Motorevija
PRETRAGA
Posloži:
Broj komentara:
Sledgehammer | 2011.04.12 11:07

Pa treba, ako je dnevna smjena, cca mrvicu više od sat vremena, a u sat vremena se svašta može desiti i može biti sranja i živciranja do neba... a sve zakaj? Za jedan vijak?? Daleko sam ja od lake i velike zarade...

Baltazar | 2011.04.10 13:03

Čini mi se da za 45 kn Sledge ipak ne treba jaku dugo raditi...
A da bi mi bilo drago da on i ostali mogu taj vijak kupiti za 5 kn, bilo bi
Kruh 137 kn kila - može, ali samo Bavarski i to kad ga kupuje Bavarac (pa nek' on nama i dalje naplaćuje vijke 45 kn), obični crni il' polubijeli oko 5 kn molim...

Sledgehammer | 2011.04.10 10:45

Citat Baltazar:

Puno za jedan vijak, ali nije tako skupo za sigurnost motocikla


Tom tvojom logikom i krug bi mogao koštati 137 kuna kila...

Baltazar | 2011.04.08 20:16

Puno za jedan vijak, ali nije tako skupo za sigurnost motocikla. Iako stražnja kočnica sudjeluje pri jakom kočenju samo malim dijelom, ipak je i to u kritičnim situacijama dobrodošlo, a i u inim...

Sledgehammer | 2011.04.06 13:20

Je, to je bio jedan od ta dva vijka na zadnjoj kočionoj čeljusti, jedan takav imbus-vijak kod Tomića prava sitnica - 46 kuna komad...

Baltazar | 2011.04.06 02:38

Neka nam je što više takvih motociklista koji brinu o potpunoj ispravnosti motocikla, dobro uočavaju i najmanji nedostatak, te ga brzo otklanjaju, cijeneći pri tome znanje i upute proizvođača (zato se nabavljaju i servisni priručnici).
Time povećavaju i sigurnost u prometu i od takvih se može puno naučiti!

Baltazar | 2011.04.06 02:01

Citat Sledgehammer | 2009.04.14 00:55:

...jedan vijak za čeljusti kočnica na zadnjem kotaču, onaj koji ima imbus u sredini glave...

Za moje bolje razumijevanje - pretpostavljam da se radilo o jednom od vijaka unutar crvene kružnice na slici ispod:

Ako jest, koji je to bio vijak (gore-dolje, naprijed-nazad)?
Na internetu sam pronašao još jednu sliku za ilustraciju, ali se na njoj slabije vide vijci stražnje kočne čeljusti...

Baltazar | 2011.04.06 01:04

Ne mogu procijeniti koliko su korisne, ali evo dvije poveznice:
BMW K1200RS 2002 Safety Reviews
BMW K1200RS 2002 Technical Service Bulletins

Sledgehammer | 2011.02.25 16:46

Citat Baltazar:

(Valjda proizvođači brinu da im servisna mreža bude dobro uhranjena...)


Pa to i je odavno smisao igre i u auto i u moto-svijetu...

Zato su motori i posebice auti maltene sve jeftiniji i jeftiniji kao novi, no na fini način si umnogome ucijenjen da posjetiš ovlašteni servis, i kupuješ samo kod njih, jer mnoge dijelove nećeš naći nigdje drugdje... jer tko bi normalan inače dao 46 kuna za jedan "običan" vijak? - no ja sam to morao kod Tomića... glavna zarada više nije prodaja novoga auta, već sve postprodajne usluge, dijelovi, servisi, specijalizirana oprema po modelima... i za to proizvođači odlaze i izmišljaju potpuno nove, vlastite standarde, samo da budeš što manje sličan sa bilo kim drugim, i da ti što manje tuđih stvari paše, počevši od najmanjeg šarafa, lampice, žaruljice, osigurača pa nadalje...

Baltazar | 2011.02.24 22:22

Hvala na primjedbi za poveznice, pošto većina vijaka kod navedenih trgovaca nije domaćeg porijekla nisam ih stavio u temu "KUPUJMO HRVATSKO". Čini mi se da bih trebao otvoriti temu "dijelovi i oprema za motocikle".

Inače, i sam sam se susreo sa vijčanom problematikom kad sam poželio zamijeniti neke vijke od pocinčanog čelika s istim takvim od nehrđajućeg čelika. Neki su bili standardnih oblika i dimenzija, ali neke koje sam htio bili su nemoguće kombinacije:
samokočna matica DIN 982 od inoxa A4-80 u veličini M7 i M12x1, slijepa matica DIN 1587 od inoxa u veličini M8 s lijevim navojem.
(Valjda proizvođači brinu da im servisna mreža bude dobro uhranjena...)

Sledgehammer | 2011.02.24 13:28

Te linkove si trebao dati u onu svoju drugu temu, ne ovdje.

