Motorevija
PRETRAGA
2019-01-30 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Od potpunog prodajnog autsajdera, klasična se Honda tijekom vremena prometnula u vrlo tražen i cijenjen rabljeni



CB Seven Fifty je naked koji je posebno razvijen za europsko tržište, a Hondina čuvena kvaliteta izrade vidljiva je u svakom detalju. Pogonski agregat posuđen je iz nekadašnjeg sportaša CBX-a 750. Riječ je zapravo o tehnički modificiranom derivatu (glava, rasplinjači, ispuh) čija je snaga smanjena sa 91 na 74 KS, a koji je dugo vremena vjerno služio u Nighthawku.



Upravo je zrakom hlađeni četverocilindraš najjača uzdanica Seven Fiftyja, budući da je riječ o motoru koji je siromašan vibracijama te čiji je potisak u srednjim režimima sasvim solidan. Isprva su kružile glasine da su glava i razvod problematični, no kasnije se pokazalo da uz redovito održavanje motor bez problema prelazi 100.000 km.

Naravno, tijekom kupovine treba pripaziti na neke detalje. Naime, rasplinjači Keihin vrlo su osjetljivi na duga stajanja, pa obratite pažnju na primanje gasa (mora biti čisto) i vožnju pri stalnom broju okretaja (ne smije zatrzavati). Prva dva stupnja prijenosa u mjenjaču su nešto bučnija i grublja, no ostali lako i tiho naliježu.



Nadalje, komforno podešen ovjes vrlo dobro funkcionira, dok se isto ne može reći i za kočnice. Iste su tada preuzete s top-modela CBR 1000 F, no prema današnjim standardima nedostaje im energičnosti i oštrine. Učinak se može poboljšati ugradnjom čeličnih crijeva, no nemojte očekivati čuda.

Pri pregledu motocikla obavezno obratite pozornost na ispušni sustav, i to u dijelu sabirnika jer je sklon koroziji i raspadanju (vožnja u zimskim uvjetima). Seven Fifty idealan je naked za dulja putovanja, kako solo tako i udvoje, a potrošnja mu se kreće između 5,5 i 7,5 l/100 km. Jedine promjene detalja dogodile su se 1996. - otad CB ima u crno lakiran motor i kotače.



Od potpunog prodajnog autsajdera, klasična se Honda tijekom vremena prometnula u vrlo tražen i cijenjen rabljeni. Unatoč porastu potražnje još uvijek se u vrlo urednom stanju, s manje od 40.000 km, može pronaći za oko 2000 eura. Trošarina na nju iznosi od 300 do 440 eura.

Plus: komfor, porast vrijednosti, završna obrada
Minus: tupe kočnice, ispuh sklon koroziji, grub i nešto bučniji mjenjač (1. i 2. stupanj)


Tehnički podaci (RC 42 iz 2002.)

Godina proizvodnje: 1992.-2003.
Obujam: 747 ccm
Snaga: 73 KS pri 8500 o/min
Okretni moment: 62 Nm pri 7500 o/min
Masa s tekućinama: 233 kg
Gume: 120/70 VR 17, 150/70 VR 17
Spremnik goriva: 20 litara
Najviša brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,9 s
Potrošnja: 5,5-7,5 l/100 km



Potrošni materijal:

Ulje + filtar: 225 kn (Ipone) + 80 kn
Filtar zraka: 150 kn (Vicma)
Svjećice: 250 kn (Denso)
Lanac i lančanici: 1250 kn (Afam)
Kočne pločice: 460 kn (Car. Lorraine)
Gume (set): 1836 kn (Dunlop Roadsmart III)

*dijelove potražite u salonu Novema Nova; gume u Unikomercu





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Gilera Runner 50 SP Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Ducati Diavel (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VFR 1200 F Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW S 1000 RR Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Aprilia shiver 750 Yamaha SR125 1997-