Motorevija
PRETRAGA
Posloži:
Broj komentara:
Baltazar | 2011.04.05 15:20

Popravljeni prethodni komentar, bar se nadam...

Citat Sledgehammer | 2011.03.30 12:34:

Ma problem je što je cijela priča oko nekakvih zimskih guma za motocikle preskupa, prekomplicirana i nepotrebna.

...preskupa...
Gruba procjena je da bi komplet guma i felgi za 50 ccm kineza bio oko 2.000 kn, a npr. za Yamahin Neo's oko 5.000 kn.
Trebalo bi, ipak, dosta više zarađivati... Jedan manji broj njih (u HR) je to već riješio (na koje sve načine, otom potom...)
Naravno, netko jednostavno ne vozi po hladnom vremenu, netko opreznije vozi i time kompenzira slabiji grip - takvi neće nabavljati zimske gume i stvar riješena...
Oni koji se svakodnevno voze na posao (osobno iskustvo jedne suhe zime...) ili koriste skuter za posao (npr. dostavljači), za njih mi cijela priča ima smisla ako si je mogu priuštiti...
...prekomplicirana...
Kupe se dvije felge (i diskovi) i dvije zimske gume, te montiraju (i balansiraju), a nakon toga dvaput godišnje se zamijene kotači (na servisu tko ne može sam). Komplicirano?
...nepotrebna...
Bolji grip (na niskim temperaturama) - nepotreban? Veća sigurnost - nepotrebna?
Koliko bi vrijedilo ako se uštedi jedan pad?
Istina, osim raznih testiranja u časopisima, vrlo rado bih bih prije kupnje želio znati grip izražen kao nekakvu specifikaciju (dobivenu na osnovu normiranog ispitivanja/mjerenja), kao što se specificiraju dimenzije gume ili radni volumen, snaga i obrtni moment za motor. Dakle, da mogu nekako usporediti koliko gripa dobivam tom zimskom gumom više od obične gume prije odluke o kupnji...
Ako je prednost gripa zimske gume 0,1% odluka je vrlo jednostavna...
Nadam se da nam se neće dogoditi kao u Njemačkoj da zakonodavac pojednostavljeno tumači propise koje je sam donio i pokuša brzopleto nametnuti obvezu vožnje na zimskim gumama po zimskom vremenu...
http://www.bvdm.de/22.html?&tx_ttnews{tt_news}=76&tx_ttnews{backPid}=4&cHash=b0e04dd2760af87c6b9a2f92d1eb87d7
vitičaste {} zagrade u poveznici treba zamijeniti uglatim
Ali bih volio da naš zakonodavac bude voljan odmah poslušati udruženje motociklista kad mu oni ukažu na problem...
http://www.bvdm.de/22.html?&tx_ttnews{tt_news}=79&tx_ttnews{backPid}=4&cHash=8d54d465153d81a19b7680b571425670
vitičaste {} zagrade u poveznici treba zamijeniti uglatim

Baltazar | 2011.04.05 15:02

Citat Sledgehammer | 2011.03.30 12:34:

Ma problem je što je cijela priča oko nekakvih zimskih guma za motocikle preskupa, prekomplicirana i nepotrebna.

...preskupa...
Gruba procjena je da bi komplet guma i felgi za 50 ccm kineza bio oko 2.000 kn, a npr. za Yamahin Neo's oko 5.000 kn.
Trebalo bi, ipak, dosta više zarađivati... Jedan manji broj njih (u HR) je to već riješio (na koje sve načine, otom potom...)
Naravno, netko jednostavno ne vozi po hladnom vremenu, netko opreznije vozi i time kompenzira slabiji grip - takvi neće nabavljati zimske gume i stvar riješena...
Oni koji se svakodnevno voze na posao (osobno iskustvo jedne suhe zime...) ili koriste skuter za posao (npr. dostavljači), za njih mi cijela priča ima smisla ako si je mogu priuštiti...
...prekomplicirana...
Kupe se dvije felge (i diskovi) i dvije zimske gume, te montiraju (i balansiraju), a nakon toga dvaput godišnje se zamijene kotači (na servisu tko ne može sam). Komplicirano?
...nepotrebna...
Bolji grip (na niskim temperaturama) - nepotreban? Veća sigurnost - nepotrebna?
Koliko bi vrijedilo ako se uštedi jedan pad?
Istina, osim raznih testiranja u časopisima, vrlo rado bih bih prije kupnje želio znati grip izražen kao nekakvu specifikaciju (dobivenu na osnovu normiranog ispitivanja/mjerenja), kao što se specificiraju dimenzije gume ili radni volumen, snaga i obrtni moment za motor. Dakle, da mogu nekako usporediti koliko gripa dobivam tom zimskom gumom više od obične gume prije odluke o kupnji...
Ako je prednost gripa zimske gume 0,1% odluka je vrlo jednostavna...
Nadam se da nam se neće dogoditi kao u Njemačkoj da zakonodavac pojednostavljeno tumači propise koje je sam donio i =76&tx_ttnews=4&cHash=b0e04dd2760af87c6b9a2f92d1eb87d7pokuša brzopleto nametnuti obvezu vožnje na zimskim gumama po zimskom vremenu...
{http://www.bvdm.de/22.html?&tx_ttnews=76&tx_ttnews=4&cHash=b0e04dd2760af87c6b9a2f92d1eb87d7}
Ali bih volio da naš zakonodavac bude =79&tx_ttnews=4&cHash=8d54d465153d81a19b7680b571425670voljan odmah poslušati udruženje motociklista kad mu oni ukažu na problem...
{http://www.bvdm.de/22.html?&tx_ttnews=79&tx_ttnews=4&cHash=8d54d465153d81a19b7680b571425670}

