Motorevija
PRETRAGA
2008-10-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Na motokros stazi u Mladini upoznali smo mogućnosti vrhunskog Aprilijinog enduro motocikla RXV 5.5 koji je i za ovu godinu pretrpio određene izmjene




 Službene stranice modela RXV

Kada je 2006. godine Aprilia na testnu vožnju pozvala novinare iz cijelog svijeta kako bi isprobali njenu novu enduro uzadnicu RXV, još uvijek nisu jenjavali komentari na V-koncepciju bratskog modela SXV koji je poharao supermoto staze godinu prije. Unatoč tome što se moglo više nego jasno vidjeti da Aprilijino vjerovanje u V-2 koncepciju u svijetu jednocilindaša nije ludost već svjetla perspektiva, mnogi su i tada dvojili u RXV-ov uspjeh,  a posebice jednocilindarska konkurencija sa svih kontinenata, predvođena japanskim proizvođačima.
 
No, to je bilo tada. Danas je situacija drukčija te se češće mogu čuti gotovo filozofske rasprave o tome što je bolje - enduro jednocilindraš ili aprilia. Gotovo je svima jasno da Aprilia jedina znači koncepciju V-2. Njen uspjeh dodatno su potvrdili svjetski uspjesi koje je nanizao tvornički vozač Stefan Merriman u Svjetskom enduro prvenstvu. Sada već dokazana veličina u enduro svijetu, RXV se sprema dobiti pojačanje u novom serijskom modelu MXV koji će biti prilagođen motokros utrkama.
 
Od samog predstavljanja RXV nije skrivao natjecateljske ambicije, a Aprilia ga je sukladno svojoj filozofiji predstavljala kao motocikl race-ready koji i u serijskoj izvedbi može na stazu. Upravo iz tog razloga RXV je po svojoj asketskoj građi i opremi postao prepoznatljivim. Na njemu je oduvijek bilo samo nužno, no ono što je ugrađeno bilo je prvoklasno. Iz istog razloga svaka nova godina donosila je novi, dotjeraniji model, pa je od 2006. do danas motocikl pretrpio mnogo sitnih dorada.
 
Tako je iza neznatno izmijenjenog lica i figure, RXV podosta unaprijeđen i za konkurenciju iznimno neugodan model. Na stazi Mladina nedaleko Jastrebarskog, poznatoj u Europi po svojoj težini i vrsti podloge, koja i nije pravi enduro ambijent nego više sliči terenu za zahtjevni brzinski enduro ispit isprobali smo najnoviju verziju RXV-a 5.5 za 2008. godinu. Točnije, za Motoreviju je svoje stručno mišljenje rekao Saša Matušić iz Matulja, enduro i motokros vozač, trenutačno aktivan u Prvenstvu Hrvatske u motokrosu.
 
Uz to, na modelu RXV za 2008. godinu najvažnija dorada je mogućnost izabiranja moda rada motora između mape soft i hard prekidačem na upravljaču. Kako bi se performanse motora još bolje prilagodile uvjetima na enduro trasama, vozač sada može biranjem opcije soft povećati okretni moment na nižim okretajima, te smanjiti vršnu snagu kako bi kontrolirano mogao voziti uzbrdo, po skliskom terenu ili u blatu.

Za brzinske enduro ispite i ostale brze dionice namijenjena je mapa hard u kojoj motor razvija punu snagu. Uz tu mogućnost, koju zasad u enduro svijetu nudi samo Aprilia, motor je još uvijek izrazito uglađen i tih što je kod amaterskog bavljenja endurom jako važno. Također, to je važno i zbog FIMA-inih propisa o razini buke na natjecanjima gdje je dvocilindraš podosta tiši od jednocilindarske konkurencije. Za dodatno pojačanje performansi motora nudi se ARROW-ov ispušni tvornički kit namijenjen isključivo natjecanju, s tim da razina buke više nije unutar granica.

Osim modova rada motora, na RXV-u su dorađene „sitnice“ kao primjerice okvir koji koristi motor kao nosivi element, što RXV za 2008. čini četiri kilograma lakšim od prethodnika. Promijenjen je set-up ovjesa kao i detalji poput novog filtra zraka, pozicije polugice čoka, prekidača elektropokretača kako bi korištenje i moguće servisiranje na terenu bilo što jednostavnije. 

Srećom, stare dobre stvari su ostale. Tako ovjes upija svaku neravninu, a nagle promjene smjera vozaču daju osjećaj manjeg i lakšeg motocikla. Primjetno je da je ovjes u serijskoj postavi podešen meko kako bi se dobila udobnost na manje zahtjevnim rekreativnim trasama, no uz otvrdnjavanje je dovoljno kapacitetan da izdrži i motokros stazu. Čak i pri visokim skokovima i teškom terenu nemoguće ga je natjerati na blok pa rezerve ublaženja uvijek ima.

Uz to, kočnice sastavljene od Breakingovih valovitih diskova i moćnih kočnih čeljusti su fantastične. Prednja se dozira fenomenalno, tipično je profesionalna i za početak s njom treba biti iznimno oprezan. Stražnji disk promjera 240 mm nešto je blaži, no i stisak jednog kočnog cilindra na njega motocikl zaustavlja u trenu.



Snaga motora od 549 ccm najbolje dolazi do izražaja na blatnjavim livadama, manjim skokovima i dionicama s mnoštvom zavoja. Prva i peta brzina kao da nisu potrebne, a treća je sasvim dovoljna za vožnju kroz šumu zbog iznimne elastičnosti motora.

Na strminama mladinske staze Saša je pokazao kako oštra motokros vožnja također spada u RXV-ovu domenu. Učinkovitost RXV-a i očito poigravanje s preprekama na stazi još jednom pokazuju da je Aprilijino vjerovanje imalo smisla te da je V-koncepcija očito stvorena za pobjedu.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha V-max KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki DL1000 V-Strom Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)