Članak | U posjeti Wunderlichu: Sve za tvoj BMW, a i više od toga
Asortiman ponude broji više od 3800 komponenti iz poglavlja dizajna, zaštite, prtljage i kofera, ovjesa, ergonomije i multimedije. Vrijedi za sve gotovo sve modele motocikala marke BMW
Izložbeni prostor u mjestu Grafschaft-Ringen nedaleko Kölna izgleda doista impresivno. Iako u trenutku našeg posjeta već vlada blagdansko raspoloženje, potencijalnih kupaca ne nedostaje. Jedan od njih upravo detaljno 'skenira' novi BMW R 1300 GS, posebnu pozornost posvećuje sjedalu. Penje se na motocikl zauzima poziciju sjedenja, pomjera se naprijed-nazad, silazi s njega... Isprobava tvrdoću sjedala na opip, traži dodatne informacije od prodavača.
Uobičajen je to folklor za one koji dolaze u Wunderlich, kod najpoznatijeg proizvođača dodatne opreme za BMW motocikle bez obzira radilo se o skuteru, adventureu, superbikeu ili customu. Isto tako, Wunderlich je u međuvremenu u svoju ponudu uvrstio i vrijedne dodatke za Ducati DesertX i Multistradu V4, kao i za Harley-Davidson Pan Americu.
Naš domaćin Herbert Schwarz, voditelj odjela komunikacija i marketinga, bivši je moto novinar i urednik koji osobno sudjeluje u osmišljavanju, razvoju i testiranju moto opreme proizvedene unutar kuće. 'Complete your BMW', glasi njihov slogan, stoga u cijelu priču ulazimo iz perspektive vlasnika R 1250 GS-a koji svoj motocikl želi smisleno nadograditi, te ga ujedno učiniti jedinstvenim.
Što sve u Wunderlichu može dobiti? "Prvo moramo razgovarati o tome u koju svrhu želite nadograditi svoj motocikl. Želite li ga unaprijediti za korištenje u urbanim sredinama i na kratkim rutama, u off-roadu ili ga pak učiniti pogodnijim za dulja putovanja? Isto tako, moramo znati okvirini buđet s kojim raspolažete kako bismo mogli preporučiti najsmisleniju kupnju."
Naravno, odlučili smo se - kao i većina vlasnika BMW-a GS-a – za unaprijeđivanje motocikla za korištenje na dugim rutama, a buđet smo definirali kao 'razuman'. Što god to značilo. "U tom slučaju pod obavezno preporučujem ugradnju nekoliko komponenti čija je svrha zaštita motora i motocikla. Prilikom pada obično strada originalni poklopac glave motora od magnezija, a na terenu u nekoj zabiti to ujedno znači i prestanak vožnje. Stoga je preporučljivo ugraditi zaštitu istog, baš kao crash-barove koji dodatno naglašavaju GS-ovu robusnost te mrežicu koja štiti hladnjak i prednje svjetlo. Štitnike ruku također ne bih zaobišao..."
No, sve ovo nudi i BMW u asortimanu dodatne opreme, pa se stoga logički nameće pitanje – zašto bih uopće išao u šoping u Wunderlich? Herbert ima spreman odgovor – "Naša je snaga brz i smislen razvoj proizvoda te korištenje najkvalitetnijih materijala u svrhu sigurnosti i trajnosti. U tome smo bolji od BMW-a. Možda zvuči arogantno, no to je zaista tako. Naime, imamo 12 inženjera u odjelu razvoja koji su strastveni vozači motocikala, dobro vladaju materijom i brzo donose odluke. Kroz dugotrajnu vožnju i korištenje u ekstremnim uvjetima otkrivamo što možemo učiniti kvalitetnije, bolje, funkcionalnije, smislenije. BMW je veliki sustav koji je u konačnici trom u donošenju odluka. Mi ih donosimo brzo i tu vidimo našu veliku snagu".
