Motorevija
PRETRAGA
2006-07-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Aprilia je u Milanu predstavila sportcity 250, svoju novu-staru uzdanicu u klasi kompaktnih gradskih skutera s velikim kotačima. Lakoj upravljivosti i odličnoj okretnosti, ugradnjom Piaggiovog motora, dodala je više snage i okretnog momenta



Kaže se da je vrijeme vatra u kojoj gorimo. Toga je Aprilia zasigurno bila svjesna kad je na digitalnom LCD-monitoru sportcityja 250 toliko istaknula sat. Vrijeme nikad nije bilo dragocjenije nego danas, svi žele što prije svladati prostorne udaljenosti, pogotovo u prenapučenim gradovima.
Sportcity je Aprilijina reakcija na golemi europski, točnije - talijanski uspjeh Hondinog SH 150, koji se na tržištu pojavio prije otprilike dvije godine. Originalno je sportcity osvanuo u obujmu 125 i 200 ccm, a odsad je dostupan i s pogonskim agregatom obujma 250 ccm iz Piaggiove grupe.
- Znači li to kraj sportcityja 200? - pitali smo Claudija Pavanella, Aprilijinog voditelja unapređenja tržišta.
- Ne, nikako! I 125-ica i 200-ica ostaju u ponudi, a razlog je njihova cijena. Gledat ćemo da cjenovne razlike između njih budu kupcima isplative.
Osim cijenom, nova četvrtlitrena izvedba razlikuje se i u još nekoliko stavki. Primjerice, u cilindar se smjesa goriva i zraka ubrizgava elektronski, a u preostale dvije verzije to čini rasplinjač. Sportcity 250 ima sprijeda montirane dvostruke diskove promjera 260 mm (ostale izvedbe jedan), a ima i mnoštvo kromiranih detalja te dvobojno izvedeno sjedalo.
No, vratimo se namjeni. Dakle, shvatili ste da su vrijeme i gradske gužve bile ključne misli vodilje u stvaranju ovog kompaktnog i elegantnog gradskog skutera. E, a gdje bi onda bilo bolje prikazati njegove atletske sposobnosti nego u urbanom središtu, na milanskim ulicama krcatima vozilima svih vrsta.



Već su uvodne riječi vodiča na jako lošem engleskom nagovještavale kakav će ovo test biti - „Follow me, if you can!“ Ohoho! Itekako vas možemo pratiti, poštovani signore. Između automobilskih kolona koje stoje ili se gibaju prolazi su jako uski, ali nema veze - sportcity se provlači kao jegulja. Prvi je razlog uska građa skutera, koji je od ruba jednog do ruba drugog bočnog ogledala širok samo 880 mm. Drugi je razlog veliki zakretni kut upravljača, koji omogućuje manevriranje i okretnost na najužim prostorima, a da vam pritom ne smeta i ne udara u noge. To govorimo iz perspektive vozača visokog 185 cm, što znači da bi većina takvom ergonomijom trebala biti dobro poslužena.
Ubrzanja su impresivna - 22,5 KS i 21 Nm okretnog momenta vrlo su dobro raspoređeni duž cijelog radnog područja agregata, a variomat je podešen na ubrzanja s mjesta pa sve od nekih 80 km/h. Tako sportcity 250 na semaforu lako iza sebe ostavlja sve. Aprilia deklarira najvišu brzinu od 122 km/h, koju u gradskoj gužvi nismo uspjeli postići, te najbolji omjer snage i težine u kategoriji skutera s velikim kotačima.
Što se velikih kotača tiče, tu je Aprilijina originalnost opet došla do izražaja. Dok su gotovo svi proizvođači posezali za promjerom 16 cola, inženjeri iz Noale ponudili su 15 cola. Objašnjavaju to ovako:
- Smanjili smo promjer kotača da bi gume bile što višeg profila! Time smo dobili ekvivalentni promjer 16-colnim kotačima, s tim da je sposobnost ublažavanja neravnina znatno bolja zbog većeg obujma zraka u gumama.
I doista, vožnja je ugodna i preko većih neravnina - pa ne morate testirati prag tolerancije boli svojih bubrega. Situacija je identična čak i preko tramvajskih tračnica te u vožnji kamenom popločanim ulicama. Pravac mijenjate minimalnim impulsom i reakcijom, a u zavoje skuter pada sam od sebe. To posljednje možda je malo i prenaglašeno, pa vas u početku i preplaši. Trebalo nam je dosta vremena da se naviknemo na tu brzinu padanja u zavoj. „Krivac“ su za takvu reakciju izrazito šiljaste gume, zahvaljujući kojima se skuter vozi lako i vrlo se brzo postavlja u nagib.
Kao što smo rekli na početku, kočni sustav čine tri diska, dva sprijeda i jedan straga, što je također vrh ponude u klasi. Kočnice su dobre, ali djeluju poprilično tupo. Za njihov angažiraniji rad treba jače stisnuti ručicu, bilo da se radi o prednjoj ili stražnjoj. Čudno, s obzirom na to da sportcity ima i čelično opletena crijeva, ali primijetili smo isto tako da se agresivnost sustava povećava s povećanjem prijeđenih kilometara. Naime, skuter smo dobili sa samo tri prevaljena kilometra, što govori da još sve nije potpuno sjelo na svoje mjesto.
Što je s prostorom pod sjedalom? Kao i na svim skuterima s velikim kotačima, taj je prostor minimaliziran. U sportcityju 250 u njega stane jet-kaciga, i to s vizirom. U pretinac u štitu, koji se zaključava, možete odložiti dokumente i eventualno rukavice. Zato Aprilia u dodatnoj opremi nudi kofer u tri varijante - 35, 32 i 28 litara, što bi trebalo riješiti vaše brige o prtljazi dok švrljate gradskim ulicama.



- Zbog iznimne lakoće i jednostavnog upravljanja te zbog okretnosti i malih dimenzija pridobili smo za sportcity i ženski dio publike. U Italiji je ovaj skuter jako omiljen među ženama koje su poslom vezane za najuži centar grada - govorio nam je Claudio Pavanello u stanci za ručak.
- Možda biste onda mogli razmisliti i o malo življim i jačim bojama - predložili smo mu.
Uz dvije varijante sive, plavu i crnu, boje koje ovaj skuter čine vrlo elegantnim i otmjenim, ženskom dijelu publike vjerojatno bi se još više svidjele i neka žarko crvena, ljubičasta ili roza. Moderne i emancipirane mlade dame tu bi ponudu „sporta u gradu“ sigurno pozdravile.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)