Motorevija
PRETRAGA
2011-04-05 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video Youtube
Bookmark and Share

Druga utrka kraljevske klase Moto GP održala se u Španjolskoj na stazi Jerez. Staza koja spada u najposjećenije u kalendaru s preko 200.000 gledatelja tijekom cijelog vikenda spada u klasike: 4223 metra, pet lijevih i osam desnih zavoja.



Utrka u Katru bila je otvorenje sezone, predivan ambijent noćne utrke s jako malo gledatelja. Jerez je totalna suprotnost. Prva europska utrka, uzavrela atmosfera u državi gdje motociklizam zauzima drugo mjesto po popularnosti, odmah nakon nogometa, i staza koja je pružila mnogo zanimljivih utrka kroz svoju povijest.

Vikend je započeo kao i na prvoj utrci - timski kolege Stoner i Pedrosa na čelu, ostatak svijeta u potrazi za dodatnim desetinkama ne bi li uhvatio priključak s vodećim hondama. Sve je izgledalo kao da će se ponoviti povijest - 1996. godine borba dvaju timskih kolega, također Repsol Honde, Australca i Španjolca - Mick Doohan vs. Alex Criville. Bila je to epska bitka, zadnja dva kruga na stazu su se probili gledatelji te doslovno hodali po njoj dok je utrka još trajala. Criville je popustio tempo jer je očekivao crvenu zastavu, no Doohan je to iskoristio te ga obišao. Criville je pokušao uzvratiti, ali previše rizika u zadnjem zavoju završava puštanjem zadnje gume i katapultiranjem u zrak.
No, vratimo se u sadašnjost. Veliko iznenađenje ovoga vikenda bio je Valentino Rossi koji je na prvom slobodnom treningu smanjio zaostatak za hondama na pola sekunde te završio trening na trećem mjestu. Drugi slobodni trening vodeći Hondin duo mijenja pozicije na čelu poretka. Najbrže vrijeme odvezao je domaćin Dani Pedrosa, drugo mjesto Stoner, treći Lorenzo. VR46 drugi slobodni trening završava na petom mjestu sa zaostatkom od 0,855 sekundi za vodećim. Na trećem slobodnom treningu pozicije na prva dva mjesta ostaju nepromijenjene, treće osvaja Marco Simoncelli, također na tvorničkoj hondi.

Subota je dan D, vrijeme za jedan jedini kvalifikacijski trening. Vozači imaju 60 minuta da izvuku sve karte iz rukava i izbore se za najbolju poziciju za nedjeljnu utrku.
Aktualni prvak Lorenzo kreće odlučno i postiže u prvih par minuta najbolje osobno vrijeme vikenda na tvrdim gumama. U stopu ga slijede Pedrosa, Simoncelli i Stoner. Rossi drži sedmo mjesto i onda šok! Trinaest minuta treninga i Rossi gubi prednji kraj motocikla te pada u istom zavoju u kojemu je Hayden pao prošle godine kada je također prednja guma pustila. Enigma prednjega kraja ducatija se nastavlja. Rossi se ubrzo vraća u boks, ali problem je u tome što je cijelog vikenda koristio totalno drugačiji setup na drugom motociklu što mu nije nikako pomoglo do kraja treninga. Završava kvalifikacije na 12. mjestu. Pole poziciju osvaja Australac Casey Stoner.


Poredak vozača nakon kvalifikacijskog treninga:


1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1’38,757
2. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda Team 1’38,915
3. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’38,918
4. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’39,390
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’39,486
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1’39,709
7. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1’39,892
8. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’39,895
9. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’40,019
10. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’40,168
11. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 1’40,175
12. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1’40,185
13. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 1’40,217
14. John Hopkins SAD Rizla Suzuki MotoGP 1’40,310
15. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1’40,523
16. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’40,601
17. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 1’41,114


Na 14. mjestu smjestio se povratnik u kraljevsku klasu, Amerikanac John Hopkins. Hopper je dobio priliku zamjeniti ozlijeđenog Alvara Bautistu. Spomenimo da je Hopkins 2007. godine osvojio četvrto mjesto u ukupnom poretku za tvornički Suzuki.


Ready, set, GOOOO!!!


 Predstavljamo Jerez - izvje¹taj s utrke (travanj 2011.)
Ben Spies gotovo je ugrabio drugo mjesto, no na koncu je završio pored staze

Nedjelja je dan za utrku, no nema naznake da ćemo imati sunčani uzavreli Jerez. Kiša pada od jutra te na treningu za zagrijavanje čelnu poziciju osvaja Stoner, a s pola sekunde zaostatka slijedi ga Rossi. Iznenađenje? I da i ne! S trenutnim fizičkim stanjem Rossiju je puno lakše voziti u kišnim uvjetima. Ne vozi se na limitu, nisu toliko jaka kočenja, a i sam trenutni zaostatak ducatija za hondom nije toliko izražen i manje-više svi su izjednačeni.

Vozači spremno čekaju početak utrke na gridu, čeka nas kišna utrka te svi startaju na kišnim gumama i utrka se vozi "flag-to-flag", odnosno u slučaju da se vrijeme poboljša te da bude potrebe za izmjenom pneumatika, utrka se ne prekida, nego se ulazi u boks i mijenja se motocikl. Kiša je samo dodatno zapaprila atmosferu u Jerezu.

Gase se crvena svjetla na semaforima i kreće show!! Zanimljivo, nismo vidjeli onaj poznati katapult-start Španjolca Pedrose, ali zato timski kolega Stoner brani najbolje mjesto na startu i ulazi u prvi zavoj kao vodeći, a u stopu ga prati Lorenzo. Valentino Rossi sa 12. mjesta na startu prvi krug završava na osmom mjestu i nastavlja probijanje prema vodećima, no Pedrosa ima noćnu moru od prvog kruga te prolazi kroz cilj kao desetoplasirani. Dvojac na čelu Stoner - Lorenzo se kroz prva tri kruga odvojio od ostatka vozača, dok VR46 nastavlja svoj lov, s lakoćom prolazi protivnike te demonstrira superiornu vožnju u otežanim uvjetima.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha XT660X BMW K 1600 GTL (2011.) KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Gilera Runner 50 SP Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Ducati Diavel (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R Honda VFR 1200 F BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750