Motorevija
PRETRAGA
2020-01-17 , Autor: Vanja Margetić, Slike: Vanja Margetić
Bookmark and Share

Održan je prvi od šest zimskih semestara u organizaciji BMW moto kluba Zagreb



Već tradicionalno, u vrijeme zimske pauze, ako se za članove ovog kluba to može tako nazvati, okupljaju se i održavaju predavanja na temu sigurnosti u motociklizmu. Prvo predavanje donijelo je zanimljivu i poučnu temu, a ona je vožnja u grupi. Dvojica predavača svaki na svoj način prikazali su nekoliko pravila ponašanja prilikom grupne vožnje.



Brojni okupljeni članovi kluba, ali i motociklisti koji to nisu mogli su čuti od onih najjednostavnijih pravila, koje svi prilikom vožnje smatramo pod normalnim. Primjerice, nikada na put ne krećite praznog rezervoara, jer u tom slučaju formirana kolona mora stati kako bi vi natočili gorivo. Otkrili su predavači da nikada na put, posebno ako je riječ o većoj grupi ne treba krenuti bez prethodnog dogovora i pripreme cijelog putovanja.

Bilo je riječi i o tome, gdje u koloni staviti one manje iskusne motocikliste. Pravila su poprilično jednostavna, na početku kolone je vođa puta, nakon njega slijede oni s manje vozačkog iskustva. Ako ih je više u grupi, treba ih pravilno rasporediti. Najiskusniji uvijek idu na kraju kolone. Formacija vožnje u koloni je tzv. cik-cak formacija. U takvoj formaciji vidljivost je zasigurno veća, nego da svi voze jedan iza drugoga. I ono najbitnije, što su predavači nekoliko puta naglasili, pretjecanja u koloni nema. Pretjecanje u koloni moguće je tek kad se steknu svi sigurnosni uvjeti za to, jer svatko je odgovoran za motocikl iza sebe.



Nekoliko je i ovdje trikova bitnih za sigurnost. Primjerice ako zaobilazite automobil, a iza vas su još jedan ili više motocikala, prvi se obavezno, nakon što obavi pretjecanje mora maknuti u desno, kako bi motocikl iza njega imao dovoljno mjesta za siguran završetak pretjecanja. Prilikom vožnje kroz zavoje, formacija se mijenja, samo u toj situaciji vozi se jedan iza drugoga.
Riječi je bilo i o bontonu, odnosno kulturnom ponašanju prilikom vožnje u grupi. Samoincijativno napuštanje grupe svakako ne ide u prihvatljivo ponašanje motociklista. Ako vam se iz nekog razloga ne sviđa ovakav način vožnje, odustati možete na prvom idućem zaustavljanju, na način da o svom napuštanju obavjestite voditelja putovanja.



Eventualne primjedbe govore se isklučivo voditelju putovanja, nikako cijeloj grupi, jer to može unijeti dodatnu nervozu ili nesigurnost, što svakako nije dobro za siguran nastavak putovanja. Govorilo se na kraju predavanja o odabiru smještaja, mjesta za parkiranje motocikala, cjelokupnoj slici kluba, odnosno organizatoru prilikom odlaska primjerice u strane zemlje. Predavači su istaknuli kako svako ponašanje pojedinca utječe na cjelokupnu sliku kluba ili zemlje iz koje dolaze motociklisti.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki DL1000 V-Strom Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)