Motorevija
PRETRAGA
Posloži:
Broj komentara: Stranica:
Trenutna stranica: 1 / Sve stranice: 2 Naprijed >
Sledgehammer | 2011.09.26 13:58

Temeljni smisao tih evidencija nije nikakca statistika, već su to službeni zapisnici događaja na temelju kojih se onda kasnije provode i sve naknadne službene radnje, od sudskih tužbi, vještačenja, dokazivanja krivice itd itd - i u tom smislu one rade odlično, jer služe i kao dokaz na sudu. Statistika je popratna stvar - koja nije osnovna ili temeljna svrha.

Baltazar | 2011.09.26 09:38

Idealnom se najčešće možemo samo približiti, ali ne i dosegnuti...

Ipak, sve te evidencije ne vode se tek tako da bi se vodile, već je prava njihova vrijednost da pruže uvid u to što se događa, čini mi se. Što su točnije, to je lakše zaključiti što treba poduzeti da bi se smanjio broj i težina nesreća, a i može se pratiti daje li poduzeto rezultate ili valja tražiti druga rješenja.

Eh, valjda je sve to teško postići u doba kad pojedinačni interesi lako nadvladavaju one zajedničke i opće...

Sledgehammer | 2011.09.23 17:42

Pa za volju ne pitaj, a nije upitna ni točnost apsolutnog broja - no problem je u načinima unosa tih podataka. Današnja društva su robovi statistika - jer iste koriste mnogi u najrazličitije potrebe, a statistike koje vodi MUP spadaju u jedne od traženijih i opsežnijih. Počevši od najčešće osobnih sklonosti kako klasificirati neki događaj, osobnog odabira klasifikacije događaja iz nomenklature, pa do činjenice da nerijetko jedan te isti događaj može spadati pod podosta različitih klasifikacija - dolazimo do toga da je lako moguće (dapače, to se redovito događa) da istovrsni događaj bude zaveden (evidentiran) pod više različitih nomenklatura - u naletu motocikla na pješaka i npr. teških tjelesnih ozljeda i za jednog i za drugog, netko će unositi događaj u sustav kao prometnu nezgodu sa ozlijeđenim osobama, ali će prednost dati pješaku, drugi pak motociklistu, treći pak nekom trećem viđenju događaja, a sustav po unosu događaja svaki sprema pod drugačiju inicijalnu (početnu) klasifikaciju, i onda - kada ideš vaditi rezultate - sve ovisi o tome na koliko ćeš mjesta ići tražiti, koliko ćeš sam kriterija uvrstiti u pretragu...

Znači, tražiti da praktički svi doživljavaju i klasificiraju isti događaj na isti način je nemoguće, posebice i zato jer postoji jako puno različitih parametara koji u konačnici daju prevagu kako će se nešto klasificirati, upravo i baš zbog kompleksnosti i parametara i zbog mogućnosti baze podataka.

Baltazar | 2011.09.23 10:27

Hvala na pojašnjenju!
Iz pogrešnih podataka lako nastaju pogrešni zaključci (a tako je teže doći do cilja - manjeg broja nesreća).

Netočne podatke primijetio sam i u Izvješću o stopi bolovanja na teret HZZO-a prema Međunarodnoj klasifikaciji bolesti u RH za razdoblje siječanj - srpanj 2011. godine na internet stranici HZZO-a Publikacije - Bolovanja , gdje je u retku 121 Nesreće pri prijevozu navedeno samo 12 bolovanja - što očito ne uključuje sva bolovanja nastala kao posljedica prometne nesreće jer MUP navodi 2251 teže ozlijeđenu osobu u prometnim nesrećama i još 9786 lakše ozlijeđenih osoba.

Ima li osoba, koje su odgovorne za te evidencije, voljnih da se ti podaci isprave, odnosno učine točnijima?

Sledgehammer | 2011.09.22 17:45

Pa netočnosti se ogledaju u samom načinu prikupljanja podataka, jer se ne unose svi istovrsni događaji pod istovrsne nomenklature, a niti se isti unose uvijek pod iste nomenklature zbog redoslijeda važnosti ili deklariranja samog događaja, što znači da je nekada stradanje motociklista sekundarna posljedica (unosi se definicija primarnog događaja, ne klasificira se događaj primarno kao "prometna nezgoda motocikla" nego npr. kao "prometna nezgoda kamiona" - ovo jer karikirano da shvatiš na kaj mislim). da bi se dobio točan zbroj, trebalo bi istu posljedicu (koja se kao takova statistčki ne obrađuje) izvaditi iz svih mogućih događaja, no to se ne radi, pa se greške stalno potkradaju. Obzirom da osobno imam uvid u te evidencije i zapisnike, vjeruj mi da znam o čemu govorim.

