Motorevija
PRETRAGA
2021-04-13 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak, privatni album
Bookmark and Share

Nakon što se izvukao iz ralja teške bolesti, Zvonko je kupio je novu Moto Guzzi Californiju te u društvu supruge, u nepune tri godine, prevalio više od 140.000 km



Početak druženja s motoriziranim dvokotačima odvijao se prema dobro poznatom scenariju - u mlađim tinejdžerskim danima Zvonko je neko vrijeme vozio Tomosove mopede, a zatim je stigla Jawa 350 s kojom se također družio neko kraće vrijeme. Bilo je tu raznih dogodovština i lijepih trenutaka, ali nekoliko - ne baš bezazlenih padova - primoralo ga je na apstinenciju. Ipak, želja za slobodom i vjetrom u kosi neprestano je tinjala, da bi se nakon pune 42 godine radnog staža sasvim rasplamsala.



Za novi početak Zvonko je odabrao Piaggio Beverly, ali ga je ubrzo zamijenio Kawasakijem VN 900. "Sviđa mi se koncepcija cruisera jer volim opuštenu vožnju i ugodnu ergonomiju, a budući da na motociklu gotovo nikada nisam sam, već u društvu supruge Nade, masivni cruiser pokazao se idealnim rješenjem", prepričava nam Zvonko, naglašavajući da i njegova supruga voli udobnost vožnje. Stoga je trebalo pronaći adekvatnu zamjenu za VN 900, što i nije bio neki problem već samo 'slatka briga'.

"U jesen 2017. supruga i ja posjetili smo sajam EICMA Milano te pomno razgledali što se sve nudi, a odgovara našim kriterijima. Komfor je mojoj supruzi apsolutni prioritet, dok ja nipošto ne zapostavljam ni dizajnersku priču. Ubrzo smo suzili potragu jer smo na željene motocikle sjeli i brzo saznali odgovara li nam ergonomija, pa smo kao dva finalista izabrali BMW R 1200 RT i Moto Guzzi Californiju 1400."



I nakon što su 'vijećali' nekoliko mjeseci, početkom 2018. posjetili su Mandello del Lario, pitoreskni gradić na obali jezera Como gdje je i smještena Moto Guzzijeva tvornica i muzej. "Odluka je vrlo brzo pala - kupujemo Californiju! No odmah je uslijedila i nova potraga, ona za motoklubom u kojem želimo postati aktivni članovi. Budući da smo prijatelji s Borisom Rukavinom (poznatim globetrotterom, putopiscem i ljubiteljem bijelo-plavog propelera, nap. a.), učlanili smo se u BMW motoklub Zagreb."



A mi se pitamo - pa kako s talijanskim motociklom u motoklub s izraženim bavarskim predznakom? Zvonko odmahuje rukom i kaže: "Važni su ljudi i dobro društvo, a motocikl drugog proizvođača ionako nije prepreka za članstvo." Nije trebalo dugo da brojač kilometara na prekrasnom Moto Guzziju počne vrtjeti brojke kao od šale. Što u klupskom, što u individualnom aranžmanu putovanja, Zvonko i supruga su samo tijekom 2018. okrenuli 30.000 km. Usporedbe radi, prosječna godišnja kilometraža koju prevaljuje hrvatski motociklist je desetostruko manja, stoga nije teško postaviti 'dijagnozu' da su Zvonko i supruga Nada pravi ovisnici o dugim putovanjima.



"Naš fetiš su dugometražna putovanja, pa smo već krajem 2018. počeli kovati planove za predstojeću sezonu. Tijekom 2019. obišli smo većinu europskih zemalja, dijelom u sklopu klupski organiziranih druženja, a djelomice u vlastitoj režiji. Obišli smo Maltu, Nordkapp, Maroko, Cipar, kao i sve zanimljive destinacije koje su nam bile na ruti. I za razliku od nekih koji se bjesomučno trude nakupiti što više kilometara u tekućoj godini kako bi se okitili priznanjem HMS-a, mi se trudimo doživjeti destinaciju, upoznati kulturu, gastronomiju, znamenitosti i prirodne ljepote", napominje Zvonko koji je i pobjednik 'HMS Touring Kupa' jer je tijekom 2019. prevalio 83.211 km, što mu je osiguralo laskavu titulu HMS-ova touring vozača godine.

