Motorevija
PRETRAGA
2024-05-31 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak, Wunderlich
Bookmark and Share

Asortiman ponude broji više od 3800 komponenti iz poglavlja dizajna, zaštite, prtljage i kofera, ovjesa, ergonomije i multimedije. Vrijedi za sve gotovo sve modele motocikala marke BMW



Izložbeni prostor u mjestu Grafschaft-Ringen nedaleko Kölna izgleda doista impresivno. Iako u trenutku našeg posjeta već vlada blagdansko raspoloženje, potencijalnih kupaca ne nedostaje. Jedan od njih upravo detaljno 'skenira' novi BMW R 1300 GS, posebnu pozornost posvećuje sjedalu. Penje se na motocikl zauzima poziciju sjedenja, pomjera se naprijed-nazad, silazi s njega... Isprobava tvrdoću sjedala na opip, traži dodatne informacije od prodavača.

Uobičajen je to folklor za one koji dolaze u Wunderlich, kod najpoznatijeg proizvođača dodatne opreme za BMW motocikle bez obzira radilo se o skuteru, adventureu, superbikeu ili customu. Isto tako, Wunderlich je u međuvremenu u svoju ponudu uvrstio i vrijedne dodatke za Ducati DesertX i Multistradu V4, kao i za Harley-Davidson Pan Americu.



Naš domaćin Herbert Schwarz, voditelj odjela komunikacija i marketinga, bivši je moto novinar i urednik koji osobno sudjeluje u osmišljavanju, razvoju i testiranju moto opreme proizvedene unutar kuće. 'Complete your BMW', glasi njihov slogan, stoga u cijelu priču ulazimo iz perspektive vlasnika R 1250 GS-a koji svoj motocikl želi smisleno nadograditi, te ga ujedno učiniti jedinstvenim.

Što sve u Wunderlichu može dobiti? "Prvo moramo razgovarati o tome u koju svrhu želite nadograditi svoj motocikl. Želite li ga unaprijediti za korištenje u urbanim sredinama i na kratkim rutama, u off-roadu ili ga pak učiniti pogodnijim za dulja putovanja? Isto tako, moramo znati okvirini buđet s kojim raspolažete kako bismo mogli preporučiti najsmisleniju kupnju."

 

Naravno, odlučili smo se - kao i većina vlasnika BMW-a GS-a – za unaprijeđivanje motocikla za korištenje na dugim rutama, a buđet smo definirali kao 'razuman'. Što god to značilo. "U tom slučaju pod obavezno preporučujem ugradnju nekoliko komponenti čija je svrha zaštita motora i motocikla. Prilikom pada obično strada originalni poklopac glave motora od magnezija, a na terenu u nekoj zabiti to ujedno znači i prestanak vožnje. Stoga je preporučljivo ugraditi zaštitu istog, baš kao crash-barove koji dodatno naglašavaju GS-ovu robusnost te mrežicu koja štiti hladnjak i prednje svjetlo. Štitnike ruku također ne bih zaobišao..."

 

No, sve ovo nudi i BMW u asortimanu dodatne opreme, pa se stoga logički nameće pitanje – zašto bih uopće išao u šoping u Wunderlich? Herbert ima spreman odgovor – "Naša je snaga brz i smislen razvoj proizvoda te korištenje najkvalitetnijih materijala u svrhu sigurnosti i trajnosti. U tome smo bolji od BMW-a. Možda zvuči arogantno, no to je zaista tako. Naime, imamo 12 inženjera u odjelu razvoja koji su strastveni vozači motocikala, dobro vladaju materijom i brzo donose odluke. Kroz dugotrajnu vožnju i korištenje u ekstremnim uvjetima otkrivamo što možemo učiniti kvalitetnije, bolje, funkcionalnije, smislenije. BMW je veliki sustav koji je u konačnici trom u donošenju odluka. Mi ih donosimo brzo i tu vidimo našu veliku snagu".

