Članak | Opozivi u 2023. godini: Tko je najčešće pozivao u servis?
Otkrivamo marke i modele motocikala zbog kojih su vlasnici morali neplanirano svratiti do servisa
Briga o kupcima ili nemar? Kako god da ga doživljavate, opoziv je ključan alat za poboljšanje postojećeg proizvoda, u konkretnom slučaju motocikla. Kako funkcionira? Proizvođač i/ili trgovac trebali bi vas kontaktirati ako je neki od njihovih proizvoda neispravan i postoji potencijalni rizik od ozljeda za vozača/suputnika. Dakle, opozivom se sanira potencijalno opasan nedostatak koji može uzrokovat kvar koji bi imao ozbiljne posljedice za korisnika.
Primjerice, poput onoga na Speed Tripleu 1200 RS/RR-u za koje je Triumph proglasio opoziv u šestom tjednu 2023. godine. U priopćenju stoji da "...vijak na disku stražnje kočnice može se olabaviti i spriječiti slobodno kretanje stražnjeg kotača. To može dovesti do kvara kočnice i uzrokovati nezgodu." Riječ je o jednom od ukupno 37 opoziva za motocikle, skutere, četverocikle i opremu (gume, zaštitna oprema itd.) koje je objavio Rapex tj. 'Rapid Alert System' Europske komisije.
Od ukupno pet Triumphovih opoziva (drugi po broju opoziva u 2023.), čak dva su se odnosila na spomenuti Speed Triple 1200 RR, dok ostatak otpada na Bonneville T120 (prednji disk), Trident/Tiger Sport 660 (senzor smjese goriva) te Rocket 3 (produljeni hod poluge stražnje kočnice) u raznim varijantama. Veći broj opoziva u protekloj godini imao je samo BMW – šest – no Triumph po broju opozvanih modela (11) zauzima vodeće mjesto.
Naravno da na broj opoziva zasigurno utječe i količina novopredstavljenih modela, baš kao i tehnička kompleksnost samih proizvoda (sustavi asistencije, sigurnosni sustavi, dodatna oprema). Više-manje je svima poznato da BMW, baš kao i većina europskih proizvođača, već neko vrijeme diktira tempo uvođenja novih tehnologija u svijet na dva kotača, te da nove modele lansira na kvartalnoj bazi. Negativne nuspojave hightecha i hiperprodukcije: potencijalne greške i nedostaci često se ispravljaju na kupcima.
Uglavnom, S 1000 R, S 1000 RR, M 1000 RR i S 1000 XR imali su potencijalni problem s vijkom na poklopcu spojke ('deklu') zbog kojeg može doći do curenja ulja i moguće opasnosti od pada. Isto tako, opozvani su i R 1250 GS, R 1250 GS Adventure i R 1250 RT (moguće preopterećenje mjenjača uslijed naglog kočenja) te R 1250 RS (neispravno kodiranje softvera uslijed čega slabi intenzitet svjetla).
Ipak, među vlasnicima BMW-a je i prošle godine najveći odjek imala servisna akcija zamjene kardana gdje su neki motocikli stari čak i 10 godina dobili potpuno novi završni prijenos! Ako to nije briga proizvođača za kupca, onda doista ne znamo što jest.
Mnogi se sada zasigurno pitaju kako u priči s opozivima stoje - japanske marke? Japanski kvartet koji je na glasu kao vrlo pouzdan u prijašnjim godinama nije kotirao najbolje po pitanju opoziva. Naime, Honda je u 2021. imala najviše opoziva od svih proizvođača - čak sedam – što je zapravo i logično s obzirom na broj novih modela.
Yamaha je s tri do četiri opoziva bila u samom vrhu, da bi prošle godine imala ukupno četiri opoziva za dva modela (Tricity 300 i Tenere 700 World Raid). Honda je u 2023. pak imala dva opoziva za četiri modela (CBF 250NA, CBF 300NA, CRF 300LRA i CRF 300LA), Kawasaki (Ninja H2R, Ninja H2, Ninja H2 SX i Z H2) i Suzuki (Hayabusa) po jedan opoziv za četiri tj. jedan model. Dakle, kod japanskih je proizvođača u 2023. primjetan silazni trend opoziva, no daleko od toga da su od njega izuzeti.
Zanimljivo je da se među opozivima u 2023. moglo vidjeti i proizvođače guma. Naime, Dunlop je u 51. tjednu prošle godine opozvao sport-touring gumu Roadsmart III proizvedenu u razdoblju od 13. do 26. studenog 2023. i od 21.kolovoza do 10. rujna 2023. godine. Razlog – greška u proizvodnom procesu koja može dovesti od odvajanja sloja gume. Kako smo doznali od domaćeg uvoznika Dunlopa – Unikomerca – hrvatski kupci nisu pogođeni tom serijom Roadsmarta III budući da gume proizvedene u tom periodu nisu niti bile u prodaji.
Opozivi u 2023.
Modeli obuhvaćeni opozivom u 2023. po markama:
BMW (8)
S 1000 R, S 1000 RR, M 1000 RR, M 1000 R, S 1000 XR, R 1250 GS, R 1250 GS Adventure, R 1250 RT, R 1250 RS
CF Moto (1)
700 CLX Sport
Ducati (3)
Diavel, Xdiavel, Panigale
Harley-Davidson (8)
Touring, CVO Touring, Trike, CVO Trike, CVO Street Glide, CVO Road Glide, Nightster, Softail
Honda (4)
CBF 250NA, CBF 300NA, CRF 300LRA, CRF 300LA
Indian (3)
FTR, Chief, Scout
Kawasaki (4)
Ninja H2R, Ninja H2, Ninja H2 SX, Z H2,
KTM (1)
1290 Super Duke R
Moto Guzzi (2)
V 85 TT, V100 Mandello (Aviazione Navale)
Suzuki (1)
GSX 1300 R Hayabusa
Triumph (11)
Speed Triple 1200 RS, Speed Triple 1200 RR, Bonneville T120, Bonneville T120 Black, Trident 660, Tiger Sport 660, Rocket 3GT Triple Black, Triumph Rocket 3R Black, Rocket 3GT, Rocket 3 R, Rocket 3 TFC
Yamaha (2)
Tricity 300, Tenere 700 World Raid
Sve opozive proizvođača motocikala i prateće opreme u periodu od 2018. do 2023. možete pogledati na
LINKU
Zajednica | Komentari