Motorevija
PRETRAGA
Posloži:
Broj komentara:
Baltazar | 2011.04.12 15:46

Konačno pronađoh neke podatke o obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti za motocikle.
Izvor HANFA - Statistika osiguranja za 2009. godinu
Tablica SP-21.1-O, Statistički podaci o pribavi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti
Broj osiguranja (polica) - 156.529
Ukupno zaračunata bruto premija - 56.292.949,82 kn
Iz toga slijedi da je prosječna bruto premija - 359,63 kn
Tablica SP-21.2-O, Statistički podaci o štetama obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti
Broj likvidiranih šteta - 1.819
Bruto iznos likvidiranih šteta - 31.347.323,58 kn
Iz toga slijedi da je prosječni bruto iznos likvidirane štete - 17.233,27 kn

Sledgehammer | 2011.03.26 13:11

Ne, nego nenapredak ljudske pameti.

Baltazar | 2011.03.25 18:45

Moram se još malo potkrijepiti statistikama, propisima, itd. (naravno, i nakon toga neću moći konkurirati onima koji se time profesionalno bave - kad bi se takvi pridružili ovoj temi, uspjeli bismo ju bolje razraditi) prije nego što nastavim glagoljati (da bude što manje slame u tome - slame ima u izobilju danas - kamo god se okreneš - je li nam to "napredak" civilizacije donio?).

Sledgehammer | 2011.03.25 13:19

Hmmm, dobro zvuči, keep on talking...

Baltazar | 2011.03.24 10:42

2009. godine je bilo osigurano oko 150.000 motocikala. Pretpostavljam da ih i danas ima manje-više toliko. Za svaki motocikl po 1 dionica od 100 kn i gle: eto 15.000.000 kn!

KorniKornjaca | 2011.03.23 19:57

uzalud nam pravnici i ekonomisti kad se danas jedva za kruh slože pare, a kamoli 15 miljuna kuna....

Baltazar | 2011.03.23 18:28

Start your engines, riders! Akcija!

Baltazar | 2011.03.23 18:26

Hoćemo li mi osnovati to osiguranje za motocikliste ili nećemo?

Baltazar | 2011.03.23 05:09

Evo potpunijeg popisa regulative: HANFA - Zakonska i podzakonska regulativa za Osiguranje

Baltazar | 2011.03.23 04:38

Citat Sledgehammer | 2011.03.15 08:54:

Ideja bi bila da se svi vlasnici vozila na dva kotača u Hrvatskoj, bez obzira na sadašnje police ili osiguranja drugih vozila, udruže i osnuju vlastito osiguranje, koje bi nudilo osiguravateljsku policu za dvokotače po puno povoljnijim uvjetima...

Ideja je ODLIČNA! Ali ne i previše lagana za ostvariti...
Evo malo nekih propisa:
ZAKON O OSIGURANJU (NN 151/2005)
...
Članak 19.
Temeljni kapital dioničkog društva za osiguranje ne može biti manji od:
1. iznosa 15.000.000,00 kuna ako društvo obavlja poslove osiguranja samo iz pojedine vrste neživotnih osiguranja {obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti za motocikle}
...
Toliko bi valjda trebalo prikupiti za početak...
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANJU (NN 87/200
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANJU (NN 82/2009)
ZAKON O OBVEZNIM OSIGURANJIMA U PROMETU (NN 151/2005)
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OBVEZNIM OSIGURANJIMA U PROMETU (NN 36/2009)
ZAKON O DOPUNI ZAKONA O OBVEZNIM OSIGURANJIMA U PROMETU (NN 75/2009)
Imamo li kakvih pravnika, ekonomista i aktuara na ovom forumu ili šire u moto-zajednici?

Baltazar | 2011.03.22 17:26

Citat Sledgehammer | 2011.03.18 13:44:

Osiguranje možeš napraviti na 6 mjeseci, ali... tada gubiš bonus, pa mi reci koja je razlika između 50% na 12 mjeseci i 100% na 6 mjeseci??

Ako mi nisu krivo rekli, u Allianzu priznaju bonus i za rok osiguranja kraći od godine dana...

