Motorevija
PRETRAGA
Posloži:
Broj komentara:
Baltazar | 2011.04.09 22:13

Veseli i ZDRAVI bili!

Baltazar | 2011.04.09 14:26

Evo nekih (okrutnih) brojki:
Prema MUP-ovoj statistici - Pregled sigurnosnih pokazatelja u 2010. godini (poveznica)
Stranica 103, tablica 4. 6. Prometne nesreće i posljedice prema vrsti vozila za 2010. godinu:

Motocikli i mopedi: 3.235 nesreća, 2.401 ozlijeđenih, 66 poginulih
74,22% broj ozlijeđenih prema broju nesreća, 2,04% broj poginulih prema broju nesreća

Automobili: 62.640 nesreća, 11.916 ozlijeđenih, 205 poginulih
19,02% broj ozlijeđenih prema broju nesreća, 0,33% broj poginulih prema broju nesreća

Dakle, gruba ocjena: na motociklu imate 3,9 puta veći rizik da budete ozlijeđeni u nesreći i 6,2 puta veći rizik da poginete u nesreći!

Kako će tko voziti po prometnicama - to svatko za sebe odlučuje...

Baltazar | 2011.04.09 14:21

Evo nekih (okrutnih) brojki:
Prema MUP-ovoj statistici - Pregled sigurnosnih pokazatelja u 2010. godini (poveznica)
Stranica 103, tablica 4. 6. Prometne nesreće i posljedice prema vrsti vozila za 2010. godinu:

Motocikli i mopedi: 3.235 nesreća, 2.401 ozlijeđenih, 66 poginulih
74,22% broj ozlijeđenih prema broju nesreća, 2,04% broj poginulih prema broju nesreća

Automobili: 62.640 nesreća, 11.916 ozlijeđenih, 205 poginulih
19,02% broj ozlijeđenih prema broju nesreća, 0,33% broj poginulih prema broju nesreća

Dakle, gruba ocjena: na motociklu imate 3,9 puta veći rizik da budete ozlijeđeni u nesreći i 6,2 puta veći rizik da poginete u nesreći!

Kako će tko voziti po prometnicama - to svatko za sebe odlučuje...

Baltazar | 2011.04.09 12:56

Evo još malo pisanih razmišljanja (na osnovu vlastitih i tuđih iskustava)...
Zapravo, nemam ništa protiv automobilista - i oni samo koriste prometnice da bi negdje stigli, po mogućnost brzo i udobno.
Bio sam i automobilist i skuteraš, pa mi se nema smisla sam sa sobom svaditi...
Razumljivo mi je da kad se vozim po prometnicama gdje automobilisti voze brže od mene, da me samo što prije žele zaobići.
Mičem se udesno koliko mogu, ali nekad zbog šljunka, izbočina ili udubina (npr. šahtovi), slabo hrapavih rubnih crta na kolniku ili visokih rubnjaka ne usuđujem se voziti toliko blizu ruba koliko bih htio.
E sad, kad je automobilist strpljiv i može malo pričekati dok mu se ne oslobodi dovoljno mjesta da me pretekne, i pretjecanje obavi sa recimo metar razmaka od mene, onda je za mene vožnja vrlo sigurna i ugodna (čak i ako zalelujam lijevo-desno zbog kakve grbe, rupe ili kamena na cesti) - svaka čast takvom automobilistu!
Neki automobilisti nemaju strpljenja čekati da im se oslobodi više mjesta ili loše ocijene razmak pa prolaze vrlo blizu ili me čak "poglade" po upravljaču.
Ne mogu reći da tada ne dolazi bijes u moju glavu, ali kad se malo ohladim, čini mi se da je tada ipak najvažnije da se održim na dva kotača i da ne ljosnem.
Isto tako čini mi se da je najvrednije ako taj automobilist nešto iz toga nauči, pa takve stvari više ne ponovi.
I još ovo: ne očekujem da svi ostali voze bez greške, uvijek se može desiti da me netko previdi ili napravi neku drugu grešku koja može biti pogubna po mene, pa pokušavam svoju vožnju prilagoditi tome koliko je moguće, jer kad ponestane metara za naglo zaustavljanje ili prostora za izbjegavanje - onda više ama baš ništa ne mogu napraviti...

