Motorevija
PRETRAGA
2012-11-28 , Autor: Ines
Bookmark and Share

Od 1946. godine Vespa je prepoznatljiva po jedinstvenom stilu i tehnologiji, cijelim generacijama ispunjavala je želju za slobodom i pokazala pravi put u svijetu gdje je individualna mobilnost jednaka emancipaciji. Vespa njeguje tu priču već šezdeset i šest godina uz stalnu evoluciju svog jedinstvenog koncepta funkcionalne forme

ESENCIJA STILA

Danas, nakon sedamnaest milijuna proizvedenih Vespi koje su osvojile ulice diljem svijeta i postale svjetska legenda, Vespa otkriva svoju budućnost.

To čini s izravnim referiranjem na svoj izvorni model MP6 prototip, prvu vespu od koje je u proljeće 1946. godine nastao najslavniji skuter na svijetu, nenadmašiva talijanska ikona stila i kreativnosti.



Koristeći esenciju stila prvog modela koji je svojom estetikom zauvijek obilježio pojam individualne mobilnosti i postao dijelom naše svakodnevnice, te naglašavajući linije koje su proslavile taj model, dizajnerski centar iz Pontedere predstavlja novu generaciju vespe koja savršeno spaja povijest, tradiciju i inovaciju. Vespa je ponovno ispred svog vremena i predstavlja nam tržište budućnosti po pitanju stila, tehnologije i bolje kvalitete življenja.

Vespa 946, koja vjerno prikazuje izvornu ideju, preuzima rješenje samonosive karoserije. Taj tip strukture jedinstven je među skuterima i sastoji se od varenog čelika, ali je sada, prvi put u povijesti Vespe, obogaćen i aluminijskim elementima.

Rezultat toge je jedinstven i vrijedan skuter koji od svog prvog pojavljivanja zauzima posebno mjesto u veličanstvenoj povijesti Vespe. Riječ je o skuteru kojem je predodređeno da svoju osnovnu funkciju mobilnosti obavlja na najvišoj razini, dok se istovremeno ističe u gradskoj sredini. Vespa 946 jedinstven je skuter koji privlači pažnju i sa stilom pokazuje vrijednosti stila i elegancije koji proizlaze iz slavne povijesti. Vespa 946 predstavlja najveću moguću vrijednost u svijetu skutera i postavlja Vespu među elitne luksuzne marke.

IZVRSNA ŠASIJA

Vespa se, kao i uvijek u svojoj povijesti, ističe svojom šasijom. Riječ je o čeličnoj samonosivoj karoseriji s aluminijskim elementima koja nosi pogonski agregat, prijenos i sve mehaničke komponente.

Vrhunska kvaliteta izrade i izvrsni materijali korišteni za vespu 946 razlikuju ovaj model od svih drugih skutera na tržištu. Korištenje aluminija pridonosi zapanjujućoj estetici i smanjenju težine što posljedično znači i bolju efikasnost vozila s manjom potrošnjom goriva i manjim emisijama štetnih plinova.

Inspirirana modelom MP6, prvim prototipom vespe iz 1946. godine, vespa 946 vizualno se značajno razlikuje od ostalih Vespinih modela na tržištu. Uz modele tradicionalno podijeljene na one s malom šasijom (vespa LX i vespa S) i one s velikom šasijom (vespa GTS i vespa GTV) sada je predstavljen potpuno novi model koji uz to što se referira na klasične linije povijesnog modela odskače od postepene evolucije dizajna i donosi filozofiju ''povratak u budućnost''.



Vespa 946 sažima sve najbolje karakteristike vespi koje su joj prethodile tijekom nekoliko desetljeća. Dimenzije šasije i međuosovinski razmak, usporedivi s velikom vespom GTS, pružaju stabilnost vozilu, dok uske linije, manja težina i kut upravljača sličan onome na vespi LX čine ovaj model izvanredno agilnim.

Ovjes se odlikuje originalnošću prednje vilice (jednostruka polužna vilica, jedna od dizajnerskih karakteristika svih vespi) i dorađenim rješenjem na stražnjem kotaču. Prvi put u povijesti Vespe korišten je horizontalno postavljeni stražnji plinski amortizer, podesiv u četiri položaja, spojen s progresivnim polužjem. Ovo rješenje omogućilo je čiste linije stražnjeg djela vespe 946.

LED svjetla prepoznatljivi su elementi vespe 946, a prednje svjetlo ističe se po tome što u potpunosti koristi LED tehnologiju.

Sjedalo s aluminijskom podlogom predstavlja izvanredan dizajnerski element koji elegantno cjelokupni dizajn vespe 946 stavlja u svrhu funkcionalnosti. Sjedalo je pričvršćeno na nosač od lijevanog aluminija te je presvučeno vrhunskim vodootpornim materijalom. 



Prednji aluminijski blatobran elegantno pokriva prednji kotač od 12'' koji je jednake dimenzije kao i stražnji kotač. Odvojivi obruči kotača najveći su ikada na vespi i dodatno uljepšavaju model 946. U potrazi za maksimalnom sigurnošću korišten je kočni sustav s dva diska i dvokanalnim ABS sustavom.