Baltazar | 2011.03.22 15:24

Podaci za veljaču 2011. Obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od odgovornosti za štete trećim osobama za sva društva za osiguranje zajedno u HR. Nisam našao izdvojene podatke samo za motocikle - to su zbirni podaci za automobile, motocikle, itd. Pretpostavljam da je omjer zaračunatih premija i isplaćenih šteta ugrubo jednak i kod osiguranja samo za motocikle.
Zaračunata bruto premija 400.812.566,76 kn (251.944 osiguranja)
Likvidirane štete, bruto iznos 182.158.302,25 kn (14.701 šteta)
Razlika je 218.654.264,51 kn Na što je sve ona potrošena?

Izvor: Hrvatski ured za osiguranje, Podaci za 02. mjesec 2011. godine (11.03.2011)
(Statistički podaci osiguranja, Podaci za veljaču 2011., Zagreb, 11.03.2011., stranica 12)

Sledgehammer | 2011.03.19 01:12

Ne samo to, poanta je u tome što ti se doslovno prodaje muda pod bubrege sa takvom ponudom...

KorniKornjaca | 2011.03.18 21:19

slazem se....al oko 6 mj bez motora cini mi se ko nemoguca misija.....

Sledgehammer | 2011.03.18 13:44

Osiguranje možeš napraviti na 6 mjeseci, ali... tada gubiš bonus, pa mi reci koja je razlika između 50% na 12 mjeseci i 100% na 6 mjeseci??

NIKAKVA!!

Neka budala se samo nominalno nečega odrekla - iako se nije odrekla ni lipe, no ima se o čemu pričati, ne može se reći da nije ponuđena mogućnost... gamad bjelosvjetska, za takovo rađenje budala od ljudi bi trebalo na Dotršćinu pod grab i sa dva kratka rješavati situaciju...

Iako sam uvijek legalist, fakat treba biti bezobrazan i muljati na sve načine, jer bagra drugo nije ni zaslužila...

KorniKornjaca | 2011.03.18 07:21

osiguranje mozes napravit na 6 mj, al tehnički rade na rok od 12 mj...kad sam pital dal se moze tehnicki za pol godine napravit, rekli su da ne mogu.... baš sranje....
a razlika u jadranskom osiguranju između rege na godinu dana i pol godine je mizernih 400kn, po izracunu vrlog zaposlenika tog jadnog osiguravajuceg drustva...tak da, baš i nije neka ušteda....samo zavaravanje pojedinaca....

jedino dobro je u tome kaj ak pametno prijavis i odjavis motor, izbjegnes placanje poreza....

oriano | 2011.03.17 20:55

Dokle god se tehnički za motore svodi na tome da zapiše kilometražu i eventualno pogleda signalizaciju ne vrijedi više od 50kn.
A isto toliko je onda i bitan.

A i tehnički za auto je preplačen gotov je za max 10 min naravno bez papirologije.
Da to nije deračina love koštao bi max 200kn.

Probaj motor registrirat pola godine računica je ista, nemoj gledati detalje u razlikama auto-moto.

KorniKornjaca | 2011.03.17 16:16

zapravo, mogel bi to napraviti....nije tu sad to tolko vazno kaj budes sebe "naucil pameti", nek je zapravo zanimljivo procitat stav nekoga o svemu tome, a vjerujem da bi se ljudi također raspisli o tome....

Sledgehammer | 2011.03.17 11:20

Da, računček je veeeery jednostavan: za moju makinu je tehnički sa cestarinom bio 675 kuna, plus okruglo 2500 kuna osiguranja kod HOK-a (koji mi je dao i cca 150-200 kuna popusta za prelazak kod njih), tako da cijela priča sa svim popustima cca 3175 kuna i nula lipa... baš si sve češće mozgam da napišem neki članak, tu ili u nekom blogu, na temu koliko nas stvarno godišnje košta ta naša ljubav na dva kotača... no nekako stalno odlažem, jer se bojim da bih sam sebe prvo išao "naučiti pameti", jer znam da mi u glavi igraju gadne cifre, ali se tješim da ta računica ne štima jer nije lijepo sistematizirana i potcrtana...

KorniKornjaca | 2011.03.17 07:23

sve sam uračunal....
nije mi se dalo razdvajat kolko kaj košta, a znam kolko u konačnici sve platim....

Sledgehammer | 2011.03.16 21:27

Citat oriano:

Bio sam se zanimao za osigurat auto na pola godine, svejedno moraš platiti punu cjenu teh. pregleda tako da se ne isplati.


Mislim da ovdje pričamo o osiguranju za motocikle, a ne o osiguranju automobila. Automobili su drugačiji slučaj od motocikala i nisu usporedivi.