A koliko ozbiljno BMW doživljava Wunderlich govori i činjenica da im više ne ustupaju svoje nove modele motocikala prije početka njihove službene prodaje. Time im naravno žele otežat situaciju za razvoj novih komponenti, produljiti vrijeme potrebno za razvoj i početak prodaje. Unatoč tome, samo dva mjeseca nakon lansiranja 1300 GS-a, Wunderlich već ima u ponudi hrpu dodatne opreme za njega. Sjedala, vjetrobranska stakla, crash barovi, koferi... Sve to možete uživo razgledati u njihovom izložbenom salonu, a uskoro i kod ovlaštenih prodavača tj. uvoznika (za Hrvatsku: Novema-Nova). Dakako, postoji i mogućnost online šopinga u čemu je Wunderlich vrlo ažuran – "Isporučujemo u sve dijelove svijeta. Zimi na dnevnoj bazi imamo 200-ak narudžbi, no sad je to značajno više zbog pojave novog GS-a 1300. Ljeti se pak ta brojka penje na 500 do 700 narudžbi dnevno".
No, vratimo se na temu unaprijeđenja našeg GS-a. Koferi su sastavni dio svakog velikog putovanja, pa i tu tražimo Herbertovu pomoć – "Kod GS-a inzistiramo na aluminijskim koferima u kombinaciji sa nosačima od plemenitog čelika. Ne treba pretjerivati s veličinom kofera jer oni šire siluetu motocikla, čine ga težim zbog prtljage u njima. Zašto aluminijski? Na njima prilikom pada na terenu ostaje udubina, dok oni plastični pucaju. Isto tako, naši čvrsti čelični nosači se prilikom pada ne deformiraju, pa i na taj način u određenoj mjeri štitite motocikl od oštećenja. Važno je isto tako napomenuti da ukoliko imate Adventure izvedbu GS-a, tada već serijski imate ugrađene čelične nosače kofera. Naši koferi pristaju na njih bez ikakvih preinaka." To je ujedno i glavna filozofija Wunderlicha – sve mora pristajati na vaš motocikl bez ikakvih dodatnih preinaka. Sukladno tome, svoj motocikl kasnije možete ponovno vratiti u original stanje.
No, unatoč vrlo iscrpnom odgovoru, niti tu nismo mogli zaobići dvojbu – zašto koferi od Wunderlicha a ne originalni BMW-ovi? Herbert je ponovno naglasio razliku u kvaliteti u njihovu korist, te dodao još jednu važnu prednost – "Naši koferi su zaista vodonepropusni, to nije floskula. Imaju dvostruko gumeno brtvilo koje spriječava prodor vode u unutrašnjost. Ujedno su stabilniji, čvršći, lakši za skidanje i stavljanje." Sva kompleksnost ove kvalitetne dodatne opreme vidljiva je i na primjeru odabira sjedala. Prvo se morate odlučiti u kojoj ga boji ili kombinaciji boja želite, potom odabrati jednu od tri ponuđene visine te naposljetku narudžbu zaključiti rješavanjem dvojbe - s grijačem ili bez njega.
Velik broj torbica raznih veličina koje su postavljene na demo motocikle također pojačava našu radoznalost. "Kada su u pitanju duga putovanja, osobno pripadam minimalistima. Bez torbica se na putovanju može preživjeti, no neki vozači ih naprosto obožavaju. Olakšavaju im smještaj sitnica ili stvari koje žele imati nadohvat ruke poput vode, novčanika, prsluka, kišnog odijela, windstopera i sličnog." - pojašnjava nas domaćin. Skreće nam pažnju i na ponudu difuzora za usmjeravanje zraka ili zaštitu od vode, te nam otkriva još jednu specifičnost Wunderlicha – "Imamo vrlo raznoliku ponudu ergonomskih dodataka poput distanci za postavljanje upravljača, oslonaca za noge i već spomenutih sjedala. Individualno prilagođena ergonomija od izuzetne je važnosti na dugim putovanjima, a BMW po tom pitanju nudi malo toga."
Pitanje unaprijeđenja ovjesa ili povećanja nosivosti nismo niti dotakli, budući da smo već na početku naglasili da nam je buđet 'razuman'. U konačnici, takav set dodatne opreme može proći i sa 2000 do 2500 eura, no s dodavanjem ozbiljnijeg kompleta opreme u Wunderlichu možete potrošiti i do 7000 eura. "Većina naših kupaca su prvi vlasnici motocikala, tek manjim dijelom oni koji ih kupe rabljene tj. drugi vlasnici. Iako, moram napomenuti da dijelove imamo u ponudi i više od 10 godina nakon gašenja proizvodnje određenog modela. Kod nas još uvijek možete pronaći dodatnu opremu za R 1100 i 1150 GS." - naglašava Herbert. Ostaje nam još samo da dogovorimo termin montiranja dijelova, i naš BMW će biti spreman za duga putovanja.
Zajednica | Komentari