Članak | Tržište motocikala od 1. siječnja do 30. rujna 2025.
Donosimo pregled najprodavanijih modela i marki motocikala u prvih devet mjeseci 2025. godine. Iznenađenja je napretek
Da, i to smo dočekali! Svjedoci smo vremena u kojem u top 10 prodaje motocikala po modelima nema niti jedne Honde, Kawasakija i Suzukija. Znači li to da motocikli iz 'Zemlje izlazećeg sunca' zapravo postaju motocikli iz 'Zemlje zalazećeg sunca'? Ne baš, jer velika japanska četvorka na domaćem tržištu još uvijek drži 52 posto udjela u ukupnoj prodaji od 2486 jedinica. Generalno su prvih devet mjeseci 2025. obilježili nastavak Yamahine višegodišnje dominacije (lider tržišta s 526 jedinica; šest modela u top 10), ali i smanjivanje razlike u korist Honde (382 jedinice, 3. mjesto) te strelovit rast prodaje CFMota (408 jedinica, drugo mjesto).
Kineski proizvođač svoj uspjeh u prvom redu zahvaljuje A2-hit adventureu 450 MT-u, koji unatoč povećanju cijene od oko 700 eura u odnosu na prethodnu godinu, bilježi značajan porast prodaje. Bit će zanimljivo vidjeti kako će nedavno predstavljeni Kawasaki KLE 500 s najavljenom, vrlo konkurentnom cijenom od oko 7000 eura utjecati na prodaju 450 MT-a. A budući da proizvodnja BMW-a R 1300 GS-a sada teče nesmetano, bez prekida, te da su riješeni brojni opozivi, potonji drži prvo mjesto prodaje (118 jedinica) tik ispred temeljito obnovljene Yamahe MT-07 (116 jedinica).
Iznenađenja? KTM je unatoč sapunici o stečaju i novim vlasnicima uspio 'rasprodati' čak 115 jedinica (7. mjesto). Isto tako, prošlogodišnja hit-marka Benelli je s vrlo dobrog sedmog mjesta prodaje u 2024. (168 jedinica), ove godine skliznula na 13. mjesto (53 jedinice). Ilustracije radi, hit-adventure TRK 702/X se u prvih deset mjeseci ove godine prodao u samo 11 jedinica, dok je prošlu godinu zaključio na četvrtom mjestu uspješnosti s 91 jedinicom. Razlozi? Očito je da svaki novi kineski igrač na domaćem tržištu 'kanibalizira' svog 'sunarodnjaka' (i naravno japanske konkurente). Da, dio kupaca zasigurno je završio u ponudi CFMota, a dio i u QJMotoru (10. mjesto, 68 jedinica).
Anomalije na tržištu? Zanimljivo je da je domaći uvoznik BMW-a prodao jednak broj standardnih S 1000 XR-ova i 'plemenitijih' (i skupljih) M 1000 XR-ova (obje izvedbe po 16). Najprodavaniji sportski motocikl u Hrvatskoj je BMW S 1000 RR (17 jedinica), a KTM unatoč drastičnom snižavanju cijene 1290 Super Adventure R-a (16.990 eura) i S-a (18.590 eura) nije u kumulativu uspio prodati više od osam jedinica. Usporedbe radi, Moto Guzzi je uspio prodati jednak broj V 85 TT-a.
Motocikli po modelima:
1. BMW R 1300 GS...................118
2. Yamaha MT-07......................116
3. CFMoto 450 MT.....................104
4. Yamaha Tracer 9/9 GT.............89
5. Yamaha Tenere 700................67
6. CFMoto 800 MT......................60
7. Yamaha Tracer 7/7 GT.............55
8. Yamaha MT-125.....................47
9. Yamaha MT-09.......................38
10. Aprilia SX 125......................35
10. R. Enfield Himalayan 450.......35
Motocikli po markama:
1. Yamaha............526
2. CFMoto.............408
3. Honda..............382
4. Kawasaki..........232
5. BMW................221
6. Suzuki.............169
7. KTM.................115
8. Royal Enfield.....107
9. Aprilia................92
10. QJMotor............68
Ukupno: 2486 jedinica
Zajednica | Komentari