Baltazar | 2011.09.20 15:23

Ako ima nekoga tko je voljan pomoći mi u učenju, rado ću naučiti "ono bitno" i doznati koje su "netočnosti" prisutne kod objavljenih statističkih podataka...

Sledgehammer | 2011.09.19 15:23

Ta statistika je točan zbroj - netočnih podataka. I nadasve manjkavih za ono bitno...

Baltazar | 2011.09.14 20:10

Prema statistici MUP-a Pregled sigurnosnih pokazatelja za prvih osam mjeseci 2011. godine
Stranica 6, tablica - Prometne nesreće i posljedice prema vrsti vozila (za mopede i motocikle zajedno - za prvih osam mjeseci u godini):
2010. godina - 57 poginulih, 1852 ozlijeđenih
2011. godina - 63 poginulih, 1957 ozlijeđenih

Nažalost...

Vozite oprezno, uživajte u vožnji!

Baltazar | 2011.09.13 11:16

Prema statistici MUP-a Pregled sigurnosnih pokazatelja za prvih sedam mjeseci 2011. godine
Stranica 6, tablica - Prometne nesreće i posljedice prema vrsti vozila (za mopede i motocikle zajedno - za prvih sedam mjeseci u godini):
2010. godina - 49 poginulih, 1387 ozlijeđenih
2011. godina - 45 poginulih, 1502 ozlijeđenih

Dobro da je manje poginulih, još samo da bude manje ozlijeđenih i na pravom smo putu.

Vozite oprezno, uživajte u vožnji!

Sledgehammer | 2011.06.29 10:12

Citat Vanis:

za tebe!!!!! a za hrpu vozača automobila koji su oduzeli prednost nekom motociklistu????


Pa svatko nek prvo brine o sebi samome, ići na tu razinu znači doslovno boriti se sa vjetrenjačama... čuvaj se - i Bog će te čuvati!

Vanis | 2011.06.27 01:38

Citat KorniKornjaca:


Citat Baltazar:
Za mene bi to bio, na primjer, trening sigurne vožnje.



za tebe!!!!! a za hrpu vozača automobila koji su oduzeli prednost nekom motociklistu????





Vanis | 2011.06.27 01:32

KorniKornjaca | 2011.05.17 11:26

Citat Baltazar:

Moram računati i na njihove pogreške...


to moraš uvijek računati, sa ili bez treninga sigurne vožnje....

Sledgehammer | 2011.05.16 18:09

Tako je; nauči se čuvati, i Bog će te čuvati...

Baltazar | 2011.05.16 16:22

Trening sigurne vožnje koristan je za svakoga vozača!

Ali dok ostali vozači ne poboljšaju svoje umijeće vožnje, mogu jedino prilagoditi svoj način vožnje.
Nažalost, ne mogu računati da će svi ostali vozači voziti korektno. Moram računati i na njihove pogreške...

KorniKornjaca | 2011.05.16 15:39

Citat Baltazar:

Za mene bi to bio, na primjer, trening sigurne vožnje.



za tebe!!!!! a za hrpu vozača automobila koji su oduzeli prednost nekom motociklistu????

Baltazar | 2011.05.16 14:29

Ispravak - ispričavam se!

Pogrešno sam unio poveznicu na Jutarnji list (radi se o nesreći kod Starigrada) pri nesreći od 30. travnja kod Rijeke Dubrovačke.

Baltazar | 2011.05.16 13:59

Citat Sledgehammer | 2011.05.16 06:56:

Otkuda si iskopao tu laž?

Blago nama kad bi te brojke bile lažne na način da su pretjerane...
Ipak, oprez je uvijek potreban pri prenošenju tuđih informacija, korisno je provjeravati istinitost!
Brojka iz MUP-ove statistike poklapala se sa vijestima iz crnih kronika:
1 - 02. travnja, Vrbovec Index, Večernji list
2 - 06. travnja Gornji Miholjac Večernji list, Dnevnik
3 - 09. travnja Oršulić Index
4 - 10. travnja Tribalj Index, Dnevnik
5 - 20. travnja Filipovac Večernji list
6 - 20. travnja Žrnovnica Index, Večernji list, Dnevnik
7 - 25. travnja Karlovac Večernji list, Dnevnik
8 - 30. travnja Rijeka Dubrovačka Jutarnji list, Dnevnik

Vožnja motocikla može pružiti puno zadovoljstva, ali je na neki način slična vatri - potrebno je umijeće da bi se uživalo u toplini a pritom izbjeglo požar ili opekotine.