Vespa 946 opremljena je inovativnim sustavom za kontrolu proklizavanja pogonskog kotača ASR. Time je osigurano optimalno prianjanje uz podlogu. Riječ je o sofisticiranom tehnološkom rješenju iz Piaggio Grupe kojim dosad nije opremljena ni jedna vespa.

TEHNO(EKO)LOŠKI CILJEVI

Vespa 946 otvara prozor u budućnost tehnologije. Srce vespe 946 je izuzetno moderan pogonski agregat koji ukazuje na smjernice razvoja pogonskih agregata u budućnosti, a karakteriziraju ga smanjena potrošnja goriva i dramatično smanjena razina emisija štetnih plinova i buke.

Jednocilindarski, četverotaktni, zrakom hlađeni pogonski agregat od 125 cm³ s tri ventila i elektronskim ubrizgavanjem predstavlja vrhunsku tehnologiju Piaggio Grupe.



Pogonski agregat u potpunosti je dizajniran, razvijen i proizveden u Pontederi, u najvećoj tvornici Piaggio Grupe. Riječ je o jednom od najvažnijih i najnaprednijih centara za istraživanje, razvoj i proizvodnju pogonskih agregata na svijetu. Ovaj agregat proizašao je iz nastojanja Piaggio Grupe da sve svjesnijim kupcima pruži proizvod koji jamči performanse, pouzdanost i sigurnost te koji je istovremeno u samom vrhu po pitanju brige za okoliš.

Za postizanje boljih performansi uz smanjenu potrošnju goriva i smanjene emisije štetnih plinova provedena je temeljita analiza za smanjenje trenja i poboljšanje dinamike tekućina unutar agregata.

Inovativni razvod s tri ventila optimizira vrtloženje smjese u cilindru te omogućava postavljanje svjećice u optimalnu poziciju za veću efikasnost procesa izgaranja te ujedno i bolje hlađenje unutarnjih dijelova glave motora.

Za sve pokretne dijelove korišteni su ležajevi kako bi se smanjilo trenje. Klackalice razvoda opremljene su valjcima koji smanjuju buku i povećavaju mehaničku efikasnost, a bregasta osovina nalazi se na ležajevima kao i cijeli završni prijenos. 

U potrazi za najboljim omjerom performansi i potrošnje goriva razvod s tri ventila najučinkovitiji je jer omogućava bolji usis smjese i povećava efikasnost pogonskog agregata u usporedbi s pogonskim agregatima s dva ventila. 

Sustav hlađenja također je rezultat iscrpne analize kako bi se dodatno poboljšale performanse uz značajno smanjenje buke i gubitka snage. 



Sustav elektronskog ubrizgavanja vrhunski je po pitanju funkcionalnosti i voznih karakteristika s automatskom kontrolom praznog hoda i zatvorenim krugom napajanja gorivom s lambda sondom. Trodimenzionalnim mapama kuta paljenja, kontrole smjese i vremena ubrizgavanja upravlja kontrolna jedinica posljednje generacije što zajedno s trostrukim katalizatorom jamči zadovoljavanje Euro3 norme u tolikoj mjeri da će biti zadovoljeni i sve stroži uvjeti u nadolazećim godinama.

Performanse s maksimalnom snagom na radilici od 8,5 kW pri 8250 o/min i maksimalnim okretnim momentom od 10,7 Nm pri 6500 o/min postavljaju ovaj pogonski agregat u sam vrh svoje klase.

Vespa 946 125 3V donosi bolje performanse u usporedbi s pogonskim agregatima prethodne generacije. Maksimalna snaga povećana je za 7,1%, a maksimalni okretni moment za 10,3%.

Unatoč značajno boljim performansama postignuti su odlični rezultati po pitanju potrošnje goriva. Pri brzini od 50 km/h potrošnja goriva iznosi 1,8l/100 km (30% manje od pogonskog agregata prethodne generacije). Uz to, servisni intervali postavljeni su na 10.000 km što znači da novi 3V pogonski agregat donosi niže troškove održavanja.







VESPA 946 – TEHNIČKI DETALJI

Tradicija i inovacija: karoserija od čeličnog lima i aluminijskih elemenata: upravljač, nosač sjedala, bočne oplate, prednji blatobran.

Maksimalna sigurnost: ABS kočni sustav i ASR elektronski sustav protiv proklizavanja. Veliki kotači od 12'' i dva kočna diska.

Ekologija i ekonomičnost: pogonski agregat od 125 cm³ s tri ventila, elektronskim ubrizgavanjem. Potrošnja goriva i niska razina emisija štetnih plinova najbolji su u klasi.

Tehnologija i stil: LED prednje svjetlo i pokazivači smjera, LCD instrumentna ploča. 





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha V-max Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda VFR 1200 F Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda CBF 600 S Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Yamaha FJR1300 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)