Motorevija
PRETRAGA
2006-07-15 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Domagoj Topić
Bookmark and Share

Cafe racer je motocikl satkan od snova! Svaki detalj je neobičan i lijep, a završna je obrada perfektna. Sve u svemu - „odijelo koje savršeno pristaje“. Unikat je na raceru dvostruka mapa paljenja, koja u štedljivom modu omogućuje blaži razvoj snage i momenta te preciznije i mekše doziranje gasa

Pars pro toto! - rekli bi stari Latini, što znači „Dio za cjelinu“. Valjda nigdje ta uzrečica ne dolazi toliko do izražaja kao na ekskluzivnim talijanskim motociklima, poput, primjerice, benellija. Mala tvornica iz okolice Pesara u posljednjih nekoliko godina šokira moto javnost svojim idejnim, dizajnerskim i tehničkim rješenjima. S druge strane, Talijanima manje polazi od ruke iz tako atraktivnog proizvoda izvući i financijsku korist te održavati tvornicu na životu, pa je prošle godine Benelli nove vlasnike, nakon bankrota, morao pronaći u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta - Kini. Sad je blagajna tvrtke puna, radi se na novim projektima, povremeno se organizira i testna vožnja za ponekog odabranog novinara, kako bi se pokazalo da je taj brand tu, da živi i radi.

Tako smo mi bili prvi u Hrvatskoj koji su dobili pozivnicu iz Pesara te zajahali ekskluzivni proizvod pod imenom TnT cafe racer. Zapravo smo i među prvima u svijetu koje je tvornica pozvala da isprobaju njezine motocikle nakon promjene vlasničke strukture. Dobili smo priliku voziti posebnu verziju nakeda TnT, čiji je reklamni slogan „Za one koji vole razliku“.
Pa po čemu je cafe racer različit od standardne verzije TnT-a? Prije svega po posebnoj metalik zlatnoj boji oplata i spremnika goriva, te okviru u boji sličnoj zreloj trešnji, zatim po uskom sportskom upravljaču koji čine štipaljke namjesto ravnog i dignutog upravljača te stražnjem pokrovu koji zamjenjuje sjedalo. Tu su još i pojačani mostovi prednje vilice te bočna ogledala na samim krajevima upravljača. Što smo ono rekli o detaljima? Ponovit ćemo - divno! Ovo je motocikl satkan od snova! Svaki pojedinačni dio toliko je neobičan i lijep da biste mogli uzeti stolac, sjesti i promatrati ga beskrajno dugo. Prednja svjetla koja podsjećaju na oči insekta, čep spremnika goriva, instrumenti, pokazivači smjera, auspuh pod sjedalom, karbonski detalji... - završna je obrada perfektna.
- Ovaj je motocikl zaista poseban. Zovemo ga lovcem na poglede! Od standardne verzije TnT-a očekujemo da ispuni komercijalna očekivanja, brojke koje život čine lakšima, a od cafe racera i titaniuma da privlače pažnju i daju svojim kupcima osjećaj posebnosti! - govori Oliver Glaser, direktor tvrtke.

Nakon priča i pričica, nestrpljivom iščekivanju došao je kraj! Čvrsto smo stisnuli ruku Gianluci Gallasu, čovjeku zaduženom za odnose s medijima, s kojim ćemo krenuti u testnu vožnju. Nakon što smo se ponovno oduševili detaljem, ovaj put rasklopivim ključem poput novijih automobilskih, prvi put smo se upoznali s radom trocilindarskog benellijevog pogonskog agregata. Možemo samo reći - čudesno i uzbudljivo! Nije li takav i eksploziv? Dok radi u praznom hodu, motor zvuči kao četverocilindraš, a kad ga potjerate u okretaje, glasa se kao dvocilindrik koji još usput nešto mrmlja!
 
Krenuli smo put magistralne ceste koja vodi od Pesara do Riminija. Odmah nam postaje jasno da je cafe racer ono za što se izdaje - „odijelo koje savršeno pristaje“. Oslonci za noge visoko podignuti i pomaknuti prema nazad, toliko uzak spremnik goriva da vam daje osjećaj da se koljena dodiruju, upravljač koji dobro leži u rukama. No, ipak u ergonomiji postoji i nešto što smeta - bočna ogledala. Naime, montirana su na krajeve upravljača pa, kad trebate zauzeti agresivniji položaj u oštrijoj vožnji, ne možete produžiti hvat na krajeve upravljača jer vam ona smetaju. Tako uzak hvat upravljača kvari osjećaj potpune kontrole nad motociklom, pa ćete više sile za naginjanja u zavoj morati koristiti u predjelu oslonaca za noge i bedara.
No, uzak hvat ima i svojih prednosti, pogotovo kad želite juriti višim brzinama, jer vam se užim hvatom poboljšavaju aerodinamička svojstva. U tvornici čak i kažu da su zbog aerodinamike postavili hladnjake tekućine postrani, da bi smanjili turbulencije koje proizvodi zrak kad prolazi kroz hladnjak, a odražavaju se najviše na okviru, a time utječu na stabilnost motocikla. No, tako će rijetki gledati na cafe racer.