A koliko ozbiljno BMW doživljava Wunderlich govori i činjenica da im više ne ustupaju svoje nove modele motocikala prije početka njihove službene prodaje. Time im naravno žele otežat situaciju za razvoj novih komponenti, produljiti vrijeme potrebno za razvoj i početak prodaje. Unatoč tome, samo dva mjeseca nakon lansiranja 1300 GS-a, Wunderlich već ima u ponudi hrpu dodatne opreme za njega. Sjedala, vjetrobranska stakla, crash barovi, koferi... Sve to možete uživo razgledati u njihovom izložbenom salonu, a uskoro i kod ovlaštenih prodavača tj. uvoznika (za Hrvatsku: Novema-Nova). Dakako, postoji i mogućnost online šopinga u čemu je Wunderlich vrlo ažuran – "Isporučujemo u sve dijelove svijeta. Zimi na dnevnoj bazi imamo 200-ak narudžbi, no sad je to značajno više zbog pojave novog GS-a 1300. Ljeti se pak ta brojka penje na 500 do 700 narudžbi dnevno".



No, vratimo se na temu unaprijeđenja našeg GS-a. Koferi su sastavni dio svakog velikog putovanja, pa i tu tražimo Herbertovu pomoć – "Kod GS-a inzistiramo na aluminijskim koferima u kombinaciji sa nosačima od plemenitog čelika. Ne treba pretjerivati s veličinom kofera jer oni šire siluetu motocikla, čine ga težim zbog prtljage u njima. Zašto aluminijski? Na njima prilikom pada na terenu ostaje udubina, dok oni plastični pucaju. Isto tako, naši čvrsti čelični nosači se prilikom pada ne deformiraju, pa i na taj način u određenoj mjeri štitite motocikl od oštećenja. Važno je isto tako napomenuti da ukoliko imate Adventure izvedbu GS-a, tada već serijski imate ugrađene čelične nosače kofera. Naši koferi pristaju na njih bez ikakvih preinaka." To je ujedno i glavna filozofija Wunderlicha – sve mora pristajati na vaš motocikl bez ikakvih dodatnih preinaka. Sukladno tome, svoj motocikl kasnije možete ponovno vratiti u original stanje.

 

No, unatoč vrlo iscrpnom odgovoru, niti tu nismo mogli zaobići dvojbu – zašto koferi od Wunderlicha a ne originalni BMW-ovi? Herbert je ponovno naglasio razliku u kvaliteti u njihovu korist, te dodao još jednu važnu prednost – "Naši koferi su zaista vodonepropusni, to nije floskula. Imaju dvostruko gumeno brtvilo koje spriječava prodor vode u unutrašnjost. Ujedno su stabilniji, čvršći, lakši za skidanje i stavljanje." Sva kompleksnost ove kvalitetne dodatne opreme vidljiva je i na primjeru odabira sjedala. Prvo se morate odlučiti u kojoj ga boji ili kombinaciji boja želite, potom odabrati jednu od tri ponuđene visine te naposljetku narudžbu zaključiti rješavanjem dvojbe - s grijačem ili bez njega.

 

Velik broj torbica raznih veličina koje su postavljene na demo motocikle također pojačava našu radoznalost. "Kada su u pitanju duga putovanja, osobno pripadam minimalistima. Bez torbica se na putovanju može preživjeti, no neki vozači ih naprosto obožavaju. Olakšavaju im smještaj sitnica ili stvari koje žele imati nadohvat ruke poput vode, novčanika, prsluka, kišnog odijela, windstopera i sličnog." - pojašnjava nas domaćin. Skreće nam pažnju i na ponudu difuzora za usmjeravanje zraka ili zaštitu od vode, te nam otkriva još jednu specifičnost Wunderlicha – "Imamo vrlo raznoliku ponudu ergonomskih dodataka poput distanci za postavljanje upravljača, oslonaca za noge i već spomenutih sjedala. Individualno prilagođena ergonomija od izuzetne je važnosti na dugim putovanjima, a BMW po tom pitanju nudi malo toga."



Pitanje unaprijeđenja ovjesa ili povećanja nosivosti nismo niti dotakli, budući da smo već na početku naglasili da nam je buđet 'razuman'. U konačnici, takav set dodatne opreme može proći i sa 2000 do 2500 eura, no s dodavanjem ozbiljnijeg kompleta opreme u Wunderlichu možete potrošiti i do 7000 eura. "Većina naših kupaca su prvi vlasnici motocikala, tek manjim dijelom oni koji ih kupe rabljene tj. drugi vlasnici. Iako, moram napomenuti da dijelove imamo u ponudi i više od 10 godina nakon gašenja proizvodnje određenog modela. Kod nas još uvijek možete pronaći dodatnu opremu za R 1100 i 1150 GS." - naglašava Herbert. Ostaje nam još samo da dogovorimo termin montiranja dijelova, i naš BMW će biti spreman za duga putovanja.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R