Sa druge strane, ako znaš koja je svrha tehničkog pregleda, nećeš se čuditi ničemu. Očito ga poistovjećuješ sa osiguranjem, iako su to dva potpuno različita pojma. Poanta i svrha tehničkog pregleda su nešto što je vrlo bitno, za razliku od osiguranja koje je najčešće samo deračina za lovu, iako isto ipak i nešto znači, ako ništa drugo - nekakvu sigurnost da će se u slučaju sranja stvari ipak lakše, brže i jeftinije riješiti, pogotovo ako si ti kriv.

Citat KorniKornjaca:

tehnički pregled je 600 kn....


Očito si u taj trošak uračunao i cestarinu, jer sam tehnički pregled sigurno nije toliko...

KorniKornjaca | 2011.03.16 17:00

Citat oriano:

Nije problem osiguranje koliko tehnički pregled.
Bio sam se zanimao za osigurat auto na pola godine, svejedno moraš platiti punu cjenu teh. pregleda tako da se ne isplati.
A što se tiče jeftinije police ja sam za.





tehnički pregled je 600 kn....odjaviš motor recimo u 10 mj, a opet ga prijavis u 4 mj, a osiguranje ti vrati novce za 10., 11., 12., 1., 2. i 3. mj...i na kraju ne platis porez.....i recimo da ono kaj si dal za tehnicki ti se vrati donekle....

Sledgehammer | 2011.03.15 20:31

Citat KorniKornjaca:

dobra je ideja, al zaboravljas ono najbitnije- zivimo u Hrvatskoj...


Pa nisam to zaboravio, baš sam i napomenuo zašto mislim da to kod nas nebi "hodalo"...

Citat KorniKornjaca:

ajd, ti i ja smo posteni, al sumnjam da ti imas volje nekaj takvog organizirat, a ja sam se malo previse put razocaral kad je u pitanju organiziranje necega jer se uvijek nekaj izjalovi=)


I ja sam sličan slučaj, nakon osnivanja dva moto-kluba i davanja punog sebe da kroz godine zažive mnoge inicijative (prosvjedi za smanjenje cestarine, osnivanje HUSMOPa,...), malo sam potrošen i umoran od svega, a najviše od letargične gluposti koja hara ovim narodom i ovim našm prostorima...

Citat KorniKornjaca:

u jesen odjave motor, osiguranje im vrati pare za onih par mj kolko im traje jos registracija, a na proljece tek drugom polovicom 4 mj registriraju motor i izbjegnu godisnji porez(kaj je zapravo vrlo dobra ideja ak se ne vozis puno, al ja da to napravim, vjerujem da bi 10. i 11. mj i 2., 3. i pol 4. mj provel u psihijatrijskoj bolnici=)....


Ovo je zanimljiva ideja, iako sam legalist i lijen za bilo kakve monade i živciranja tog tipa, kada se sjetim koliko bih mogao uštedjeti, ipak ću se morati malo prenuti... na žalost, za ovu godinu sam zakasnio, regao makinu 15.-og siječnja do tog datuma 2012.-e...

Citat KorniKornjaca:

a i ne vjerujem da bi hrvatska lopovska drustva(osiguranja) reagirala blagonaklono prema takvoj ideji i sve bi napravili da to sprijece


Pa sigurno da ne bi gledala blagonaklono, no to i nije bitno. Ukoliko bi se i njih prisililo da se ponašaju europski i nama u korist, tako bi bilo svejedno kako bi se to knjižilo, iako nije problem u osiguravajućim društvima, već u lijenim filozofima - čitaj: našim građanima, koji bi u svemu vidjeli zavjere, nečiju računicu pa bi se baš zato inatili itd itd... Gluposti do neba!

Sledgehammer | 2011.03.15 20:23

Citat oriano:

Nije problem osiguranje koliko tehnički pregled.


Kakav problem je tehnički pregled?? Pa on košta manje od 200 kuna... da sve toliko košta, nebih se nikada bunio za ništa...

oriano | 2011.03.15 20:21

Nije problem osiguranje koliko tehnički pregled.
Bio sam se zanimao za osigurat auto na pola godine, svejedno moraš platiti punu cjenu teh. pregleda tako da se ne isplati.
A što se tiče jeftinije police ja sam za.

