokazivač temperature je cijelo vrijeme očitavao 117 stupnjeva, no yamaha nije kapitulirala.“ A to je tek bio početak muka za yamahu, jer put je dalje vodio kroz pustinju Dida gagalu, a koja se i na magarcu prolazi teškom mukom. Ni sljedećih 500 kilometara nije moglo slomiti R1, pa je iz godine u godinu smišljao sve veće izazove za nju.“

Nick živi svaki dan kao da je posljednji, a sve svoje avanture redovito prenosi u knjigama, na fotografijama ili pak u dokumentarnim filmovima. Bogatstvo je za njega relativan pojam, pa rado ponavlja da je sretniji u šatoru nego u nekoj otmjenoj kući.

Njegov brak je trajao sedam godina, ili bolje rečeno - četiri kruga oko svijeta. Iako je iz njega proizašlo troje predivne djece, ženi je jednog dana jednostavno bilo dosta. Napustila ga je jer više nije mogla podnijeti neprestane odlaske. Njegova djeca zovu se Juno Jupiter, Tatyana Gazelle i Wilow Indian Summer. Ne, takva imena svojoj djeci više ne daju ni predozirane rock zvijezde, no ipak Nick smatra da je i to bolje od stereotipa poput Charlesa ili Diane.



„Najstariji sin zna više o sjevernoj Africi nego o Walesu, a u svakom slučaju više voli da mu pod zubima škripi pustinjski pijesak nego da igra playstation.“ - ponosno ističe Nick.
Nicku je slava sasvim nevažna, a najviše voli pričati priče i pričice sa svojim istomišljenicima koje susreće na cestama diljem svijeta. Svi motocikli su mu podjednako dobri, no ističe naravno yamahu R1 i hondu deauville. Za yamahu slutimo i zašto, no otkud deauvile? „Mrzim taj motor, izgleda kao najružnije sklepana kuhinja. Najradije bih svaku koju vidim gađao trulim paradajzom“ - kroz smijeh će Nick.

Bez obzira kakvi ga problemi mučili, Nick kaže da sve nestane u trenutku kada sjedne na svoj motocikl i krene u novu pustolovinu. Tada kaže, zaboravlja sve, pa čak i spavati. U pohodu na nove rekorde spava iznimno malo, no zato puno bloga, fotografira i vozi. Uostalom, njegova publika, obožavatelji, ali i sponzori od njega to i očekuju.



Najnoviji projekt zove se „Anatomy of adventurer“ i uskoro će biti dostupan svima koji obožavaju lik i djelo tog živućeg životnog majstora. Njegova putovanja možete pratiti i na www.nicksanders.com.





Baltazar
2011-05-04 20:03:25

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X Gilera Runner 50 SP KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.