Posloži: | Broj komentara: |
Baltazar | 2011.02.22 01:01
|
||
Ako netko treba pomoć pri računanju potrebne dužine lanca pri promjenama lančanika: |
||
Dane | 2010.09.20 22:43
|
||
baš tako, zato se omjer i smanjuje jer se zupčanici u 6. moraju vrtiti podjednako da bi stražnji kotač pogurao motocikl do primjerice 250 km/h , ali zato nema kretanja iz 6. brzine.....jer nema te snage koja bi pod tim omjerom potjerala kotač od nule |
||
Sledgehammer | 2010.09.19 09:20
|
||
Možeš reći i da je riječ o omjeru zupčanika između sebe, tj. koliko puta se za 1 okretaj prvoga okrene drugi zupčanik. Tim omjerom se ubija brzina, a povećava okretni moment (kako reče Dane), a sa porastom brzine se broj okretaja motora i broj okretaja kotača približavaju jedno drugome, zato se i smanjuje njihov međusobni omjer po višoj brzini... a tako se smanjuje i količina rada koju motor treba odraditi - najteže je pokrenuti vozilo s mjesta, onda već ide lakše. |
||
KorniKornjaca | 2010.09.18 17:08
|
||
hvala....mislim da sam skuzil |
||
Dane | 2010.09.18 12:43
|
||
Omjeri zubaca zupčanika u mjenjaču daju karakteristiku mjenjača...pojednostavljeno: brzinu vrtnje radilice usporavaju i pretvaraju u moment...što je omjer "oštriji" među zupčanicima, brzina vrtnje radilice se "usporava" a moment raste....primjerice omjer prve brzine uvijek je najveći, primjerice 1:2,75...kada bi podijelio 33 zupca s 12 dobiti ćemo upravo omjer 2,75 itd. Dakle s primarnim prijenosom radilica pa prva osovina mjenjača, pa preko ovih omjera brzina na izlaznu osovinu mjenjača pa promjerice na lanac sa opet svojim omjerom lančanika te potom kotačem određene colaže - tako izgleda račun prenosa snage s radilice na kotač i onaj famozni izračun snage na kotaču koja je uvijek manja zbog trenja i drugih gubitaka transmisije....Gledajući sa stanovišta konstrukcije...loš izračun mjenjača može pokvariti inaće dobre karkateristike radne grupe motora....radilica, cilindri ubrizgavanje itd.....i obrnuto. Dakle, prilikom konstrukcije motocikla i zavisno od njegove namjene treba mjenjač dobro proračunati da su okretaji motora uvijek blizu optimumu tijekom šaltanja, da recimo 5 brzina ne bude kratka pa da na 130 km/h nismo na 10.000 o/min (govorim o većim obujmovima) itd...mogao bih o ovome pisati do sutra, no nadam se da je razumljivo, pozdrav Dane....prebaciti ću ovo u pitanja za doktora |
||
KorniKornjaca | 2010.09.17 19:31
|
||
daklem, molim pojasnjenje.... |