Motorevija
PRETRAGA
2011-03-09 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Ines Brezovac
Bookmark and Share

Nakon intervjua s predsjednikom Komisije u supermotu Ivanom Bertovićem saznali smo za neke reakcije od vozača pa smo ih priupitali što misle o stanju u hrvatskom supermotu

U hrvatskom supermotu vlada kaos. Vozači nisu zadovoljni Savezom, a čak se ni međusobno ne slažu. Sve je krenulo nizbrdo početkom 2010. kada je najavljeno da će se Prvenstvo Hrvatske voziti na stazama izvan zemlje. Budući da bi se tako uvećali troškovi, mnogi su se pobunili protiv te odluke. Čak su - radi iskazivanja nezadovoljstva - krenuli i dogovori o svojevrsnom bojkotu. Međutim, dok su se jedni držali te strane, drugi su otišli na prvu utrku u Ptuj i uzeli po 50 bodova, jer je u svakoj klasi bio tek jedan vozač. Tek je na gradskoj utrci u Novoj Rači broj vozača porastao, no to su uglavnom bili lokalni dečki.

Na najave o sličnoj odluci Saveza za 2011. neki se ponovno bune, dok drugi planiraju voziti jer se žele natjecati i vode se stavom da „za svoje novce svatko može voziti gdje hoće i kako hoće“.


Tihomir Kotarski
Višestruki prvak u supermotu, također natjecatelj u motokrosu



Kao prvo, gospodin Bertović ne govori istinu i piše pravila, a da pritom uopće ne komunicira s vozačima. Na početku prošle godine znalo se da će se prvenstvo - bude li se bodovalo sa Slovencima - raspasti. Nisam protiv toga, ali što sam trebao? Otići na prvu utrku pa da nas bude petorica u cijeloj sezoni? Radije sam vozio, po njegovom, niži rang natjecanja u motokrosu, ali mi je bilo zanimljivije i bila je konkurencija, nego da sam prvak Hrvatske bez konkurencije u najvišem rangu. U Pravilniku je pisalo da su potrebna 'tri vozača da bi se klasa bodovala', ali smo ponovno bili izigrani pa se dopisalo 'tri vozača tijekom cijele sezone'. Dakle, prvom utrkom u Ptuju u svakoj klasi se uzelo 50 bodova, što znači da je kasnije nemoguće konkurirati, a i prema tome im se sezona nije bodovala do Nove Rače gdje su se u klase prijavili vozači koji nikad nisu ni nastupili u supermotu, a imali su jednodnevne licence i motore koji nisu po Pravilniku. Drugim riječima, sezona 2010. uopće nije bila zakonski odrađena, ali iza toga također stoji HMS-ovo vodstvo.

Ovu sezonu opet ista priča - utrka u Mađarskoj i Austriji za PH. To normalan čovjek uopće ne može pomisliti, a ne izglasati. Prošle godine su bile dvije utrke supermota na Marofu izvan Saveza. Je li itko od vodstva HMS-a kontaktirao s organizatorima pa da te utrke budu u sklopu prvenstva? Bolje tri na području Hrvatske sa 20 vozača, nego sto utrka vani s dva vozača. Ja sam već jedanput vozio zajedničko prvenstvo sa Slovencima 2004. Bila su nas tek četvorica koji su išli na sve utrke, a sezonu prije toga u Hrvatskoj oko 25. Pa gdje su onda nestali vozači? Taj primjer vodstvu nije bio dovoljan, morali su sve ponoviti.

I ove sezone možemo imati tri kvalitetne utrke za PH, ali na području Hrvatske, pa bi se možda na te utrke odlučili i neki vozači motokrosa. Ako se napravi staza s prljavim dijelom, što po pravilniku mora biti, siguran sam da bi još barem desetero vozača iz motokrosa došlo na takvo prvenstvo. Ako ne, bolje da ugase disciplinu nego da ju sramote svojim trenutačnim planovima. Još da napomenem - svaka čast organizatorima u Novoj Rači, ali ono može biti samo pozivna utrka, prvenstvena nikako dok ne bude sigurnija staza i boks bez utrkivanja oldtimera i tomosa te dovođenja u opasnost vozača i gledatelja izvan staze i na stazi.

