Motorevija
PRETRAGA
Posloži:
Broj komentara:
Baltazar | 2011.02.22 01:01

Ako netko treba pomoć pri računanju potrebne dužine lanca pri promjenama lančanika:

Formule su na stranici 106 Wippermannovog engleskog kataloga ili Wippermannovog njemačkog kataloga.

Dane | 2010.09.20 22:43

baš tako, zato se omjer i smanjuje jer se zupčanici u 6. moraju vrtiti podjednako da bi stražnji kotač pogurao motocikl do primjerice 250 km/h , ali zato nema kretanja iz 6. brzine.....jer nema te snage koja bi pod tim omjerom potjerala kotač od nule

Sledgehammer | 2010.09.19 09:20

Možeš reći i da je riječ o omjeru zupčanika između sebe, tj. koliko puta se za 1 okretaj prvoga okrene drugi zupčanik. Tim omjerom se ubija brzina, a povećava okretni moment (kako reče Dane), a sa porastom brzine se broj okretaja motora i broj okretaja kotača približavaju jedno drugome, zato se i smanjuje njihov međusobni omjer po višoj brzini... a tako se smanjuje i količina rada koju motor treba odraditi - najteže je pokrenuti vozilo s mjesta, onda već ide lakše.

KorniKornjaca | 2010.09.18 17:08

hvala....mislim da sam skuzil

Dane | 2010.09.18 12:43

Omjeri zubaca zupčanika u mjenjaču daju karakteristiku mjenjača...pojednostavljeno: brzinu vrtnje radilice usporavaju i pretvaraju u moment...što je omjer "oštriji" među zupčanicima, brzina vrtnje radilice se "usporava" a moment raste....primjerice omjer prve brzine uvijek je najveći, primjerice 1:2,75...kada bi podijelio 33 zupca s 12 dobiti ćemo upravo omjer 2,75 itd. Dakle s primarnim prijenosom radilica pa prva osovina mjenjača, pa preko ovih omjera brzina na izlaznu osovinu mjenjača pa promjerice na lanac sa opet svojim omjerom lančanika te potom kotačem određene colaže - tako izgleda račun prenosa snage s radilice na kotač i onaj famozni izračun snage na kotaču koja je uvijek manja zbog trenja i drugih gubitaka transmisije....Gledajući sa stanovišta konstrukcije...loš izračun mjenjača može pokvariti inaće dobre karkateristike radne grupe motora....radilica, cilindri ubrizgavanje itd.....i obrnuto. Dakle, prilikom konstrukcije motocikla i zavisno od njegove namjene treba mjenjač dobro proračunati da su okretaji motora uvijek blizu optimumu tijekom šaltanja, da recimo 5 brzina ne bude kratka pa da na 130 km/h nismo na 10.000 o/min (govorim o većim obujmovima) itd...mogao bih o ovome pisati do sutra, no nadam se da je razumljivo, pozdrav Dane....prebaciti ću ovo u pitanja za doktora

KorniKornjaca | 2010.09.17 19:31

daklem, molim pojasnjenje....
kaj koji broj znaci.

Omjer stupnjeva prijenosa
1: 2.750 (33/12)
2: 1.938 (31/16)
3: 1.556 (28/1
4: 1.304 (30/23)
5: 1.150 (23/20)
6: 1.042 (25/24)

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750