Osim europskim destinacijama, Zvonko je u društvu supruge vozio gotovo svim asfaltiranim cestama Hrvatske, tako da su upoznali svaki kutak Lijepe naše. Nije da to nisu činili u mlađim danima drugim prijevoznim sredstvima, ali motociklom su sve to doživjeli iz druge perspektive, a posebno su očarani našim otocima.



No vratimo se nakratko 'glavnom sporednom liku' ove priče, koji je i povod našeg druženja. Naime, rijetko se može sresti Moto Guzzi sa 140.000 km, a da to intenzivno nakupljanje kilometara nisu pratili kvarovi. "Moja pretpostavka je, budući da model California nastupa i na zahtjevnom tržištu SAD-a gdje pokušava oteti dio kolača Harley-Davidsonu, da su u Moto Guzziju ipak povisili kriterije vezane uz kvalitetu", napominje Zvonko, a u razgovoru saznajemo da California čak nije propustila ulje na brtvama, a i sami smo nekoć na testnim motociklima iz Mandella del Larija brisali 'kapljevinu', što s brtve glave motora, što s kardanskog sklopa. U svakom slučaju, sviđa nam se što su Talijani izgubili taj dio 'šarma' koji nikoga nije impresionirao.



Za dobru tehničku formu motocikla zaslužni su serviseri zagrebačke tvrtke Moto Mondo, kojima Zvonko, osim redovitih servisa, s punim povjerenjem prepušta motocikl na detaljnu kontrolu prije svakog duljeg putovanja. Također, gume redovito mijenja u velikogoričkom Unikomercu, no zahvaljujući umjerenom tempu vožnje, potreba za novim setom guma javlja se tek svakih 20-ak tisuća kilometara.

"Nikada se ne dovodim u rizične situacije, uvijek detaljno pripremam svako putovanje, žena i ja koristimo vrhunsku motoopremu, a dnevno prevaljujemo do 400 km. Glavni je razlog što želimo da nam na kraju dana ostane dovoljno slobodnog vremena za uživanje na destinaciji", naglašava.



Za kraj ga pitamo i što ga se najviše dojmilo na dosadašnjim putovanjima, koju stranu svijeta preferira te planira li Californijom u Kaliforniju? "Hrana mi je najbolja u Italiji, a priroda i pejzaži u Norveškoj. Sviđa mi se susretljivost ljudi u Maroku, a očaravaju me povijesne zanimljivosti u Turskoj. Ukratko, preferiram putovanja u smjeru jugoistoka, dok za sjever mogu reći da ima tipičnu 'hladnoću' koja se ne odnosi isključivo na temperaturu zraka. Na popisu želja imamo još Island, Irsku i Bjelorusiju, a ni putovanje 'preko Bare' nije isključeno", smješka se Zvonko dok navlači kacigu i opkoračuje masivni cruiser.

"California ostaje u mojoj garaži, ali moram si nabaviti neki lakši i agilniji motocikl s kraćim međuosovinskim razmakom", dodaje. Pretpostavljamo, neki koji na spremniku goriva nosi logotip s bijelo-plavim propelerom.

TEHNIČKI PODACI
Moto Guzzi California 1400 Touring

Zrakom i uljem hlađeni, dvocilindarski V-motor pod 90 stupnjeva, radilica smještena uzdužno, 1380 ccm, 96 KS pri 6500 o/min, 120 Nm pri 2750 o/min, mjenjač sa šest stupnjeva, sprijeda dva diska promjera 320 mm, straga disk promjera 282 mm, prednja guma 130/70 R18, stražnja guma 200/60 R16, spremnik goriva 20,5 l, masa sa svim tekućinama 346 kg



Zvonko Jurić pobjednik je HMS-ova touring kupa 2019. S prevaljenih 83.211 km u godinu dana ponio je laskavu titulu HMS-ova touring vozača godine





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)