Sledgehammer | 2011.03.30 12:34

Ma problem je što je cijela priča oko nekakvih zimskih guma za motocikle preskupa, prekomplicirana i nepotrebna.

I to ne samo kod nas (koji smo sirotinja naspram mnogih bajkera u inozemstvu), nego i kod tih istih bogatijih bajkera vani - kupovati gume koje su osjetno skuplje nego one za auto, koje se koriste osjetno manje nego auto po zimi, i koje bi isto trebalo mijenjati i plaćati skupe promjene (ne znam da li su i koliko moto-gume otporne na često mijenjanje i skidanje i stavljanje na felgu, jesu li dovoljno trajne i elastične za to, npr. za cca 6-8 promjena?)...

A da ne velim da bi se odmah nametnula potreba i imanja dva seta felgi za dva seta guma (zima i ljeto), te promjene gume koja je na motociklu bitno kompliciranija nego na autu, i zahtijeva i za sam-svoj-majstor čarobiranje imanje posebnih alata, podesta, hidrauličke dizalice ili nečega što ne dolazi sa motociklom ( a sve to koooooštaaaa...), kao što dolazi dizalica serijski sa automobilom...

Baltazar | 2011.03.28 20:14

Bauljam ja tako gradom, kad, najednom, spazim skuter...


...s odnekud poznatim profilom guma...


...bijaše to ipak HEIDENAU K66 (obični)...


...a ne HEIDENAU K66 M+S Snowtex...

Baltazar | 2011.02.21 20:41

Eto, saznasmo jedno iskustvo... Hvala!

Dane | 2011.02.20 13:32

Nisam vozio po snijegu, vozio po hladnoj i djelomično zaleđenoj cesti i to na običnom skuteru i piaggiu MP3. Nisam stekao nekakav poseban dojam o povećanoj sigurnosti na običnom skuteru. Mislim, osjeti se da ima gripa u trenucima kada obična guma ne bi držala uopćem no o nekim normalnim nagibima kao ljeti ili oštrijem kočenju ne može se govoriti da je sigurno. Mislim da je prije svega zimska guma napravljena da oni koji moraju prometovati svaki dan u gradu to bude mrvicu sigurnije i da se sigurnosni limit malo pomakne na gore. Da je čudotvorna nije niti će itko takvu napraviti. Dva kotača nisu za zimu ukoliko se ne mora, po meni...
Na MP3 stvari su puno bolje, tamo su dvije sprijeda, definitivno taj prednji kraj je strašna stvar po pitanju sigurnosti i to ima smisla svakako. očekujem njihov razvoj u ovom smjeru...

mi smo još daleko od toga da na skuterima prije zime mijenjamo gume za pokoju vožnju, možda oni koji se svakodnevno voze po rijeci ili splitu prvi imaju potrebe za time i imalo bi smisla, mi na kontinentu otompotom...

Baltazar | 2011.02.19 07:52

Kakvi bijahu dojmovi s njima? Je li bilo vožnje po snijegu?

Dane | 2011.02.18 21:39

Mogu, ja vozio na njima, nemaju čavle majke mi

Baltazar | 2011.02.18 18:46

Točno, zabranjene su prema Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (NN 51/2010 čl.94/st.3).
Ali, ako sam dobro razumio Savin katalog, njihovi zimski pneumatici za skutere mogu biti i bez čavala.

Sledgehammer | 2011.02.18 12:58

Zar gume sa čavlima nisu zabranjene?

Baltazar | 2011.02.18 07:02


Baltazar | 2011.02.18 05:01

Ili na primjer HEIDENAU

Baltazar | 2011.02.18 04:43

Na primjer: SAVA MC32 WIN SCOOT

Baltazar | 2011.02.18 04:38

Je li itko obuo skuter u zimske pneumatike?

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.