BTW, jako puno vijaka koje ćeš zateći na motociklima ne može se kupiti u takvim željeznarijama i bravarijama, jer su isti često posebnih veličina, profila, hodova i glava, sa tvornički standardiziranim oblicima za isto takve specijalizirane alate. Tako da je pronalazak takvog vijka vrlo često posao za ovlaštenog servisera ili nekog starog mahera koji slaže motore zadnjih 79 godina u svojoj garaži, a isti često potrebuju i specijalizirane alate, najčešće imbuse i slične nestandardno profilirane stvarčice, kao što su npr. vijci sa imbus glavom koja ima 11 pera iznutra (koje koriste neki Opeli), a sličnih pojava ima podosta i u svijetu motocikala...

Baltazar | 2011.02.22 18:57

Naravno, i ostale željezarije diljem Lijepe naše...

Baltazar | 2011.02.22 17:30

Ispravak poveznice:

MERKUR

Baltazar | 2011.02.22 17:27

Hvala na informaciji o Reparaturanleitung-ima!

Inače, za sve one koji traže neki (manje-više) standardni vijak:

Vijci Kranjec

Imbus

Maček - tvornica vijaka Zagreb

INOX CENTAR SESVETE

DIV

Pevec

Uradi Sam

GRAMAT

BAUHAUS

bauMax

MERKUR

OBI

Sledgehammer | 2011.02.22 13:42

Te servisne priručnike imaš besplatno na internetu, imam i ja za svoj K1200RS nekoliko verzija, od 200-tinjak do preko 450 stranica... samo se treba potruditi pronaći ih, ali nije ni to neki problem.

Vijka nije ni bilo - a nisam obraćao pažnju na to jer nisam ni znao da ga mora biti. No zato postoje ljudi koji nešto znaju, i to je to... a novi bijak se drži svojeg mjesta kao zavaren.

Baltazar | 2011.02.21 22:52

Hm, kako je nestao onaj vijak? Nije bio osiguran od odvrtanja? Svidio se nekom prolazniku? Drži li se novi vijak svog mjesta?

Za prevođenje s talijanskog možda mrvicu mogu pomoći:
EUdict
Google Prevoditelj
Vjerojatno neke stručne nazive neće znati prevesti...

Inače, BMW nudi u svom Katalogu opreme 2010/2011
Servisne priručnike na DVD-u
Nadam se da imaju takav koji sadrži K 1200 RS jedino se bojim da bi kod Tomića mogao biti dosta skuplji nego kod nekog trgovca u Njemačkoj...

Sledgehammer | 2010.04.28 16:39

Pa to je sve riješeno još u proljeće - početak ljeta prošle godine, full servis na 20.000 sam odradio na 18.500 i odonda mirno spavam...

KorniKornjaca | 2010.04.22 20:14

si napokon nabavio senzor?????

Sledgehammer | 2009.05.13 22:13

Nakon intenzivnog traganja, uspio sam stupiti u kontakt sa jednim starim "bemvejašem", članom BMW kluba Hrvatska, koji je nedavno nabavio dijagnostičke aparature za BMW-e sa softverom i interfaceom za ljubavno spajanje K-serije sa laptopom.

Dijagnostika provedena kroz sve "stageove" rekla je da postoje tri nedostatka:

1. Premalo ulja u kočionom sustavu;
2. Zakašnjelo aktiviranje ABS-a;
3. Crknut senzor ABS-a na zadnjem disku.

Te tri stvari su se iskazivale na laptopu, no dobih odlična objašnjenja iskusnih majstora - Borisa & Borisa - glede toga, i zadnji kotač je brzo bio dole, a sa njime i cijela kliješta kočnica skinuta sa diska. Tada sam vidio da zadnjeg senzora praktički više i - nema!, jer je prije uočavanja da mi fali onaj vijak koji drži čeljusti (i kojeg sam caltao 45 kuna) cijela čeljust pala na disk, koji je svojim obodom pobrusio taj senzor u potpunosti, a plastični rubnjak senzora rastopio oko toga od trenja...

Prva dva nedostatka su se nakon restarta dijagnostike pobrisala sa popisa (jer sam i bio nalio ulja za kočnice), no do nabave novog senzora (navodno je na ebayu u Americi cca 125 dolara) te lampice će mi i dalje svijetliti, a neće mi - do montaže novog senzora - raditi niti brzinomjer, kojemu impulse i inače šalje zadnji senzor... tako da sada svijetli još onaj trokutić i miga onaj ABS, ali su me umirili rekavši da to nije neki problem, da ne može doći do pogoršanja stanja, ali i da ne pretjerujem, preventive radi...

No najviše sam bio happy na saznanje da mi je sve ostalo na motociklu u super-stanju, da je motor odličan i sa originalnih 18.200 kilometara, i da će nakon promjene tog senzora cijeli motocikl biti "comme il'faut!", kako bi rekao gospon Fulir...

I od zatezanja onog vijka i nalijevanja ulja nemam više čudnih zvukova...

Dane | 2009.05.11 16:22

Hm..ne znam, ako koči samo gas, što drugo!

Sledgehammer | 2009.04.21 17:04

Vijak sam kupio kod Tomića - "pišljivih" 45 kuna, ulje za kočnice sam isto nadolio, no lampice ABS i onaj trokut sa uskličnikom svijetle i dalje...