Pitanje je kako najučinkovitije pomoći motociklistima da steknu to umijeće.

Puno je već napravljeno, ali činjenice o stradalim motociklistima ukazuju da možda ima još nečega što bi se dalo napraviti.

Za mene bi to bio, na primjer, trening sigurne vožnje.

Sledgehammer | 2011.05.16 10:43

Sorry, iako podaci objavljeni kod MUP-ovih stranica najčešće falšaju u točnosti, ovo je točno... iliti nekako i po zastupljenosti - 5 njih "s mora" i 3 "kontinentalca"... no statistika tu, u globalu, malo znači...

Sledgehammer | 2011.05.16 06:56

Citat Baltazar:

U travnju ove godine na našim prometnicama POGINULO je osam motociklista.


Otkuda si iskopao tu laž?

Baltazar | 2011.05.16 00:08

Kampanja za nošenje zaštitnih kaciga (Azija) objavljena na internet stranicama FIM-a 2009 Wear a helmet campaign:
http://www.fim-tv.com/page/Other/0,,12939~1489206,00.html#in-p2-c17759

Baltazar | 2011.05.15 23:40

Nekoliko opasnih situacija u prometu može se vidjeti na internet stranicama Odjela za sigurnost prometa Francuskog Ministarstva unutarnjih poslova: Sécurité Routière - Conduire un deux roues
Koristan je i kratki komentar koji je dostupan kao govorni komentar uz filmove (gumb Commentaires de l'expert desno ispod filma) ili kao datoteka s tekstom komentara.
Evo i jednog vodiča: deux-roues motorisés, automobilistes : apprenons à mieux nous connaitre.

Baltazar | 2011.05.15 16:58

U travnju ove godine na našim prometnicama poginulo je osam motociklista.
U ožujku, svi su oni još bili među nama.

Prema iskustvu, nažalost, vjerojatno je da će još neki motociklisti nastradati do kraja ove godine.
Danas, svi su oni još tu, među nama.

Pomoći motociklistu da nauči izbjegavati sve opasnosti koje će mu se dogoditi na putu nije uvijek jednostavan i lak zadatak.
Radi se o nečijim životima (a i životima njihovih bližnjih nakon toga) - vrijedi li to ipak nešto vremena i truda svih nas zajedno?

Baltazar | 2011.05.14 06:02

Prema statistici MUP-a Pregled sigurnosnih pokazatelja za prva četiri mjeseca 2011. godine
Tablica - Prometne nesreće i posljedice prema vrsti vozila (za mopede i motocikle zajedno - za prva četiri mjeseca u godini):
2010. godina - 13 poginulih, 390 ozlijeđenih
2011. godina - 14 poginulih, 448 ozlijeđenih

Vozite oprezno, uživajte u vožnji!

KorniKornjaca | 2011.05.11 08:06

1. država nebude promjenila ponašanje pojedinaca u prometu, to samo pojedinac može napravit, al oni koji su divljali do sad na 2 kotača, divljali budu i dalje sve dok na žalost ne pročitamo o njima u crnoj kroniki....

2. 2011-2200....mozda do onda naša država poduzme nekaj po tom pitanju....

3. država je propisala neke minimume kaj se toga tiće, zato i imamo stanice za tehnički pregled vozila(u kojima naravno za 50 kn pojedincu možeš registrirat neispravno vozilo)....

4. prvu pomoć polažemo u autoškoli obavezno....i polagal sam ju još 2 put nakon toga...i smatram da kad bi se našao u nekoj situaciji di treba pružit prvu pomoć, snašao bi se....a sad, od 10 ljudi koje znam, garantiram da 8 od njih nebudu znali pružit prvu pomoć...tak da, to je opet više manje svijest pojedinca ili postrožavanje testa prve pomoći u autoškoli(3 pitanja-2 odgovoriš i prolaziš test je bilo prije 6 godina kad sam polagal)....

5. nemam kaj napisat više....

Baltazar | 2011.05.10 19:32

Novi Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH 2011-2020

Mjere Nacionalnog programa podijeljene su na pet područja djelovanja:

(Vjerujem da bi iskusni vozači Motorevije znali štošta korisno i kompetentno napisati...)