Baltazar | 2011.02.21 21:14

Skuter sam vozio ranije, sada sam na mopedu što je skoro isto...
Uglavnom je ugođaj u prometu nemoćan (osim u manjim uličicama).
Dakle, čuvaj glavu svoju kako znaš i umiješ!

KorniKornjaca | 2009.09.24 22:23

vec sam 24 dana skuteras, tj. od kad su mi srusili motor na parkingu, a ja motor radi ŠUGAVOG jadranskog osiguranja jos nisam popravio....
u ta 3 i pol tjedna, nauzival sam se NE na cesti jer kakvih sve idijotina ima u autioma, to nemrem opisat....danas ujutro, 30m od raskrizja, idijotina u starom TAMovom kamioncicu mi se ubacila jer je mislila da budem sporiji od njega...sva sreca kaj to njegvo smece nejde vise od 70kmh, a moj pežo lovi čak 90 bez ikakvih modifikacija....prvo sam mu spreklel sve zivo, prosel ga i onda bez ruku na volanu oba dva srednjaka u zrak....kaj je najbolja fora, pokusaval me ulovit na cesti....
al sve ostalo na pokusaju....

Danijel | 2009.09.15 09:12

Danas idem na posao skuterom i vozim držićevom cca 65-70 km/h ,gužva je al neki polo caddy silom hoće proći ispred mene, ukaže se prilika i ja se maknem u traku lijevo, kad momak (polupismeni dosvaljač nebitne elektroničke robe xy) naglo ispred mene i na kočnicu kao da mi pokaže kako ja njega sputavam na cesti, kočim i ja na knap, a nervoza raste do jaja odjednom u mirno jutro. Ne mogu mu pokazati ni srednjak jer moram držat upravljač i lud sam. Razmišljam, vozio sam 10 km/h preko ograničenja, dakle ako me misliš obilaziti lud si i nemaš se pravo ljutiti što nisam odmah pobjegao u drugu traku, a drugo - mamu ti j.... otac sam dvoje djece koji korektno vozi i ide raditi da donese plaću i da preživi mjesec. Da me je kojim slučajem srušio i doveo u još veću opasnost mislim da bi ga rastavio na sastavne faktore na sred držićeve. Pa do kad će moju sudbinu u ruke uzimati kakvi jebivetri samo zato što su zaštićeni u autu, a ja na skuteru. Stoka nevezana rvatska.....

Dario89 | 2009.07.02 17:02

Tesko nama skuterasima danas...mi izgledamo tako nemocno na cesti sa svojih par konjskih snagica,da nas sva vozila maltretiraju i oduzimaju nam prednost...tako ti je to dok si mali i nemocan...Svi misle : Ajmo sredit ovog pisonju sto leluja po cesti sa tim mopedicem...I tako to onda bude...

KorniKornjaca | 2009.05.11 18:04

Citat easyRR:

znači - već je iskusnjara


tak nekak

Dane | 2009.05.11 16:20

Tako to obično biva nakon pada, no da smo kolektivno otišli kvragu i da u svakidašnjoj "žurbi" nemamo vremena stati i pomoći drugome istina je - i to je strašno...mislimo netko će drugi! Zato je najbolje ne padati...

easyRR | 2009.05.10 23:31

znači - već je iskusnjara

KorniKornjaca | 2009.05.10 14:22

ma ipak je sjeo...vec jucer....zena mu uzela auto, pa on nije imao drukcije otici na posao

easyRR | 2009.05.09 21:34

da se slomio jel bi itko od njih nazvao hitnu??? vjerovatno bi morao čekati prvog motoristu ili prvog vozača auta koji ima i motor - dobro da mu nije ništa - a izjava da više neće na skuter, heheh - tko to od nas nije izjavio - ja poslije svakog pada, kvara, pljuska... uvjereno izjavljujem

KorniKornjaca | 2009.05.09 00:00

danas mi kolega pao sa skutera kad se vracao s posla....
idijot u autu ga izgurao iz ceste jer je isao preticavat na nepreglednom mjestu...
i naravno, taj vozac nije stao da vidi dal se covjeku koji je upravo pao sa skutera kaj dogodilo... nit onih 5 vozaca nisu stali koji su bili u koloni koju je taj nesavjesni idijot vozac preticavao....
na svu srecu, nije mu nist...
pri izbjegavanju auta uspjel je usporiti do prihvatljive brzine za pad
malo si ogrebao koljeno i skuter...
i to je sve od ozljeda...
al psihicki je malo losije prosao jer je dobrih 500 m gurao skuter jer nije htio upalit i uzasno je zamuckivao jer ga to sve prestrasilo....prvi takav slucaj mu je bio...i veli zadnji- vise nikad ne sjeda na skuter...
onda sam na svu srecu ja naisao i upalio mu skuter, prepratio ga doma...