Dane | 2009.04.21 07:11

Ima li što novo? Prolistao sam sve motorradove kataloge rabljenih proteklih godina i nitko ne navodi ništa za tvoj model, nego druge tipove. Pitanje koje komponente kočnica i absa su iste, pa da eventualno tako zaključimo da li je išta ozbiljno ili će vijak riješiti problem...

Sledgehammer | 2009.04.14 00:55

Nalio sam ulje, ono na lijevoj strani upravljača je bilo prozirno, skoro kao i ono u limenci koju sam kupio, a ono u desnom spremniku je bilo smeđkaste boje, no bilo je na sredini raspona, dok je ono lijevo bilo maltene i ispod razine.

Vraćanjem poklopaca i vijaka, lampice se nisu ugasile, no još trebam jedan vijak za čeljusti kočnica na zadnjem kotaču, onaj koji ima imbus u sredini glave... idem sutra po njega, pa kada ih sve kompletiram i namjestim, onda ćemu vidjeti što bubanj kaže...

Dane | 2009.04.13 20:52

Hm, zanimljivo, ajd nalij ulje pa da vidimo, valjda je samo to....

Sledgehammer | 2009.04.10 20:04

Ma to praktički i nije nekao cviljenje, više je nekakav neodređen iritantan zvuk niskih frekvencija sličan grubom brundanju sa zavijanjem u pozadini, no pregledom manuala kojeg imam na talijanskom (tražim prevoditelja!, ja sam za talijanski ispao iz forme...) i detaljnim pregledom skužio sam da mi nema ulja...

Pa sam danas kupio nekakvo ulje koje ispunjava DOT4 standard, mada mi konkretnije nisu znali reći niti kada sam nazvao BMW Tomić (oni samo ne znaju tko je proizvođač ulja za kočnice koje koristi BMW-ov servis, kažu da to dolaze kante po 5 litara samo za potrebe servisa, i da ja i ne mogu kupiti ulje za kočnice kod njih, nego samo dovesti motocikl na servis pa oni promijene...!) Mo'š mislit' mojeg interesa za takav biznis!.

Kupio sam pola litre ulja za 30 kuna, pa ću sada koji dan nadoliti ulja sa mojom velikom špricom, a manual veli da trebam okrenuti upravljač full ulijevo i demontirati vjetrobran, te naliti ulja dok ne bude na vrhu većeg kružića (manji je unutar većeg).

Kada nadolijem ulje, vidjet ću da li postoji još kakvih zvukova. Ako ne, znači da je ulje bio problem, a ako da - onda imam problem...

Kako mi je makina sada 18.000 kilometara, pričekat ću (ako se riješim tog zvuka) da napunim cca 20.000 kilometara, pa na veliku inspekciju na servis (planiram za Sloveniju, Novo Mesto - Maribor - Celje, ima li preporuka i iskustava?), a ako se ne riješim, morat ću ići ranije na full-servis, ionako to imam u planu nakon uvoza motocikla iz Italije... kada ga odservisiram i kada mi Janez veli da je to - to!, mirnije ću spavati...

Dane | 2009.04.10 10:34

još ništa pametno, možete li pobliže opisati to škripanje pri kočenju?

Dane | 2009.04.08 19:27

Hm, moram početi od osnova, kako znate da nisu pločice? Ako je prodoran zvuk mora biti mehanički, ili pločice ili eventualno, no to ću malo proučiti sa svojim njemačkim kolegama koje navodno o ABS-u sve znaju, abs-pumpa. Ako se ne varam taj model ima hidraulično-električnu pumpu s klipićima za doziranje sile ABS-a. Pumpe su inače stvarale probleme na stazi jer su, unatoč tome što ABS nisu uključivale, bile stalno pod pritiskom na trkačoj stazi i tako prekomjerno trošile akumulator. To je nijemcima zadavalo dosta problema no nekako su riješili. E sad čim je tu pumpa i tlak može biti i cviljenja...ovo sam iznio paušalno na osnovi sjećanja, pa ne uzimajte previše k srcu, probat ću proučiti dokumentaciju pa se javim...

easyRR | 2009.04.07 22:32

nemam pojma, ali me zanima odgovor. Možda je ovo odlična prilika da se provjeri doktor dane?

Sledgehammer | 2009.04.07 21:38

Ulja ima, koliko vidim u prozorčićima, kočenje je bez ikakvih problema (riječ je o BMW K 1200 RS sa integralnim ABS sustavom), no javlja se taj prodoran zvuk, na momente sam sebi zvučim kao željeznički vagon u zaustavljanju...

Što bi to moglo biti, je li uopće stvar u kočnici, ili nečem desetom? Ima li netko još takvih iskustava?

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera Runner 50 SP Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha XT660X Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda CBF 600 N Yamaha V-max Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia RS 125 Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Megelli sport 125 R Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha FJR1300 KTM RC-8 R (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda XL650V Transalp Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-