Motorevija
PRETRAGA
2008-03-30 , Autor: Tihomir Kotarski, Slike: Aprilia
Bookmark and Share

Novi shiver još je prilagođeniji svim vrstama vozača. Za to je zaslužna nova mogućnost promjene triju modova rada motora

Nema mnogo onih koji ne znaju za ovaj model. Aprilijin dvocilindarski naked jedan od onih koje je tržište najdulje čekalo - pompozno je najavljivan gotovo cijelu prošlu godinu. Konkurencija je već unaprijed snižavala cijene svojih modela iste klase, da bi zadržala pozicije, a shiver još nije ni došao na tržište.
Već kad se govorkalo da ga nikad ni nećemo vidjeti, napokon je lansiran i otad bilježi izvrsne prodajne rezultate u Hrvatskoj i svijetu. Forma skrojena od odličnog V-agregata koji je razvila sama Aprilia, okvira od čeličnih cijevi i aluminijskih dijelova, uz odlični talijanski dizajn koji je osvježio klasu gradskih nakeda, pokazala se odličnom kombinacijom. Također, Talijani su predstavili i neke futuristične elemente, poput kontrole gasa ride-by-wire i „pametnog“ softvera upravljačke jedinice koji pretpostavlja i osjeća želje vozača.



Na prvoj prezentaciji prošle godine novinari, a ni mi sami, nisu pretjerano osjetili razlike u radu tog sustava u odnosu na klasični, a na press-konferenciji inženjeri su se trudili objasniti nam prednosti elektrokomandi u odnosu na klasičnu komandu gasa. Sad nam je jasno. Kad smo pozvani na promociju novog shivera za ovu godinu, s pravom smo se pitali što je novo na ionako svježem motociklu. Novo je upravo ono što su inženjeri najavljivali godinu dana prije.
Budući da je Aprilia zamislila shiver kao motocikl koji mogu voziti široke mase, od početnika, djevojaka i onih koji trebaju samo svakodnevni prijevoz, takva mu je trebala biti i ćud. S druge strane, prava je šteta da potencijal dvocilindrika snage 95 KS ne iskoriste oni koji to žele i znaju. Rješenje je sad bilo pred nama. Da se nešto promijenilo, govorile su samo nove boje u kojima ćemo odsad moći vidjeti taj motocikl i dodatna informacija u kutu multifunkcijskog displeja koja označava u kojem je modu rada upravljačka jedinica.
Dakle, novi shiver nudi još više mogućnosti podešavanja prema svakom vozaču. Selektiranjem određenog profila snage vozač jednostavno odabire najpovoljniju. Sustav ride-by-wire upotpunjen je s tri različite mape paljenja i ubrizgavanja koje mijenjaju moguću snagu motora. Mod rada rain služi za laku kontrolu motora i motocikla na mokrom asfaltu ili u uvjetima lošeg gripa, kad bi nenadan razvoj snage mogao ugroziti vozača. Mod touring služi za putovanje dugim rutama, pri čemu nema pretjerane potrebe za izmjenom brzina i snagom, nego vozač većinu vremena koristi srednje režime rada i zahtijeva maksimalnu elastičnost. Treći mod je sport, a namijenjen je situacijama kad vozač treba trenutačan odgovor motora i veliku snagu na višim brojevima okretaja. Taj mod namijenjen je oštrijoj vožnji, kad motor pokazuje svoje maksimalne performanse.
Izmjena modova rada jednostavna je. Preko postojećeg gumba na lijevoj ručici upravljača, kojim se i inače mogu mijenjati meniji i prikazi na LCD-displeju instrumenata, dodatnom funkcijom mogu se mijenjati i modovi rada. Trenutačni mod prikazuje se u kutu displeja pomoću prvog slova R, T ili S, a ponašanje motora i drukčiji odgovor na gas odmah se uoče. U vožnji se razlike u ponašanju mogu najkraće opisati tako da kažemo kako je shiver u modu sport nervozan te da okretnog momenta ima u izobilju. Tad se motocikl može voziti vrlo brzo, a najbolje mu odgovaraju zavojite lokalne ceste na kojima, uz dobar odabir stupnja prijenosa, možete biti vrlo brzi.
U modu touring primjetan je zato linearniji razvoj snage naspram moda sport, a taj mod možemo preporučiti za vožnju gradom i sa suvozačem. Tad dvocilindarski agregat radi puno mirnije i vozi uz manje vibracija na nižim okretajima karakterističnima za dva cilindra. Na kraju ostaje mod rain, u kojem motor razvija najmanje snage. Dojam postaje blijed i zaista se ne treba bojati kiše, jer prema našem dojmu shiver u tom modu razvija snagu vrlo slično snazi maksi skutera obujma 250 ccm. Dakle, svaki vozač u svim uvjetima ima što izabrati, što će svakako cijeniti početnici.
Treba napomenuti da su svi shiveri (prošlogodišnji modeli) koji nemaju ugrađene modove za njihovu ugradnju spremni, a upravljački softver može se osvježiti u svakom ovlaštenom Aprilijinom servisu u nekoliko minuta. Na ostatak motocikla ne treba trošiti riječi, jer uz motor su na visini zadatka i ovjes i kočnice. Sve što treba učiniti je posjetiti Aprilijine salone, bez obzira imate li već shiver ili ga želite imati. Zadovoljstvo ni u kojem slučaju neće izostati.





Aprilia SL750 Shiver

�daje

Obujam: 749,9 cm3

Snaga: 95 k (69 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 80,9 Nm @ 7000 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 220 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Ninja 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.