ovo sve govori o vozackoj "kulturi"

pozdravljam vas...
LP,
Kosca

easyRR | 2009.05.06 23:38

Dooobra! I to sve govori. Možemo pametovat o sigurnosti danima, nosit ovakvu kacigu, onakvu, rukavice ove, kornjača ona, vozit polako i sve ostalo što je u našoj moći.... Je li u našoj moći pridonijeti "progledavanju" vozača automobila? Ili je to na nivou - i was blind but now i can see - što spada u kategoriju čuda. Mislim, strah je mene i sebe ponekad kad vozim (vidi postpis ali nevidljivost mi je maaalo veći problem.

Vozači zbilja ponekad nisu krivi (treba stavit u zakon - ako si programirao cijelu noć ne smiješ voziti jer onda ne vidiš ono, ode vozačka na 3 mjeseca ako voziš nakon predugog rada. S obzirom da smo zemlje koja je poznata po pretrgavanju na poslu, bilo bi malo vajde od toga...

Dane | 2009.05.04 14:08

Što se skutera i automobila tiče imam jednu dobru - jutro, 8.15h sunčano 27.7., došao s mora jučer i lagano idem na posao. Radnička, vozim cca 50 kmh (honda sh150) i približavam se raskršću i automobilu koji mi dolazi iz suprotnog smjera i skreće preko moje trake ulijevo u ulicu. Vozač i ja se doslovno gledamo kada dotični naglo doda gas i krene skretati kao da me nema. Bez mogućnosti korekcije putanje pogađam njegov desni prednji kotač, preliječem haubu, padam na cestu i lomim dva kralješka - sve onako u čudu!!! Kako sam preletio na njegovu stranu auta, ležim i dalje, a on otvara vrata i kaže - bog, nije baš neki način upoznavanja, ja sam Ljubo, žao mi je, ali nisam te uopće vidio...........pa ti vidi (rehabilitirao sam se godinu dana, a on je bio programer koji je cijelu noć radio - vjerujem da me nije vidio jer nije vjerojatno vidio ništa) Uglavnom što želim reći, kompjuteri i Bill Gates su krivi za sve, što ćeš!

easyRR | 2009.04.15 15:51

naravno da je frka - ponekad sam siguran da većina ima "skutersko" sljepilo. Jednostavno nas ne ubadaju - kao da nas nema. Jučer 2 (dvije) gospođe ravno se prestrojavat na mene - razlika 60 sec. Usro se dvaput . I jednu i drugu sam zahalto na semaforu i vele da me nisu vidle. Iskreno su mi djelovale, malo i prepadnute čak...

KorniKornjaca | 2009.04.13 22:30

na skuteru hvala bogu nisam imal nekih problema....ak je neko iza mene dosel vecom brzinom, maknul sam se cim bolje u stranu, lagano usporil i nek prodje....bolje je bilo ak su ispred mene, bar me panduri nisu stopirali i dripali mi zato kaj mi skuter nema blokade(hvala bou naletjel sam uvijek na takve)....
a sad na 550 kubika vise, izbjegavam situacije da je auto ispred mene...ajd, osim ak dodje neki nadobudni klinac u fiat puntu il golf jedinici s sirokim kotacima i mnogo puno spojlera, onda ih propustim da se mogu osjecat ko pravi macho muskarci ak vec nemaju macho auto....nemrem opisat kolko je ponosa trenutno u njima kad me prosisaju sa punih 60 kmh....a onda se ne usude traktor ispred sebe preticat


eh, zagorje, divlji zapad...a takve su nam i ceste...LOL

mg749ie | 2009.04.04 19:41

naravno da nas je strah, vozači četverokotača ili autih su postali agresivni i ne fermaju motore ni pol posto, auti su brži od motora i misle da se mogu nateravati s nama te je to sigurno problem i razlog za strah, uz lošu cestu i sve gušći promet i nervozu vozača onda je sve jasno.

maki | 2009.03.16 13:16

...dr. Dane je uvijek bolji

Dane | 2009.02.22 22:51

Imate li problema s drugim vozačima


Dane: naravno

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)