Motorevija
PRETRAGA
2024-01-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Otkrivamo marke i modele motocikala zbog kojih su vlasnici morali neplanirano svratiti do servisa



Briga o kupcima ili nemar? Kako god da ga doživljavate, opoziv je ključan alat za poboljšanje postojećeg proizvoda, u konkretnom slučaju motocikla. Kako funkcionira? Proizvođač i/ili trgovac trebali bi vas kontaktirati ako je neki od njihovih proizvoda neispravan i postoji potencijalni rizik od ozljeda za vozača/suputnika. Dakle, opozivom se sanira potencijalno opasan nedostatak koji može uzrokovat kvar koji bi imao ozbiljne posljedice za korisnika.



Primjerice, poput onoga na Speed Tripleu 1200 RS/RR-u za koje je Triumph proglasio opoziv u šestom tjednu 2023. godine. U priopćenju stoji da "...vijak na disku stražnje kočnice može se olabaviti i spriječiti slobodno kretanje stražnjeg kotača. To može dovesti do kvara kočnice i uzrokovati nezgodu." Riječ je o jednom od ukupno 37 opoziva za motocikle, skutere, četverocikle i opremu (gume, zaštitna oprema itd.) koje je objavio Rapex tj. 'Rapid Alert System' Europske komisije.



Od ukupno pet Triumphovih opoziva (drugi po broju opoziva u 2023.), čak dva su se odnosila na spomenuti Speed Triple 1200 RR, dok ostatak otpada na Bonneville T120 (prednji disk), Trident/Tiger Sport 660 (senzor smjese goriva) te Rocket 3 (produljeni hod poluge stražnje kočnice) u raznim varijantama. Veći broj opoziva u protekloj godini imao je samo BMW – šest – no Triumph po broju opozvanih modela (11) zauzima vodeće mjesto.

Naravno da na broj opoziva zasigurno utječe i količina novopredstavljenih modela, baš kao i tehnička kompleksnost samih proizvoda (sustavi asistencije, sigurnosni sustavi, dodatna oprema). Više-manje je svima poznato da BMW, baš kao i većina europskih proizvođača, već neko vrijeme diktira tempo uvođenja novih tehnologija u svijet na dva kotača, te da nove modele lansira na kvartalnoj bazi. Negativne nuspojave hightecha i hiperprodukcije: potencijalne greške i nedostaci često se ispravljaju na kupcima.



Uglavnom, S 1000 R, S 1000 RR, M 1000 RR i S 1000 XR imali su potencijalni problem s vijkom na poklopcu spojke ('deklu') zbog kojeg može doći do curenja ulja i moguće opasnosti od pada. Isto tako, opozvani su i R 1250 GS, R 1250 GS Adventure i R 1250 RT (moguće preopterećenje mjenjača uslijed naglog kočenja) te R 1250 RS (neispravno kodiranje softvera uslijed čega slabi intenzitet svjetla).

Ipak, među vlasnicima BMW-a je i prošle godine najveći odjek imala servisna akcija zamjene kardana gdje su neki motocikli stari čak i 10 godina dobili potpuno novi završni prijenos! Ako to nije briga proizvođača za kupca, onda doista ne znamo što jest.

Mnogi se sada zasigurno pitaju kako u priči s opozivima stoje - japanske marke? Japanski kvartet koji je na glasu kao vrlo pouzdan u prijašnjim godinama nije kotirao najbolje po pitanju opoziva. Naime, Honda je u 2021. imala najviše opoziva od svih proizvođača - čak sedam – što je zapravo i logično s obzirom na broj novih modela.



Yamaha je s tri do četiri opoziva bila u samom vrhu, da bi prošle godine imala ukupno četiri opoziva za dva modela (Tricity 300 i Tenere 700 World Raid). Honda je u 2023. pak imala dva opoziva za četiri modela (CBF 250NA, CBF 300NA, CRF 300LRA i CRF 300LA), Kawasaki (Ninja H2R, Ninja H2, Ninja H2 SX i Z H2) i Suzuki (Hayabusa) po jedan opoziv za četiri tj. jedan model. Dakle, kod japanskih je proizvođača u 2023. primjetan silazni trend opoziva, no daleko od toga da su od njega izuzeti.

 

Zanimljivo je da se među opozivima u 2023. moglo vidjeti i proizvođače guma. Naime, Dunlop je u 51. tjednu prošle godine opozvao sport-touring gumu Roadsmart III proizvedenu u razdoblju od 13. do 26. studenog 2023. i od 21.kolovoza do 10. rujna 2023. godine. Razlog – greška u proizvodnom procesu koja može dovesti od odvajanja sloja gume. Kako smo doznali od domaćeg uvoznika Dunlopa – Unikomerca – hrvatski kupci nisu pogođeni tom serijom Roadsmarta III budući da gume proizvedene u tom periodu nisu niti bile u prodaji.

Opozivi u 2023.




Modeli obuhvaćeni opozivom u 2023. po markama:

BMW (8)
S 1000 R, S 1000 RR, M 1000 RR, M 1000 R, S 1000 XR, R 1250 GS, R 1250 GS Adventure, R 1250 RT, R 1250 RS

CF Moto (1)
700 CLX Sport

Ducati (3)
Diavel, Xdiavel, Panigale

Harley-Davidson (8)
Touring, CVO Touring, Trike, CVO Trike, CVO Street Glide, CVO Road Glide, Nightster, Softail

Honda (4)
CBF 250NA, CBF 300NA, CRF 300LRA, CRF 300LA

Indian (3)
FTR, Chief, Scout

Kawasaki (4)
Ninja H2R, Ninja H2, Ninja H2 SX, Z H2,

KTM (1)
1290 Super Duke R

Moto Guzzi (2)
V 85 TT, V100 Mandello (Aviazione Navale)

Suzuki (1)
GSX 1300 R Hayabusa

Triumph (11)
Speed Triple 1200 RS, Speed Triple 1200 RR, Bonneville T120, Bonneville T120 Black, Trident 660, Tiger Sport 660, Rocket 3GT Triple Black, Triumph Rocket 3R Black, Rocket 3GT, Rocket 3 R, Rocket 3 TFC

Yamaha (2)
Tricity 300, Tenere 700 World Raid


Sve opozive proizvođača motocikala i prateće opreme u periodu od 2018. do 2023. možete pogledati na LINKU






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R