Motorevija
PRETRAGA
2021-02-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Suzuki
Bookmark and Share

Nakon mnogo rasprava i kontroverzi ipak nastavlja svoj modelski vijek



Od trenutka prvog predstavljanja, 1999. godine, Suzuki Hayabusa je sinonim za brzinu, a tijekom dva desetljeća uz nju smo vezali pojmove poput 'snažno', 'suvereno', 'nedostižno'... Pri tom je bilo potpuno nevažno tko se na autocesti nalazi iza vas - jednostavno okretanje ručice gasa i svi su ostali u drugom vremensko-prostornom kontinuumu.

Suzuki je nakon nekog vremena izbivanja predstavio treću generaciju Buse, koja je nakon mnogo rasprava i kontroverzi ipak nastavila svoj modelski vijek. Osim što je prilagođena na Euro5, novu ćete izvedbu razlikovati po formi bočnih oplata, koje su sada puno elegantnije te se manje se opiru prolasku kroz zrak. I sprijeda i straga sada su LED-svjetla a pozicijska svjetla ne samo da naglašavaju agresivniji izgled, već ujedno služe i kao pokazivači smjera.



Kombinacije boja također su usmjerene u pravcu elegancije zbog čega je logotip Hayabuse dobio novi dizajn. Tri su boje dostupne za 2021. godinu - crna, srebrna, bijela).

Sada slijedi ono što vas najviše zanima. Krajnja brzina i brutalna snaga su oduvijek bili Hayabusin forte, no Suzuki je donio odluku da više ne igra u potpunosti na te adute?! U Suzukiju kažu da su se fokusirali na dugotrajnost pogonskog agregata (zar je prethodni bio nepouzdan?) te revidirali unutrašnjost rednog četverocilindraša obujma 1340 ccm.

 

Usis, ubrizgavanje, klipovi, klipnjače, ventili, bregaste osovine, zupčanici, spojka, ispušni sustav – sve je dorađeno kako bi motor bio što učinkovitiji. No, budući da obujam nije mijenjan, Euro 5 je u konačnici Hayabusu 'koštao' snage, pa treća generacija razvija sedam KS manje od prethodne (190 KS pri 9700 o/min). Razvija i pet Nm manje (150 Nm pri 7000 o/min) a maksimalna brzina od 299 km/h je ostala nepromijenjena.

Budući da Hayabusa sada ima ride-by-wire, Suzuki je ugradio opsežni elektronski paket asistencija od kojih su neke i novost na tržištu. Naime, na raspolaganju su tri moda - A(Active), B (Basic) i C (Comfort) - koja interveniraju u sustave poput 'Power Modea' (tri razine), kontrolu trakcije (10 razina), anti-wheelie (10 razina), motornu kočnicu (tri razine), quickshifter (dvije razine). Pored toga, Suzuki nudi i tri moda koji se mogu slobodno konfigurirati a u kojima je moguće potpuno isključiti kontrolu trakcije, anti-wheelie te motornu kočnicu.



Nova Suzuki Hayabusa je dobila i 'Launch Control' (tri razine) te tempomat koji funkcionira od 31 do 200 km/h te koji može vršiti i funkciju limitatora brzine (novost na tržištu – 'Active Speed Limiter'). Popis elektronskih pomagala je dugačak, a izdvojit ćemo još i ABS za zavoje, pomoć pri kretanju ubrzdo, 'Easy Start' itd.

Okvir i stražnja vilica su i dalje izrađeni od aluminija, ergonomija je pak malo dorađena. Upravljač je sada 12 mm bliži vozaču, što bi po Suzukijevim navodima trebalo poboljšati komfor. Ovjes je pak intenzivno dorađen, novost su prednja upside-down vilica i stražnji monoamortizer od Kayabe koji bi trebali unijeti više stabilnosti u zavojima i na pravcu.



Modernizaciju u pravom smislu nisu prošli niti isntrumenti. Suzuki se i dalje drži provjerenih analognih pokazivača (brzina, broj okretaja, količina goriva u spremniku itd.) koji očito dobro pogađaju ukus potencijalnih kupaca budući da su prvi komentari vrlo pozitivni. Moderni dio se pak nalazi u sredini instrumenata – na integriranom TFT-LC-displeju možete očitati stupanj prijenosa, odabrani mod vožnje, dnevni brojač puta itd.

 


Hayabusa je u međuvremenu ostala bez konkurencije – Kawasaki ZZ-R 1400 je nedavno ugašen, na Hondu CBR 1100 XX smo odavno zaboravili a današnji 'konkurenti' poput Kawasakija H2 SX-a su otišli u nekom drugom pravcu...



Najavljeni dolazak na tržište je tijekom travnja, po cijeni od 138.900 kn.





xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)