Njegova će namjena više biti pokazivanje na „jet-set“ i „in“ mjestima te ganjanje u gradu od jednog do drugog semafora. Tu će svi osjetiti moćni triling, koji angažirano nastupa već od 3000 okretaja, a izljev pune snage slijedi od 5500 do 9000 - kad s razlogom nosi naziv TnT. Na otvorenoj cesti komotno se možete kretati u petoj i šestoj brzini i dodavati ručicu gasa već od 2500 o/min, bez nepotrebnog prebacivanja brzina naniže. Dakle, za agregat možemo reći da kontinuirano razvija snagu i okretni moment, elastičnost mu je odlična, a u gornjim okretajima ima eksplozivan nastup.
Neke su nam stvari na početku zasmetale. Kao, primjerice, jako tvrda spojka te dosta grub odgovor na dodavanje ručice gasa u sporijim zavojima, gdje je treba ciljano dozirati. Odmah smo se požalili Gianluci!
- Znate, spojka mora biti tvrda zbog goleme količine okretnog momenta od 117 Nm pri 6750 o/min! Da je kojim slučajem mekša, da su opruge slabije, počela bi proklizavati i njezin vijek trajanja bio bi jako kratak. A što se tiče odgovora na gas, pa prebacite mapu paljenja u mod economy!
Začuđeno smo ga pogledali i ponovili ovo posljednje;
 - Promijeniti mapu paljenja?
- Da, pa stisnite tipku na instrumentima na kojoj piše TnT!
Ha, zaista originalno! Dakle, priča te tipke za dvostruki mapping unikatna je. Iz Njemačke, koja je - uz SAD - Benellijevo najvažnije tržište, stigla je pritužba slična našoj, pa su dosjetljivi Talijani ugradili dvostruku mapu paljenja i rada injektora ubrizgavanja. I doista, u štedljivom su modu razvoj snage i okretnog momenta puno blaži, a doziranje gasa je preciznije i mekše. To je vrlo korisno na mokroj i klizavoj podlozi ili sporoj zavojitoj cesti kakva je bila naša za vrijeme ovog testa. Manje neravnine na njoj nisu nas uspjele izbaciti ni milimetar iz zadane putanje zbog odlično podešenog ovjesa. Iako je vidno prilagođen upotrebi na cesti, ne ostavlja razloga ni za najmanju zamjerku, naprotiv - čini se ugodnim i mekanim, kao da uopće nije dio sportske koncepcije ovog motocikla. Posebno lijepo radi prednja, potpuno podesiva vilica talijanskog proizvođača Marzocchija divovskog promjera od čak 50 mm! Takav promjer vilice i čvrsti mostovi koji je stežu s po tri vijka sa svake strane odaju dojam da je prednji kraj motocikla zacementiran u asfalt.
Prednja kočnica koju čine diskovi promjera 320 mm i četveroklipna kočna čeljust radi potpuno u skladu s imenom Brembo, s tim da bi se prigovor mogao uputiti jedino njenom doziranju, koje je pomalo tupo.



Dok smo se naviknuli na rad TriNitroToluola i taman počeli ispitivati granice nagiba u prekrasnom labirintu zavoja okruženom šumama i lavandom, pred nama se pojavila ploča s natpisom Rimini! Naš vodič pokazivao je na obližnji kafić. Cafe racerom na kavu! Bolje ne može! Uživajući u toplim zrakama mediteranskog sunca, ispijali smo kavicu i uživali u pogledu na cafe racer - odmor za oči i adrenalin za tijelo! Uskoro će to moći i odabrani u Hrvatskoj, jer je taj benelli na putu u naše krajeve.





nincs k�p

Benelli TnT 1130 Café Racer 2005

�daje

Obujam: 1131 cm3

Snaga: 137 k (101 KW) 9250 rpm

Okretni moment: 117 Nm @ 6750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 x 17

Stražnja guma: 190/50 x 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 218 kg

BENELLI
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.