- promjena ponašanja sudionika u prometu, - kako voziti da se izbjegnu opasnosti, korištenje zaštitne opreme, itd.
- bolja cestovna infrastruktura, - opasnosti na prometnicama (uzdužne bitumenske zakrpe, izglodani asfalt, klizave boje vodoravne signalizacije, itd.), i okolici prometnica (stupovi, zidovi, kanali, itd.)
- sigurnija vozila, - gume, kočnice, ovjes, svjetla, itd.
- učinkovita medicinska skrb nakon prometnih nesreća i - kako pomoći unesrećenom
- ostala područja djelovanja.

Meni se čini da bi članke s takvom tematikom vrijedilo i podupirati iz sredstava za financiranje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske.

Što misle oni koji o tome odlučuju?

Baltazar | 2011.05.10 18:04

Nepoštivanje prednosti prolaza...

Primjer:

Prometna nesreća na raskrižju Zagorske i Zabočke s teško ozlijeđenom osobom
10. svibanj 2011. -

U ponedjeljak, 9. svibnja oko 7 sati, 31-godišnjak je Zabočkom ulicom upravljao teretnim automobilom VW caddy zagrebačkih registracijskih oznaka. Dovezao se do raskrižja sa Zagorskom i nije poštivao činjenicu da je Zagorska ulica cesta s prednošću prolaska. Caddy je ušao u raskrižje i naletio na moped peugeot speedfight zagrebačkih registracijskih oznaka kojim je upravljao 56-godišnjak.
Nakon nesreće ozlijeđeni 56-godišnjak je odvezen u KB Sveti Duh gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen.

Kako izbjeći ovakvu nezgodu:

Nažalost nije moguće točno predvidjeti koji će od vozača pogriješiti prilikom uključivanja u promet ulicom/cestom kojom prometuje motociklist.
Vjerojatno zvuči dosadno, ali mala brzina motociklista omogućit će mu zaustavljanje prije sudara ili bar ublažiti udarac/posljedice pri sudaru.
Ako drugi vozač nalijeće na motociklista velikom brzinom onda ni to ne pomaže, tada je potrebno provjeriti da nitko ne nailazi.

Imaju li oni iskusniji boljih rješenja?

Baltazar | 2011.05.08 17:56

Čini mi se česti problem - obilazak/pretjecanje automobila koji za to vrijeme skrene ulijevo...

Primjer:

Prometna nesreća u Novom Zagrebu
3. svibanj 2011. -

Jučer, 2. svibnja oko 13 sati u Novom Zagrebu, u Ulici dr. Luje Naletilića, dogodila se prometna nesreća kada je 59-godišnjak BMW-om, zagrebačkih registracijskih oznaka, neoprezno skretao u dvorište, a da se nije uvjerio da tu radnju može obaviti bez opasnosti za druge sudionike u prometu. Iza njega je motociklom KTM duke upravljao 24-godišnjak koji ga je imao namjeru zaobići. Pedesetdevetogodišnjak je prednjim dijelom svog vozila udario u desni bočni dio motocikla. U nesreći teško je ozlijeđen 24-godišnji vozač motocikla, kojem je liječnička pomoć pružena u KBC Zagreb.

Kako izbjeći ovakvu nezgodu:

1) Vozač automobila treba na vrijeme upozoriti ostale vozače o svojoj namjeri skretanja - uključiti pokazivač smjera (žmigavac).

2) Korisno bi bilo da motociklist bude primjećen od vozača kojeg obilazi - (pre)glasan ispuh nije dozvoljen - smije li koristiti zvučni signal (sirenu)?

Ima li netko boljih rješenja?

Sledgehammer | 2011.05.04 09:59

Tu pravila ne postoje, i čitanjem istih nećeš postati puno pametniji. I dalje trebaš paziti, otvoriti četvero očiju i predviđati (to je čarobna formula dugog života na motociklu). Radije upiši školu napredne vožnje.

Baltazar | 2011.05.04 00:13

Ne znam kolika je cijena.
Htio bih čitati takvu analizu da doznam kakve se sve opasne situacije događaju u prometu - za neke već i sada znam, ali pretpostavljam da bih mogao i nešto novo naučiti.
Bacio sam pogled na crne kronike i nabrojao 8 poginulih motociklista u travnju ove godine...

Trenutna stranica: 1 / Sve stranice: 2 Naprijed >
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)