Za 2011. ni ne pomišljam voziti takvo sramotno prvenstvo, budući da je situacija financijski teška. Supermoto po sadašnjim planovima, čini se, pada u drugi plan. No, dođe li vodstvo pameti, nada još postoji.


Jurica Cebović
Aktualni prvak u motokrosu (Kup 650), viceprvak u supermotu



Da bismo imali prvenstvo na koje bi dolazili kvalitetni vozači iz drugih zemalja, a to nam treba kako bi hrvatski vozači napredovali, onda moramo imati također kvalitetno i respektirano prvenstvo. Tko ne zna o čemu govorim, neka ode van na utrku i nauči. Od organizacije, kvalitetnih staza, pa do novčanih nagrada. PH supermoto 2010.? Mislim da ne moram puno govoriti o tome - svaki vozač izvana koji to pogleda, samo će se nasmijati. Sve je izmišljeno, samo treba kopirati ono što se događa vani. Znači, šest do osam utrka, a staze koje kod nas dolaze u obzir su - Belica, Marof, Požega uz male dorade, Pula, Špansko, možda Mičevec i slične, naravno uz dodatak zemljanog dijela.

Prijedlog da bi PH bila samo jedna utrka? Glupost. Radije ćemo podići karte i odlučiti prvaka. Kao, to je po uzoru na neke druge sportove. Pa pitajte Kostelića što se više cijeni - biti svjetski prvak u slalomu ili Mali kristalni globus. Bojkot je najgora stvar koju sportaš može napraviti? Hajdemo se pitati što dovodi ljude da svoju čitavu godišnju zaradu „ubijaju“ u moto sport iz kojeg ne dobiju ni lipe natrag. E, o tome bismo trebali razgovarati. Da sam htio biti organizator, bio bih, a ne bih bio vozač. Ako ja mogu i stignem raditi, trenirati, šarafiti i tražiti sponzore za sezonu, onda, gospodo, pljunite u šake i složite nam pošteno prvenstvo i mi nećemo razočarati. Tražite i vi sponzore, neka vam oni pokriju troškove. Mi svojih troškova imamo i previše. Ali kad samo namećete svoje uvjete i donosite pravilnike bez nas vozača, onda nas tjerate da biramo između PH i nekog drugog, nama isto tako skupog prvenstva, koje ima puno kvalitetnije staze i vozače i nudi nam ono što nam treba -napredak. Dok to ne uspijete, većina nas neće vam voziti. Jer ja sam odlučujem o svojim novcima.


Zoran Dugac
Aktualni prvak Hrvatske u supermotu (klasa S-1)



Ne znam što bih napisao za tu cjelokupnu smiješnu situaciju. Mislim da je bojkot za 2010. godinu samo izgovor pojedinaca koji su znali da su prespori i da više neće biti prvaci pa su se okrenuli onoj staroj "zavadi pa vladaj". No, 2011. godina će, što se utrka u Hrvatskoj tiče, biti još gora jer ljudi nemaju što za jesti, a ne da još voze utrke. Šteta što su pojedinci sve zeznuli svojim divljanjem cijena: startnine, treninzi, bez nagrada itd. Jer 2006. je supermoto lijepo krenuo i bilo je najviše vozača. No dobro, to je neka druga priča. Ja ću 2011. voziti sve utrke koje sam vozio i u 2010. u istoj klasi te možda još neke u Sloveniji i Austriji. Mislim da se za svoje novce svatko može voziti gdje želi i kako želi.

Što se tiče konkurencije vani, tj. konkretnije Slovenaca, mislim da su prejaki za ove naše siročiće, i da je to jedan od glavnih razloga zašto pojedinci nisu htjeli voziti - strah od konkurencije. Jer bolje je biti prvi u selu nego drugi ili 22. u gradu, ali to je njihova politika. Sve je to vidljivo iz toga kada je Rok Mihelčič došao na Marof i napravio par sekundi prednosti nad domaćim dečkima na domaćem terenu, koji su mislili da su najbrži kod kuće. Ne znam zašto ih to demotivira jer mislim da od Slovenaca možemo naučiti dosta toga. Osim toga, puno je ljepše voziti se sa 30 vozača nego sa sedam. Mislim da je Bertović u pravu kad im je rekao ono za motokros jer je to niži rang, pa što nisu to bojkotirali? I u pravu je da su samo odmogli supermotu u Hrvata, što samo potvrđuje moju tvrdnju s početka teksta o pojedincima.


