Motorevija
PRETRAGA
2019-02-11 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Unatoč brojnim manama, pogonski agregat slovi kao robustan, naravno pod uvjetom da je redovito održavan



Da su kojim slučajem u Kawasakiju znali kakav će uspjeh polučiti njihov Zephyr, zasigurno bi ga znatno ranije lansirali. No u tom bi slučaju i podbacili jer tržište krajem 80-ih jednostavno nije bilo spremno na takav radikalan potez. Zephyr je lansiran 1990. što se pokazalo kao pravo vrijeme za alternativu silnim sportskim motociklima u oplatama. Zrakom hlađeni četverocilindraš preuzet je iz Z-a 650 - datira iz daleke 1977. - s tim da mu je obujam povećan na 750 ccm.

 
Od 1996. Zephyr se tvornički isporučuje sa žbičanim kotačima

Cijena je tada bila vrlo konkurentna (ni 10.000 njemačkih maraka), no Zephyr nije uspio isključivo zahvaljujući njoj. Kupce je ponajviše privlačio atraktivan spoj nostalgije te moderne tehnike. Primjerice, detalji poput aluminijske stražnje vilice s podešavanjem lanca putem ekscentra, prednja vilica promjera 41 mm kao i 17-colni naplatci sa širokim gumama imali su itekako pozitivan odjek u javnosti. No, da se odmah razumijemo, nije sve na Zephyru bila isključivo pozitiva. Predugi sekundarni prijenos (pet brzina) na otvorenoj cesti ga pretvara u 'žderača goriva', hladni start je očajan, a 'zveckanje' faznog lanca i loša kvaliteta njegova zatezača dio su svakodnevice. Uz to, tuckanje primarnog lanca u praznom hodu kod Zephyra je sasvim uobičajena pojava. Baš kao i potrošnja ulja te lagan dim iz ispuha.



Unatoč svemu, pogonski agregat slovi kao robustan, naravno pod uvjetom da je redovito održavan. Zephyr se tijekom godina eksploatacije pokazao i izuzetno osjetljivim na koroziju. Matice, okvir i ispuh su u tome svemu manji problem, no poteškoće bi vam moglo stvoriti hrđanje spremnika goriva u unutrašnjosti. Naime, hrđa dalje završava u rasplinjačima, što utječe na rad motora i potrošnju. A na cijenu pak najviše utječe je li riječ o modelu iz 1996. pa nadalje. Jer, te su godine aluminijski kotači s tri kraka zamijenjeni žbičanima, što znači da ćete za takav Zephyr u inozemstvu morati izdvojiti najmanje 3000 eura. Verzije s alu-kotačima mogu se pronaći već od 1000 eura, no dobar ćete primjerak platiti najmanje 1700 eura.

Plus: šarm, kvalitetne komponente, model sa žbičanim kotačima
Minus: ozbiljna sklonost koroziji, osjetljiv pogonski agregat, potrošnja goriva i ulja

Tehnički podaci (ZR750 D2 iz 1999.)
Godina proizvodnje: 1991.-1999.
Obujam: 739 ccm
Snaga: 76 KS pri 9500 o/min
Okretni moment: 63 Nm pri 7300 o/min
Masa s tekućinama: 227 kg
Gume: 120/70 H 17, 150/70 H 17
Spremnik goriva: 17 litara
Najviša brzina: 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,5 s
Potrošnja: 5,5-7,2 l/100 km

Zrakom hlađeni četverocilindraš preuzet je iz Z-a 650 - datira iz daleke 1977. 

Cijene potrošnog materijala
Ulje + filtar: 225 kn (Ipone) + 60 kn
Filtar zraka: 210 kn (Vicma)
Svjećice: 280 kn (Denso)
Lanac i lančanici: 1360 kn (Afam)
Kočne pločice: 593 kn (Car. Lorraine)
Gume (set): 1836 kn (Dunlop Roadsmart III)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S Honda XL650V Transalp BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-