KorniKornjaca | 2011.03.15 14:17

dobra je ideja, al zaboravljas ono najbitnije- zivimo u Hrvatskoj.....na mogucnost bilo kakve lake zarade nasel se bude neko ko bude sve pokral, bez obzira dal bil motorist il ne motorist!!!!! za organizaciju toga bi trebalo barem desetak jako jako postenih ljudi koji znaju kaj bi trebalo napraviti, a daj ih ti nađi kod nas(ajd, ti i ja smo posteni, al sumnjam da ti imas volje nekaj takvog organizirat, a ja sam se malo previse put razocaral kad je u pitanju organiziranje necega jer se uvijek nekaj izjalovi=)

a dotle, ljudi budu radili ko par mojih prijatelja....u jesen odjave motor, osiguranje im vrati pare za onih par mj kolko im traje jos registracija, a na proljece tek drugom polovicom 4 mj registriraju motor i izbjegnu godisnji porez(kaj je zapravo vrlo dobra ideja ak se ne vozis puno, al ja da to napravim, vjerujem da bi 10. i 11. mj i 2., 3. i pol 4. mj provel u psihijatrijskoj bolnici=)....

a i ne vjerujem da bi hrvatska lopovska drustva(osiguranja) reagirala blagonaklono prema takvoj ideji i sve bi napravili da to sprijece, jer da svako od osiguranja ima 2000 motocikala registrirano u prosjeku i da to izgubi, ipak im je to zarada i krvnicki bi se borili za to da ljudi ostanu kod njih)...

Sledgehammer | 2011.03.15 08:54

Sama tema mi nije od nekog interesa ili značaja (ili ja ne kužim u čemu je fora što policija godinama lovi nekakvog tipa koji je na ghostriderski način odvozio poznati Perif, kružnu prstenastu prometnicu u Parizu sa tri trake, vozeći gradskom prometnicom prosječnih 193 km/h...), no ono što mi je važan detalj koji tjera na razmišljanje krije se u slijedećem navodu:

"Isto tako, 40.000 članova te organizacije (Udruženja ljutitih motociklista) je uplatilo članarinu od 40 franaka, što je bilo dovoljno za početni kapital potreban za osnivanje osiguravajućeg društva. Zatim su svi motociklisti plaćali obvezno osiguranje kod njih, pa danas ta organizacija broji 258.000 izdatih polica osiguranja za motocikle i skutere, a koje je znatno povoljnije nego kod konkurencije..."

Na trenutak me narajcala ideja kako bi se nekakvom slogom moglo i kod nas u Hrvatskoj probati, uz vodstvo upućenih i pravno stručnih ljudi, napraviti nešto slično (jer malih osiguravateljskih kuća, koje bi brojale i manje od cca 100.000 polica, koliko ih je otprilike danas u Hrvatskoj za dva kotača, ima...), no onda se sjetih da bi to izazvalo tolike filozofije, isprazna naklapanja, svađe, prepucavanja, pametovanja i sve ine pojave priglupih ljudi kojih - ako ih igdje ne manjka, ne manjka ih ovdje!

Ideja bi bila da se svi vlasnici vozila na dva kotača u Hrvatskoj, bez obzira na sadašnje police ili osiguranja drugih vozila, udruže i osnuju vlastito osiguranje, koje bi nudilo osiguravateljsku policu za dvokotače po puno povoljnijim uvjetima i pod uvjetima koji vladaju u normalnom svijetu - znači, parcijalne registracije vozila na mjesec, tri mjeseca, šest mjeseci ili dvanaest mjeseci, uz realne cijene polica baziranim na realnim parametrima...

Gledajući opće brojke, ideja nebi bila neprovediva (ukoliko nema nekih pravno-zakonskih začkoljica za koje ne znam), a masa od stotinjak tisuća vlasnika A kategorije i otprilike isto toliko vozila koja ulaze u neku od A-kategorija su sigurno dovoljne da bi to osiguranje za motocikliste funkcioniralo.

Naravno, ako zaboravimo onaj dio o filozofijama i pametovanjima, kako vam se čini??

Mi nismo Francuzi da imamo osjećaja za opće i zajedničko dobro, i nismo jedinstveni niti u najmanjim stvarima (a kamoli da bi bili u nečem takvom), pa zbog toga moram gledati pesimistički i na pokušaj oživotvorenja te inicijative, no svakako mi zvuči dobro, i znam da bih se odmah priključio inicijativi da tako nešto zaživi... no ajmo malo prokomentirati tu ideju! (nije moja, ali mislim da je dobra...)

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)