Dejan Opet
Višestruki, ujedno i aktualni prvak Hrvatske u supermotu (klasa S-open)



Ne znam što reći za ovu sezonu i sve te zavrzlame. Znam samo da se sve točno zna, a to što pojedinci to ne žele priznati te izvrću moje riječi i izjave, to je njihova stvar. Previše je bilo odricanja s moje strane tijekom ovih 17 godina bavljenja moto sportom da bih sad odgovarao na neke provokacije i spuštao se na taj primitivni nivo. Bavim se sportom, a ne politikom, tako da organizaciju i ostale spletke prepuštam drugima. Uglavnom, ne mislim odustati od utrka jer sad imam motivacije više nego ikad! Šteta što nas je toliko malo i onda se još ne možemo međusobno dogovoriti. I još nešto - ja sam uvijek za zdravu konkurenciju jer je to jedini način za napredak.


Viktor Bolšec

Višestruki prvak Hrvatske u auto i moto sportu, višestruki prvak Austrije u supermotu



Meni je već muka od svih tih ljudi koji vode auto i moto sport u Hrvatskoj. Svi gledaju da sebi napune džepove, a za vozače nitko ne mari. To nije problem posljednjih nekoliko godina, to je problem od 1991., otkad se Hrvatska osamostalila. Neće biti reda dok se netko poput Goričkog, Šipeka ili mene ne počne baviti takvim stvarima jer smo prošli sve najgore što jedan vozač može proći i znali bismo se brinuti za budućnost moto sporta. Dok god su na vlasti ovi „starci“ koji nisu nikad čak ni sjeli na motor, a kamoli trošili zadnju kunu da se ode na trku, sreće neće biti.

Iznimno sam sretan što vozim u Austriji jer je organizacija odlična. Organizator se brine za vozače, a sponzori su zainteresirani jer je organizator dogovorio podršku medija.
Nisam previše sretan sezonom 2010. jer sam imao priliku voziti za tvornički tim, a ona rijetko dođe za jednog hrvatskog vozača. Pritom nisam imao ama baš nikakvu podršku nikoga iz Hrvatske (ni Saveza, ni novina, ni televizije), osim par sponzora. Jadno je to da nikome nije bilo bitno da se na svjetskom prvenstvu pojavi hrvatska zastava. Vozio sam prve tri utrke dok sam imao financije koje su većinom išle iz mog džepa.
Jedino što me veselilo u 2010. je austrijsko prvenstvo koje sam opet osvojio s pet od šest utrka.
U 2011. ću nastupiti na Austrijskom prvenstvu i na PH u enduru gdje ću nastupati na KTM-u. Plan za ovu godinu je i održavanje motocross škole koja će se održati na stazi Mladina Jastrebarsko. Ove godine nastupam za Klub MCK Jaska.

Na koncu donosimo i komentar Renata Novosela koji je prošle godine jedini sudjelovao na svim utrkama Prvenstva Hrvatske u cestovnim moto utrkama u klasi 125 SP i na koncu osvojio naslov


Renato Novosel

Aktualni prvak Hrvatske u cestovnim moto utrkama (125 SP)

 

Mislim da predsjednik Komisije Grbac ne bi baš trebao biti zadovoljan Prvenstvom ako se uzme u obzir da je bilo samo sedam vozača na svim utrkama, a ostalo su bili "padobranci". U vezi Sportske TV, iskreno se nadam da će se potruditi srediti da emitiraju utrke. Što se tiče moje klase (125SP) u PH mogu samo reći: KATASTROFA. Da je bar bilo natjecatelja, a ne da sam samo ja vozio i osvojio naslov na koji nisam ni ponosan ni ništa. I onda da me još gospoda iz Moto pulsa ismijavaju. Za 2011. planiram… Novi naslov prvaka, pošto ću biti sam u klasi! (smijeh) Šalim se. Pripremam se za klasu SST 600, a sad koje prvenstvo ću voziti, to još ne znam. Znam samo da neću voziti PH ako neće biti vozača. Vidjet ćemo kako ću se voziti, s obzirom da sam prije nekoliko dana prvi put vozio 600 ccm.






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.