2008-03-30 , Autor: Tihomir Kotarski, Slike: Aprilia | |
Novi shiver još je prilagođeniji svim vrstama vozača. Za to je zaslužna nova mogućnost promjene triju modova rada motora
Nema mnogo onih koji ne znaju za ovaj model. Aprilijin dvocilindarski naked jedan od onih koje je tržište najdulje čekalo - pompozno je najavljivan gotovo cijelu prošlu godinu. Konkurencija je već unaprijed snižavala cijene svojih modela iste klase, da bi zadržala pozicije, a shiver još nije ni došao na tržište.
Već kad se govorkalo da ga nikad ni nećemo vidjeti, napokon je lansiran i otad bilježi izvrsne prodajne rezultate u Hrvatskoj i svijetu. Forma skrojena od odličnog V-agregata koji je razvila sama Aprilia, okvira od čeličnih cijevi i aluminijskih dijelova, uz odlični talijanski dizajn koji je osvježio klasu gradskih nakeda, pokazala se odličnom kombinacijom. Također, Talijani su predstavili i neke futuristične elemente, poput kontrole gasa ride-by-wire i „pametnog“ softvera upravljačke jedinice koji pretpostavlja i osjeća želje vozača.
Na prvoj prezentaciji prošle godine novinari, a ni mi sami, nisu pretjerano osjetili razlike u radu tog sustava u odnosu na klasični, a na press-konferenciji inženjeri su se trudili objasniti nam prednosti elektrokomandi u odnosu na klasičnu komandu gasa. Sad nam je jasno. Kad smo pozvani na promociju novog shivera za ovu godinu, s pravom smo se pitali što je novo na ionako svježem motociklu. Novo je upravo ono što su inženjeri najavljivali godinu dana prije.
Budući da je Aprilia zamislila shiver kao motocikl koji mogu voziti široke mase, od početnika, djevojaka i onih koji trebaju samo svakodnevni prijevoz, takva mu je trebala biti i ćud. S druge strane, prava je šteta da potencijal dvocilindrika snage 95 KS ne iskoriste oni koji to žele i znaju. Rješenje je sad bilo pred nama. Da se nešto promijenilo, govorile su samo nove boje u kojima ćemo odsad moći vidjeti taj motocikl i dodatna informacija u kutu multifunkcijskog displeja koja označava u kojem je modu rada upravljačka jedinica.
Dakle, novi shiver nudi još više mogućnosti podešavanja prema svakom vozaču. Selektiranjem određenog profila snage vozač jednostavno odabire najpovoljniju. Sustav ride-by-wire upotpunjen je s tri različite mape paljenja i ubrizgavanja koje mijenjaju moguću snagu motora. Mod rada rain služi za laku kontrolu motora i motocikla na mokrom asfaltu ili u uvjetima lošeg gripa, kad bi nenadan razvoj snage mogao ugroziti vozača. Mod touring služi za putovanje dugim rutama, pri čemu nema pretjerane potrebe za izmjenom brzina i snagom, nego vozač većinu vremena koristi srednje režime rada i zahtijeva maksimalnu elastičnost. Treći mod je sport, a namijenjen je situacijama kad vozač treba trenutačan odgovor motora i veliku snagu na višim brojevima okretaja. Taj mod namijenjen je oštrijoj vožnji, kad motor pokazuje svoje maksimalne performanse.
Izmjena modova rada jednostavna je. Preko postojećeg gumba na lijevoj ručici upravljača, kojim se i inače mogu mijenjati meniji i prikazi na LCD-displeju instrumenata, dodatnom funkcijom mogu se mijenjati i modovi rada. Trenutačni mod prikazuje se u kutu displeja pomoću prvog slova R, T ili S, a ponašanje motora i drukčiji odgovor na gas odmah se uoče. U vožnji se razlike u ponašanju mogu najkraće opisati tako da kažemo kako je shiver u modu sport nervozan te da okretnog momenta ima u izobilju. Tad se motocikl može voziti vrlo brzo, a najbolje mu odgovaraju zavojite lokalne ceste na kojima, uz dobar odabir stupnja prijenosa, možete biti vrlo brzi.
U modu touring primjetan je zato linearniji razvoj snage naspram moda sport, a taj mod možemo preporučiti za vožnju gradom i sa suvozačem. Tad dvocilindarski agregat radi puno mirnije i vozi uz manje vibracija na nižim okretajima karakterističnima za dva cilindra. Na kraju ostaje mod rain, u kojem motor razvija najmanje snage. Dojam postaje blijed i zaista se ne treba bojati kiše, jer prema našem dojmu shiver u tom modu razvija snagu vrlo slično snazi maksi skutera obujma 250 ccm. Dakle, svaki vozač u svim uvjetima ima što izabrati, što će svakako cijeniti početnici.
Treba napomenuti da su svi shiveri (prošlogodišnji modeli) koji nemaju ugrađene modove za njihovu ugradnju spremni, a upravljački softver može se osvježiti u svakom ovlaštenom Aprilijinom servisu u nekoliko minuta. Na ostatak motocikla ne treba trošiti riječi, jer uz motor su na visini zadatka i ovjes i kočnice. Sve što treba učiniti je posjetiti Aprilijine salone, bez obzira imate li već shiver ili ga želite imati. Zadovoljstvo ni u kojem slučaju neće izostati.
Obujam: 749,9 cm3
Snaga: 95 k (69 KW) 9000 rpm
Okretni moment: 80,9 Nm @ 7000 rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 15 l
Dužina: 189 kg
Maksimalna brzina: 220 km/h
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Royal Enfield Guerrilla 450: Retro za tanak novčanik |