Motorevija
PRETRAGA
2009-11-11 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Aeonov novopredstavljeni model crossland 350 - namijenjen radu, sportu i zabavi - uskomešao je naše tržište četverocikala



Ugodno iznenađenje zove se Aeon, a riječ je o tajvanskom proizvođaču četverocikala čiji smo model crossland bili u prilici testirati. Iako je taj brend u nekoliko navrata bio prisutan na našem tržištu, tek ta najnovija „reinkarnacija“ koja je donijela dva izvrsna modela - crossland 350 i cobru 350 – obećaje Aeonov dugoročni ostanak na tržištu. Za to je ponajprije zaslužna riječka tvrtka Bike-ing koja na poboljšanju kvalitete Aeonovih vozila s tajvancima djeluje još od 2002. godine.



Model crossland iznimno je pažljivo te kvalitetno izrađen četverocikl koji se izgledom smjestio negdje između radnog te vozila namijenjenog zabavi i izletima u prirodu. Vanjski izgled, završna obrada i gabariti, a posebice dobra odmjerenost ukupne veličine vozila potvrđuju da su konstruktori znali što rade. Zahvaljujući dobro pogođenom međuosovinskom razmaku, širini kotača i nadgrađu vozilo je dovoljno prostrano i ima dostatnu nosivost, a u isto je vrijeme priručno i nimalo glomazno. Stoga će njime moći upravljati svi - od potpunih novaka u tim vodama pa sve do onih koji traže napredne performanse.



Uz to, vozačeva je pozicija pravilno ergonomski izračunana, s mekim i dovoljno uskim sjedalom te hrbatom spremnika goriva koji omogućuje dobar oslonac bedrima. Noge su smještene na plastičnim štitnicima koji potpuno zatvaraju prostor između dvaju blatobrana. Također, po tom je detalju vidljivo da se crossland osim po zelenim bespućima može voziti i gospodski, po cesti te po kiši u „svečanom“ odijelu, a da vozač pritom ne brine da će zaprljati cipele.



Što se instrumenata tiče, moderan su spoj signalnih lampica i LCD-displeja s podacima o brzini, količini goriva, temperaturi rashladne tekućine te ukupnoj i dnevnoj kilometraži. Isto tako, uz pridruženi „pojas“ lampica instrumenti daju sve potrebne informacije, a osobito treba pohvaliti iznimno precizan i u pokazivanju „miran“ pokazivač količine goriva koji je inače poznata boljka tih vozila. Sklonost gradskoj upotrebi dodatno potvrđuju izuzetno solidni prtljažnici ispod oplate prednjeg kraja i sjedala, u koji čak stane i integralna kaciga. Uz stražnji vanjski prtljažnik, količina opreme koju nosite u šumu, vikendicu ili gradski centar bit će više nego dostatna.

Osim vrlo solidnog vanjskog dojma, dodatno uljepšanog metalik crnom brizganom plastikom te korektnom završnom obradom, u vožnji četverocikl pokazuje iznimno dobre vozne osobine. Ovjes i na cesti i na terenu radi odlično. Naime, tiho i bez previše ljuljanja i nepotrebnog praznog hoda upija većinu neravnina, a one najveće na terenu, svladava lako zahvaljujući prije svega njegovom solidnom radnom hodu i dostatnoj visini šasije od tla. Pri kočenju i ubrzanju ovjes ostaje zavidno miran, a potreba za otvrdnjivanjem opruge stražnjeg amortizera javlja se samo u vožnji udvoje na neravnijem terenu.



Kočnice sastavljene od dva diska sprijeda i jednog straga 230 kg vozila i vozača solidno zaustavljaju, a na polugicama daju jasan osjećaj kada će doći do točke proklizavanja kotača, što je u terenskoj vožnji izvrsna osobina koju će posebice cijeniti početnici. Uz polugice na upravljaču koje djeluju pojedinačno na prednju i stražnju kočnicu, nožna poluga istodobno angažira cjelokupan kočni sustav i četverocikl zaustavlja u trenu. Na terenu to neće biti od posebne koristi, no na klizavom i mokrom gradskom asfaltu svakako će biti dobrodošlo.

S druge strane, motor snage 20 KS „narav“ ispoljava vrlo kontinuirano, a dobro podešeni variomat drži ga u svim režimima u optimalnim okretajima. Tako su minimalizirane vibracije, smanjena potrošnja i mehanička buka, a prednost dobrog prijenosa dodatno se pokazuje na usponima, kada i udvoje u sporohodnom prijenosu ne postoji nagib koji se ne može svladati. Dodatna pohvala ide kardanskom završnom prijenosu koji ne traži održavanje, a napravljen je dovoljno robusno da može odoljeti i mogućim oštećenjima na teškom kamenom terenu.



Sve u svemu, voznim karakteristikama četverocikla nema se što prigovoriti, a svi koji ga žele koristiti na težem terenu, trebaju imati na umu da probleme mogu praviti samo „fino“ odrađene zaštitne plastike i oplate koje je lako oštetiti. No, za „nježnije“ vozače koje ne zanima reli Pariz-Dakar već lokalno izletište, dvojbe nema. Uz cijenu od 40.077 kuna, njima Aeonov crossland neće biti ništa drugo negoli – ugodno iznenađenje.





Aeon crossland 350

Aeon Crossland 350

�daje

Obujam: 313 cm3

Snaga: 20 k (14,5 KW) 6250 rpm

Okretni moment: 25 Nm @ 5000rpm

Prednja guma: 22x7-10

Stražnja guma: 22x10-10

Obujam spremnika: 14 l

AEON
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.