Članak | Više obujma za Royal Enfield Continental GT i Himalayan
Na eventu Motoverse u Goi, između ostalog, vidjeli smo neke nove modele i koncepte
Motoverse, moto-festival u indijskoj Goi u organizaciji Royal Enfielda, iz godine u godinu privlači sve veći broj posjetitelja. Naime, riječ je o najvećem okupljanju vozača Royal Enfielda na svijetu koji se u početku nazivao Rider Mania, no s vremenom je evoluirao u puno veći festival moto-kulture. Indijski proizvođač motocikala ovaj događaj ujedno koristi za promociju postojećih modela, te najavu nekih budućih projekata pri čemu zapravo 'opipava' puls svoje publike.
Tako smo primjerice imali priliku izbliza pogledati GT 750, ili ono što bi po svemu sudeći ovaj motocikl trebao biti. Royal Enfield je 2017. predstavio tada novi zrakom hlađeni twin obujma 648 ccm koji razvija 48 KS i 52 Nm, a kojeg su kasnije iskoristili u nizu modela (Interceptor, GT, Shotgun, Classic itd.). Konkurenti poput Triumpha Street Twina ili Moto Guzzija V7 tada su vladali sličnim performansama, no u međuvremenu su nadogradili svoje modele, kako performansama, tako i opremom.
Stoga su započele prve glasine o povećanju obujma Royal Enfieldovog zrakom hlađenog paralelnog twina. Isprva se spominjao obujam od 750 do 900 ccm, no sada je prilično sigurno da ćemo imati Continental GT 750 i Himalayan 750! Najviša snaga i potisak? "Još smo u fazi testiranja i odlučujemo o tome..." – bio je šturi odgovor inženjera u trenutku našeg obilaska R&D odjela u Chennaiju. Tamo naravno nismo smjeli koristiti foto aparat, ali su nam pokazali dosta toga i pojasnili nam neke tehničke specifičnosti.
Inače, Himalayan 750 siluetom dosta sliči Husqvarni Norden, što znači da sprijeda ima karakteristično okruglo svjetlo i oble dizajnerske linije. Sjedalo mu je u dvije razine, prednja upside-down vilica je ozbiljnih dimenzija i nudi mogućnosti podešavanja, baš kao i monoamortizer koji ima kotačić za ručno podešavanje. Prednji je kotač žbičani 21-inčni, iako se razmišlja i o aluminijskom od 19-inča. Stražnja je vilica aluminijska i djeluje moćno, a prototip koji se testira imao je crash-barove, aluminijski štitnik motora i štitnike ruku, što je nagovještaj da bi ova oprema na Himalayanu 750 mogla biti serijska.
Električna verzija Himalayana (Him-E)
U razgovoru s inženjerima saznali smo da će Royal Enfield na spomenuta dva modela obujma 750 ccm imati različite pristupe pogonskom agregatu. U GT-u 750 smo vidjeli dva kanala za ubrizgavanje do glave cilindra, dok je u Himalayanu 750 jedan u obliku slova Y. Sukladno tome, performanse i krivulje snage/momenta dvaju motora mogle bi biti dosta različite. Pretpostavljamo da će u GT-u 750 fokus biti na većoj vršnoj snazi, a na Himalayanu na upotrebljivom potisku u niskim i srednjim režimima radnog područja.
Na prvu su uočljivi veći cilindri i veća glava cilindra, širi su no na verziji 650. Zajedničko za oba koncepta – čini nam se da je sustav hlađenja uljem značajno revidiran tj. da mu je kapacitet povećan za učinkovitije hlađenje veće glave cilindra i kompenzaciju očekivanog povećanja snage. Da, Royal Enfield bi trebao tražiti dobitke u performansama cijelog motora kako bi se uopće približio standardu u segmentu retro motocikala hlađenih uljem.
Još novosti za 2026. godinu? CEO i vlasnik tvrtke Siddhartha Lal je na glavnoj pozornici pokazao novi Bullet 650 i publici pružio uvid u nadolazeće električne motocikle, Flying Flea C6 i S6. Iste smo već imali prilike detaljno pregledati na nedavno održanoj EICMA-i. Konceptni motocikl Him-E uvelike je kružio cestama Goe i redovito je uzimao 'predah' ispred kultnog okupljališta vozača ove marke – Royal Enfield Garage Cafea.
Royal Enfield nam je pokazao i novi Scram 450 koji je u življim bojama, s 19-inčnim prednjim kotačem i pogonskim agregatom Sherpa (iz Himalayana 450). Dakle, Scram 450 će naglašenije preuzeti ulogu funbikea u modelskoj gami. Interceptor će i dalje imati stari pogonski agregat obujma 650 ccm - koji će se optimizirati po pitanju učinkovitosti i performansi – ali će dobiti novu izvedbu instrumenata. Njihov klasični kroj bit će podijeljen na analogni (pokazivač brzine i broja okretaja) i digitalni dio (prikaz navigacijske karte) a instrumentima će se upravljati putem joysticka na lijevoj strani upravljača. Službeno bi novi modeli trebali biti predstavljeni sredinom 2026. godine.
Zajednica | Komentari